[WN] **** Trailer gestolen tijdens NK in Marienheem****

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

cowboyberend

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-09 10:37

snap ook niet waarom niemand daar een slot had , heb blokje om geweest over het terrein en weinig trailers stonden op slot terwijl het maar een kleine moeite is , zo voorkom je ook dat iemand per ongeluk een ander zijn trailer meeneemt omdat het sleutelje niet past ;)

Anoeska27

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-09 10:42

cowboyberend schreef:
snap ook niet waarom niemand daar een slot had , heb blokje om geweest over het terrein en weinig trailers stonden op slot terwijl het maar een kleine moeite is , zo voorkom je ook dat iemand per ongeluk een ander zijn trailer meeneemt omdat het sleutelje niet past ;)

Maar dan moet je dus wel het juiste slot hebben. Veel mensen hebben nog een "ouderwets" slot waarvoor je eerst je trailer af moet koppelen.

cowboyberend

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-09 10:46

Anoeska27 schreef:
cowboyberend schreef:

Maar dan moet je dus wel het juiste slot hebben. Veel mensen hebben nog een "ouderwets" slot waarvoor je eerst je trailer af moet koppelen.

er stonden dus gewoon stuk of 30 trailers zonder auto ervoor bij de tent ;)

Anoniem

Re: **** Trailer gestolen tijdens NK in Marienheem****

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-09 10:50

Tjongejonge zeg...wat een idioterie! Wie doet dat nou! :( Het wordt schijnbaar steeds moeilijk voor sommigen om van andermans spullen af te blijven... :n

Winddancer

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-09 11:53

MissFreubel schreef:
Nu is dit misschien een hele blonde opmerking, maar waarom zou je tijdens het rijden een slot op je aanhanger/trailer willen.

Omdat er ook sloten zijn die in de koppeling zijn ingebouwd :D
Ik zal hem na het aankoppelen wel weer op slot moeten doen, anders kleppert die los eronder.

Funnygirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-09 13:27

De in de koppeling ingebouwde sloten zijn normaal gesproken RDW gekeurd en deze mag je dus ook afgesloten op te haak hebben onder het rijden. Deze sloten belemmeren alleen maar het losmaken van de koppeling. Als er een ongeluk gebeurd en de trailer kanteld of dergelijke houden deze sloten het ook niet hoor en gaan gewoon stuk.

westernappie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-09 05:10

doorgaans zal een trailer niet snel leeg van zo'n parkeerterrein vertrekken. want wat moet je met een lege trailer op wedstrijd? paard vergeten... :+

maarja, wie ben ik.. helaas is niet iedereen zo oplettend ;([/quote]

deze trailer was niet leeg, er stonden twee fietsen,een hooinet en een mestvork in. om dit mee te nemen hebben ze kennelijk de trailer gekaapt :+
nu ff serieus, dit verwacht je toch niet op een wedstrijd. ik hoop dat de trailer nog boven water komt.

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-09 13:05

als hadden komt is hebben te laat!

enniee

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-09 13:16

duChambre schreef:
ja misschien heb je daar wel gelijk in.
ikzelf ben alleen nieuwsgierig (en bemoeizuchtig :P), en als ik iemand een auto voor een trailer zie wisselen als ik langsloop vraag ik toch even iets grappigs in de trand van "zooohoo... jij hebt de nieuwe auto gewonnen?"

dan klinkt het niet zo bemoeizuchtig, maar aan iemands reactie kan je vaak wel horen of hij oprecht is of niet. en zo niet, dan ga ik wel even aan het secretariaat/parkeerhulpen vertellen dat ze die gast in de gaten moeten houden.
doorgaans zal een trailer niet snel leeg van zo'n parkeerterrein vertrekken. want wat moet je met een lege trailer op wedstrijd? paard vergeten... :+

maarja, wie ben ik.. helaas is niet iedereen zo oplettend ;(

Hahah, er was een keer een meisje op wedstrijd, die was echt haar paard vergeten! ze dacht dat haar moeder het paard in de trailer zou doen, maar de moeder dacht dus andersom toen hadden ze alles al gepakt, betaald enzo en toen was het peerd nog thuis.. :+

ontopic:
belachelijk dat ze dit zomaar doen, maar wij wisselen ook trailer hoor wij delen hem met nog een meisje.. dus het valt niet heel erg op lijkt mij??

Wesco

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-09 17:02

Ik snap niet dat mensen het lef hebben om een trailer te stelen.
Ik hoop dat jullie de trailer terug krijgen en erachter komen wie hem gestolen heeft.

Bellarose

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-09 17:11

Wat een enorme onzin, hoe hálen mensen het in hun hoofd :n.
Ik houd mijn ogen open, misschien toch ook marktplaats even doorspeuren? Toen mijn fiets was gestolen stond ie de volgende dag te koop op internet.., je weet het nooit!

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-09 20:53

cissy schreef:
Bij mij zit het slot aan de koppeling vast, kan dus niet eraf worden gehaald. En kan m dus vastmaken tijdens het rijden of los laten bengelen, zal er vanavond eens een foto van maken.

los zonder slot
Afbeelding

op slot met balletje in de koppeling
Afbeelding

MSQuincyTE

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-09 21:35

Zo'n slot heb ik op mijn trailer

Afbeelding

Elpharo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-09 21:45

Wouw, die sloten zijn echt nieuw voor mij!! Ze zien er wel stoer uit. Dat balletje ken ik net een paar maanden. Wel heel zinnig, want je kan er echt niet mee weg zo.

Overigens is dit wel vervelend hoor....best veel gestolen voor één wedstrijd. Het moet ook niet gekker worden allemaal....

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-09 22:24

dat is hetzelfde principe als de mijne MSQuintyTE, alleen op details verschillend, ik heb ook een officieel keurmerk erbij gekregen, goedgekeurd door ....

MSQuincyTE

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-09 23:06

Cissy is ook zo daarom heb ik die van mij er ook neer gezet

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-09 23:12

Heb jij ook zo´n rood balletje erbij? dan kunnen ze tenminste niet met een pin van bijv een trekker je trailer wegslepen.

MSQuincyTE

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-09 23:29

Nee zo'n rood balletje heb ik er niet bij helaas, waar kan ik die kopen

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-09 23:54

bij elke caravan handelaar, of bij een trailerdealer. Die balletjes zijn daar speciaal voor gemaakt en zijn ook niet zomaar kapot te krijgen. Als je m in je koppeling klikt zoals de kop van je trekhaak ook doet dan blijft ie mooi vastzitten.

rina

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-09 00:08

cissy schreef:
Heb jij ook zo´n rood balletje erbij? dan kunnen ze tenminste niet met een pin van bijv een trekker je trailer wegslepen.

Pin van een trekker????? call me crazy maar ik ken geen enkele trekker die een pin heeft. Dat systeem werkt net andersom, de trekker heeft een oog en de aanhanger een pin.

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-09 00:42

dan hebben wij een idiote boer waarschijnlijk ;) hij heeft een pin op een stang op de hefboom van de trekker om de caravans te verplaatsen en elke andere aanhanger kan daar dus ook aan.

Paintless

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-09 13:31

maar goed. vanalles over sloten en een wijzelijke spreuk, als hadden komt is hebben te laat!, maar is de trailer nou al terug?

en is Ed Goosen nog terug gekomen met zijn paarden of staat ie nog op manege bartels?

rina

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-09 13:39

O kijk, maar dat is een eigen contructie die de boer bij jullie speciaal heeft gemaakt om de caravans te verplaatsen. Dat zit dus niet standaard op een trekker ;) Trekkers werken allemaal met vangmuilkoppelingen en/of oogkoppelingen. Zon pen is dus niet iets wat je zomaar op elke trekker tegen zult komen, en dus niet de reden waarom je zon balletje zou moeten gebruiken ;)

HumbleTalent

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-09 14:59

Paintless schreef:
maar goed. vanalles over sloten en een wijzelijke spreuk, als hadden komt is hebben te laat!, maar is de trailer nou al terug?

en is Ed Goosen nog terug gekomen met zijn paarden of staat ie nog op manege bartels?

Uh ja uiteraard is Ed gewoon thuis gekomen, we hadden 16 paarden bij ons dus ook nog wel meer trailers dan die ene..
De trailer is vooralsnog niet terug gevonden.

Paintless

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-09 15:24

ah gelukkig maar. ik zag hem al staan in zijn eentje, met paard aan de hand.
nee sorry. het hoort niet. je hoort van andermans spullen af te blijven en al helemaal niet aan elkaars haren te trekken.
als je boos bent, dan kan je dat ook uitspreken. zo gaan we niet met elkaar om.