[WN] hoe krijgen jullie je paint spierwit?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

SusanW

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-09 23:55

Ik heb de glassex zelf nooit gebruikt, maar het schijnt wel te werken (volgens iemand die een echt witte schimmel heeft ;) ) Zij gebruikte dit ook enkel als noodoplossing op een wedstrijd waar dan ineens een gele vlek op het dier zat.
Het lijkt me niet verstandig om een paard er in onder te dompelen nee, maar dat lijkt me met alle middelen vrij logisch.

@ Duke, om nog even op het strobed in de stal terug te komen, ook al gaat dat misschien wat te ver offtopic, maar het is werkelijk complete onzin dat je meer stro verbruikt als je een kniehoog strobed in de stal wilt. Ik heb zolang ik me heugen kan alle paarden die ik onder mijn hoede heb gehad kniehoog in het stro gehad en dat kost me precies 1 baal per week, per stal! En de stallen zijn 4x5, dus niet echt klein. Dus het argument dat het teveel zou kosten gaat echt niet op! :n Dat je het niet wilt is een ander argument, maar je slaapt zelf toch ook liever zacht, of lig je ook op een campingmatje :?

Mac

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-09 09:05

Met merries is het probleem veelal witte achterbenen, waar ze overheen pi*sen. Dat gaat echt in de haren zitten. Nou krijg ik dat wel schoon hoor, door twee dagen voor de show de benen "in de voorwas" te zetten met betadineshampoo (meerdere keren wassen). Vervolgens was ik de dag voor de wedstrijd het hele paard, incl. de benen. Ik kan dan niet volstaan met een simpel shampootje voor het lichaam, want dan zijn de benen witter dan de rest van het paard en dat vind ik geen gezicht :o . Ik was dus het hele paard met Groene Zeep en vervolgens de witte vlekken nog een keer met speciale shampoo die ik bij Arthur heb gekocht. Dat is speciale paardenshampoo voor de gevoelige huid en werkt super! Ik smeer shampoo overigens nooit direct op het paard, maar maak eerst een stevig sopje in een emmer en met dat zeepwater ga ik de vlekken te lijf.

Duke

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-09 09:16

Hoewel dit O.F. is, wil ik toch hierop even reageren.
SusanW schreef:
@ Duke, om nog even op het strobed in de stal terug te komen, ook al gaat dat misschien wat te ver offtopic, maar het is werkelijk complete onzin dat je meer stro verbruikt als je een kniehoog strobed in de stal wilt. Ik heb zolang ik me heugen kan alle paarden die ik onder mijn hoede heb gehad kniehoog in het stro gehad en dat kost me precies 1 baal per week, per stal! En de stallen zijn 4x5, dus niet echt klein. Dus het argument dat het teveel zou kosten gaat echt niet op! :n Dat je het niet wilt is een ander argument, maar je slaapt zelf toch ook liever zacht, of lig je ook op een campingmatje :?

1 baal per week per stal en dan staan ze iedere dag kniehoog in het stro? :wow: Heel knap. Dat krijg ik niet voor elkaar hoor. Dan zou ik 1 baal per dag moeten gebruiken. En dan staan ze nog alleen 's nachts binnen. Ik vind het een beetje kortzichtig dat je vind dat ik 'werkelijk complete onzin' verkoop als je jouw situatie wil vergelijken met de mijne. :?
Mijn ene paard eet ook veel van het stro (doet hij al 15 jaar, nooit problemen mee gehad voor iemand hier over begint) en mijn andere paard maakt er gewoon een rommeltje van: die 'speelt' ermee. Ik slaap overigens liggend. Mijn paarden staand. Vind ik dus geen vergelijking. Ik vind het uberhaupt altijd ongepast om mensen en paarden te vergelijken. En als ze willen liggen, liggen ze echt wel zacht. Ik mest eens per week uit en de stallen worden dagelijks voorzien van nieuwe strolaag, dus genoeg zachte bodembedekking met een schone toplaag. ;) Heb ze nooit horen klagen i.i.g. :P

HumbleTalent

Re: hoe krijgen jullie je paint spierwit?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-09 10:47

Paarden slapen ook liggend..

Duke

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-09 10:59

Duke schreef:
Ik slaap overigens liggend. Mijn paarden staand. Vind ik dus geen vergelijking. Ik vind het uberhaupt altijd ongepast om mensen en paarden te vergelijken. En als ze willen liggen, liggen ze echt wel zacht.

Niet alle paarden slapen staand nee. En dat is ook niet de discussie. Als ze willen gaan liggen, dan liggen ze zacht.

Given

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-09 13:00

Ik was mijn Paint gewoon met Paarden shampoo :D
En voor op de shows heb ik altijd een potje baby poeder meer. Werkt Perfect *D !
Ik werk de vlekken dan bij met een baby doekje, zodat het wit niet op het bruin komt.

funnycowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-09 21:41

Hey DUke,
Dat spul heet dus Absorbine Show Clean.....te verkrijgen via de beter geoutileerde western speciaalzaak.
Super spul en na mijn werk aan jouw paardje een superresultaat!
Ik doe dit pas 20 jaar en het werkt super!
Groetjes Hilda

Duke

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-09 11:19

funnycowgirl schreef:
Hey DUke,
Dat spul heet dus Absorbine Show Clean.....te verkrijgen via de beter geoutileerde western speciaalzaak.
Super spul en na mijn werk aan jouw paardje een superresultaat!
Ik doe dit pas 20 jaar en het werkt super!
Groetjes Hilda

Thanks! ;)
Nou, nu weten we hoe het heet! :P

Zal eens een foto van voor en na plaatsen hier voor de liefhebbers:
Voor:
Afbeelding

Na:
Afbeelding

jwbos

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-09 16:30

De showclean is een hele goeie maar ook de White 'N Brite mag er wezen.
Voor normaal gebruik neem ik altijd de Cowboy Magic Shine-In Yellow-Out maar voor een keuring gebruik ik de White 'N Brite voor het beste resultaat.

http://www.uhg-shop.nl/?Lng=nl&PageID=2 ... ubCatID=29

FlyingHigh

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-09 22:43

@Duke....je paard is bijnaaaaaaa wit, er zitten nog een paar zwarte spikkels op, :)), wilden die er niet af??

rommulus

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-09 00:40

tja het beste middel is helaas maar zeer beperkt verkrijgbaar en ook alleen in de winter met erg veel geluk
en dat wonder middel noemmen we !!! sneeuw !!!! zelfs gele vlekken trekken er door weg!

maar helaas pindakaas
ook ik heb nog niet het wonder middel gevonden voor die vieze gele hakjes, knietjes en laatste puntjes staart dat terwijl ik toch echt mijn stalbaas op hoge warm water kosten jaag

rollen, biotex, cm, kalk, baby shampoo, groenne zeep, zilvershampoo, veel borstelen, zee zout/soda, betadine shampoo
ik heb zelfs zijn staart ge probeerd met efcta wit van biotex en geloof me dat wil je niet, pertinent niet! hou dat ver weg van je paard (tenzij je een bosje stro aan zijn kont wil hebben dat er uit moet groeien)

mischien moet ik mijn paard maar een poep verbod op leggen als ie wil liggen :+
of als ie dan toch zo nodig moet poepen mag ie niet meer liggen (lijkt me een strak plan, vrees alleen dat ie niet luisterd :+ )

ik vrees dat bij mij als ik ooit ga starten ik toch echt de verf spuit er bij pak voor de afwerking (die je ook zelf kan gebruiken uiteraard ;) )

om even de verwarring te voorkomen
nee ik heb geen paint met sokken maar een stinker ;)

Mac

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-09 09:24

Verf spuiten in de sokken van een Tinker lijkt me ook wel ... interessant :D

Maar ik heb dus idd ook zo'n spuitbus met "wit" voor op shows en dat werkt erg preettig :)) .

QueenD

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-09 10:15

Hier meldt zich iemand met een Appaloosa die toch net zo erg is als een varken, het liefst rollen we door de mest en dan nog met het hoofd ook :( . Alle soorten wit- en blauwshampoo's geprobeerd maar er blijven sommige plekken toch nog gelig. Heb toen een fles Leovet Silkcare gekocht en voila..........mevrouw stond er stralend bij. Echt superspul. Voor de staart doe ik ook nog wel eens blonde shampoo van J. Frieda, krijgt ze een lekkere zachte staart van.

Duke

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-09 10:20

FlyingHigh schreef:
@Duke....je paard is bijnaaaaaaa wit, er zitten nog een paar zwarte spikkels op, :)), wilden die er niet af??

We bleven maar poetsen, maar die stippels wilden er niet af. :+ Ach, je kan niet alles hebben... _O-

rommulus

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-09 10:30

Mac schreef:
Verf spuiten in de sokken van een Tinker lijkt me ook wel ... interessant :D

Maar ik heb dus idd ook zo'n spuitbus met "wit" voor op shows en dat werkt erg preettig :)) .

alleen krijg ik die juist wel weer stralend wit :?

mariellekyra

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-09 14:21

voor de staart weet ik dat biotex gewwon het beste werkt....
voor de manen en vacht van mijn shet en benen gebruik ik gewoon zilvershampoo
van de kruidvat (is goedkoop en werkt geweldig.)
en ik hoorde op stal van een vriendin met een schimmel
dat ze de "zeik"vlekken eruit krijgt met gewone huis tuin en keuken azijn.
want wassen is nu natuurlijk niet echt een optie