[WN] Anky op reining show in Las Vegas

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Romkabouter

Re: Anky op reining show in Las Vegas

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-09 10:14

Volgens mij is het Anky helemaal niet :D

Winddancer

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-09 10:14

spatter schreef:
nee, ze zoekt wel degelijk de publiciteit op en dat vind ik persoonlijk niet slim als je niet meer kunt laten zien als dit

Helemaal mee eens :j

Buitenzorg

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-09 10:16

spatter schreef:
buitenzorg zoiets zagen we zondag ook hé, bij de beginners en daar gaven we ook comentaar op!

Ja idd, maar dat werd gelijk afgestraft eej ;)

Buitenzorg

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-09 10:18

Romkabouter schreef:
Volgens mij is het Anky helemaal niet :D

Dan zou het nog niet eens zo slecht zijn ;)

Misschien verwachten de meeste mensen ook wel te veel van Anky omdat ze in de dressuursport wel zoveel goeds neerzet. Maar dan blijf ik nog bij mijn mening dat ze eerst wat netter moet reinen en weten wat en waarom voordat ze de publiciteit zoekt op zo'n grote wedstrijd!

Romkabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-09 10:20

Nee hoor, ik denk serieus dat het Anky niet is.
Heeft iemand de startlijst van die wedstrijd? Ik heb op verschillende plekken geprobeert haar te herkennen, maar het beeld is te onduidelijk wat mij betreft.

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-09 10:23

als het anky niet is: keurt het nog niet goed :n
het is en blijft een niet-nette proef en dat getrek is nergens voor nodig

Chawi

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-09 10:27

De speaker laat anders wel een aantal keer de naam Anky van Grunsven vallen....

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-09 10:27

spatter schreef:
sonja maar toch niet op zo'n grote show, kom nou!
eerlijk is eerlijk, ze is voorlopig nog een beginner, ik ken genoeg L2 ruiters die het beter doen op een paard met minder kwaliteit en die gaan ook niet in Las Vegas rijden
dat is het punt hier

we hebben het allemaal moeten leren maar zijn geen van allen op zulke shows begonnen en het is niet verstandig van haar om dat wel te doen

sp jij bent wel heel negatief, gelukkig zie ik hier hele andere dingen , kinderen met ouders die wel met verstand bezig zijn

Misschien komt dat omdat jij je paarden thuis hebt en de anderen op een manege tegen komt?? Die mensen zullen wel wat bewuster bezig zijn. Op penisionstallen hebben heeeeeeeeeel veel mensen geen les en de kinderen al helemaal niet. Wat ik net als voorbeelden geef is niet mijn schuld, dat zie je dagelijks als je op een simpele pensionstal staat. Ik ben daar negatief over ja. Maar ik begrijp het wel. Ouders hebben er zelf geen verstand van, denken dat hun kind kan rondsturen en dan mag zo een meid blij zijn met haar eigen pony. Weet er hier eentje te staan, graatmagere pony, niet passend zadel, te wienig hoefsmid erbij, nooit les erop etc etc. Voorzichtig wel steeds wat over gehad, maar berg je maar dan..........

Romkabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-09 10:28

Chawi schreef:
De speaker laat anders wel een aantal keer de naam Anky van Grunsven vallen....

Ik heb geen geluid :D
Dan zal het op zich wel zo zijn, maar alleen aan de beelden kun je het niet zien ;)

Moniek

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-09 10:32

valt me erg op dat hier weer zo ingegaan word op het rukken en plukken etc etc dat het zo erg is .
grote namen worden hier weer genoemd jurgen,bernard,.
zullen we even heel eerlijk zijn hun rijden daar aan de top en dat bereik je niet zonder talent en goed paard en ook niet met een hoog knuffelgehalte.
er word zoveel gevallen over oeh dat is te hard en het enige wat ik kan zeggen is auw als ik dat filmje zie.
maar als ik dan ga kijken op hoeveel topics er staan met futurity's en derby's noem maar op en wat een leuke reactie's dan van jullie.
vraag ik me toch af hoe jullie denken dat deze paarden getraind worden?
Dan is alles goed en juichen we juist deze namen toe! wetende dat het om een bijvoorbeeld in 3 jarige gaat

Bergje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-09 10:33

Ik heb ook totaal geen verstand van western, maar ik schrik er wel van als ik dat paardje z'n mond een halve meter open zie trekken. Ik neem aan dat ze zichzelf ook wel bewust is van haar fouten en er serieus genoeg mee bezig is. Het valt ook niet mee, als je een bekend persoon bent let nou eenmaal heel de wereld op je en ziet iedereen alles.

Romkabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-09 10:33

Ik vind het geen superproef, maar het rukken en plukken wel meevallen. (behalve in de S&R's)

corina21

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-09 10:34

MariekeB schreef:
arme arme Anky.
Dit is haar hobby, plezier. lekker even de gedachten op nul , ontspanning.
en zoals zoveel sporter, meot er wel iets van competitie bijzitten, dat hoort er gewoon bij.
Maar als wereldkampioen dressuur, kun je je hobby niet anoniem uitvoeren... nee je krijgt de halve wereld over je heen omdat je niet goed genoeg bent.

Vind je het gek dat ze gespannen is...

gun dat mens toch haar hobby. en het is nog goed voor de sport ook,en al zat ze er achterstevoren op en deed ze het in draf, dan nog is het promotie.

daar heb je gelijk in.

Moniek

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-09 10:35

Romkabouter schreef:
Ik vind het geen superproef, maar het rukken en plukken wel meevallen. (behalve in de S&R's)

nee idd het rukken en plukken valt heel erg mee.
en een superproef is het zeker niet,,vraag me af hoe de bodem was vo te zien alles behalve geschikt voor een goede stop.

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-09 10:36

Moniek schreef:
valt me erg op dat hier weer zo ingegaan word op het rukken en plukken etc etc dat het zo erg is .
zullen we even heel eerlijk zijn hun rijden daar aan de top en dat bereik je niet zonder talent en goed paard en ook niet met een hoog knuffelgehalte.
er word zoveel gevallen over oeh dat is te hard en het enige wat ik kan zeggen is auw als ik dat filmje zie.
maar als ik dan ga kijken op hoeveel topics er staan met futurity's en derby's noem maar op en wat een leuke reactie's dan van jullie.
Dan is alles goed en juichen we juist deze namen toe! wetende dat het om een bijvoorbeeld in 3 jarige gaat

Op de een of andere manier mag de ene alles en kan die zich veel permiteren, heeft een hele groep fans/volgelingen ondanks de grove manier van rijden etc. En de ander mag niks die zelfde manier rijd of misschien wel iets beter zelfs. Beetje mens eigen misschien?????

Sisco4life

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-09 10:38

Grappig om te zien dat je, ondanks dat je bij de top dresuurruiters zit, er niet zomaar een westernproef uitgooit.
Heb verder geen verstand van western, dus daar kan ik verder geen uitspraken over doen.

Moniek

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-09 10:41

superpony schreef:
Moniek schreef:

Op de een of andere manier mag de ene alles en kan die zich veel permiteren, heeft een hele groep fans/volgelingen ondanks de grove manier van rijden etc. En de ander mag niks die zelfde manier rijd of misschien wel iets beter zelfs. Beetje mens eigen misschien?????

waar het mij omgaat is dat er hier op een toze wolk geleefd word en dat de meeste ervoor zijn dat je met veel geduld en heel veel liefde dat ook kan bereiken.
als hier een training filmpje neergezet word van bijvoorbeeld een jurgen pouls maar je maakt de ruiter onherkenbaar geheid dat het topic binnen 10 min op 12 pagina's zit met woorden al dierenbeul zo doe je dat niet arm paard etc etc.
maar dat die zelfde mensen in een ander topic die zelfde ruiter met zijn 3 jarige toejuicht met zijn super run in een futurity.
en dan gaan bij mij de haren overeind staan

Bijinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-09 10:42

superpony schreef:

En hypocriet.

Hoe Anky het ook doet (en hoewel ik haar inderdaad wat grof in de mond vind), maakt zo'n filmpje me wel enthousiast over reining. Ik zit al langer te twijfelen over western en na het zien van dit filmpje krijg ik nog meer het gevoel dat dit iets is voor mij. Lijkt mij dus juist wel reclame, maar goed, dat ben ik 8-)

Moniek

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-09 10:45

Jose22 schreef:
superpony schreef:

En hypocriet.

Hoe Anky het ook doet (en hoewel ik haar inderdaad wat grof in de mond vind), maakt zo'n filmpje me wel enthousiast over reining. Ik zit al langer te twijfelen over western en na het zien van dit filmpje krijg ik nog meer het gevoel dat dit iets is voor mij. Lijkt mij dus juist wel reclame, maar goed, dat ben ik 8-)

ik zeg doen,,,kom naar de andere kant die reining heet :D :D

nomorebokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-09 10:47

[quote="Sonja"]Maar ook Anky zal toch érgens haar ervaring op moeten doen, en ook 1000x iets moeten kunnen verkloten voordat het wél goed lukt...
Of dacht je dat bv Jurgen ook altijd al van die perfecte proeven neer kon leggen? Die heb ik ook wel eens zien stunten dat ik dacht 'wat doet dat joch in godsnaam op zó'n goed paard???'[/quote]

Die verkapte hetze tegen TM mag achterwege blijven hoor. Door voortschrijdend inzicht veranderen dingen. maar helaas wil niet iedereen dat zien. Tuurlijk, ben het niet evenveel mee eens, maar dat ben ik ook niet als ik naar een prof dressuurstal ga.....
Jurgen zit in het zelfde EK team als de instructeur van Anky, Ricky Young dus.....heb over Ricky ook het nodige mogen vernemen....
Laatst bijgewerkt door nomorebokt op 16-09-09 10:49, in het totaal 1 keer bewerkt

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-09 10:47

@Jose, je moet echt zelf gaan kijken op een wedstrijd en bij verschillende stallen/trainers waar je bijv kan lessen. Gewoon je eigen gevoel volgen en zelf een mening vormen. Natuurlijk is het hartstikke leuk en net zoals bij dressuur heb je verschillende manieren, mense etc.......Leuk dat je enthousiast bent!

En da hier dressuur ruiters zien dat het als dressuur ruiter nog niet zo makkelijk is, is misschien juist goed! Dat haalt het vooroordeel, teugels los, links om trekken, o, ik spin etc etc weg.

nomorebokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-09 10:48

[quote="Moniek"]valt me erg op dat hier weer zo ingegaan word op het rukken en plukken etc etc dat het zo erg is .
Dan is alles goed en juichen we juist deze namen toe! wetende dat het om een bijvoorbeeld in 3 jarige gaat[/quote]

Helemaal eens.

Romkabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-09 10:51

TM :?

Moniek

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-09 10:52

OKHannes schreef:
Sonja schreef:
Maar ook Anky zal toch érgens haar ervaring op moeten doen, en ook 1000x iets moeten kunnen verkloten voordat het wél goed lukt...
Of dacht je dat bv Jurgen ook altijd al van die perfecte proeven neer kon leggen? Die heb ik ook wel eens zien stunten dat ik dacht 'wat doet dat joch in godsnaam op zó'n goed paard???'

Die verkapte hetze tegen TM mag achterweg blijven hoor. Door voortschrijdend inzicht veranderen dingen. maar helaas wil niet iedereen dat zien. Tuurlijk, ben het niet evenveel mee eens, maar dat ben ik ook niet als ik naar een prof dressuurstal ga.....
Jurgen zit in het zelfde EK team als de instructeur van Anky, Ricky Young dus.....heb over Ricky ook het nodige mogen vernemen....

ja en dat bedoel ik,rieky is geen ruiter zoals heel bokt is,het is haar werk en haar brood op de plank.
paarden worden aanhet werk gezet en nee niet volgepropt met appels lieve woordjes en als hij het vandaag niet doet dan misschien morgen wel.
deze paarden worden goed gereden wat niet altijd zachtzinnig gaat.
maar goed hogebomen vangen veel wind en dat weten deze ruiters maar altegoed en toch rijden ze daar waar wij alleen van kunnen dromen.
maar als dat allemaal niet kan en mag en zo zielig is voor het paard moet bokt niet op de eerste rang zitten juichen wat heeft pouls en yong toch een wereld run neergezet

nomorebokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-09 10:57

Uh, Rom dat juist van jou die vraag moet komen...MP dan.