[WN] cowboy imago

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Miryamk

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-09 20:23

Ik heb het wel geprobeerd met sporen aan te blijven lopen, maar ik struikel er telkens overheen :+

Arrows

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-09 20:24

rainbow8 schreef:
Ik hoor alleen maar opmerkingen over rodeo, line-dancing en of die knop voorop lekker zit. En dan volgt de vraag hoeveel botten ik al gebroken heb. De vooroordelen................... zoals ik ze ook heb over dressuur...... Dat is weer niets voor mij. Zo'n verplichte rijbroek en laarzen (is in mijn ogen veel te stijf) }>.

of de knop lekker zit, die is ook ZO afgezaagd!

Rob_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-09 20:24

XxNadiehxX schreef:
:o? ey, het bevorderd wel de doorstroom!

De geldstroom bedoel je 8-)

rainbow8

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-09 20:26

Het is inderdaad vreselijk afgezaagd, maar ik hoor het toch zeker één keer per week. Van mannen dus wel te verstaan. En vooral van die gasten die leuk willen doen en erg popi zijn. :r.

Rob_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-09 20:29

Ach weet niet waar jullie last van hebben :D Ik sta op een stal met ruim 365 paarden en daarvan rijden er misschien 25 western.Als de dressuur mutsen lastig worden wacht ik tot de grote bak goed vol is en ga naar binnen en laat een leeg blik vallen.Dan weet men meteen waarom we een quarter hebben 8-)

Anoniem

Re: cowboy imago

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-09 20:30

:D

Miryamk

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-09 20:30

:')

Arrows

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-09 20:31

Hihi

CounTree

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-09 20:44

_O- :=

Okay...over grote sporen gesproken.....here we go again...

Ik kom geregeld bij een 4 sterren dressuur stal. Helemaal niets mis mee. Aardige mensen, hebben respect gekregen voor mijn Americaans rijstijl en training, want ze zien me bijna niets doen en mijn paard vinden ze super flexibel :o .

Praktijkvoorbeeld: Een dressuur paard krijgt een flinke tik met de zweep. Het is een grote hal, maar diverse paarden reageren hier direct op. Behalve mijn VOLBLOED Arabier, die kent het geluid van de zweep niet. Heb je geen Quarter voor nodig hoor Rob ;-)
Laatst bijgewerkt door CounTree op 14-09-09 20:53, in het totaal 3 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-09 20:49

Maar ontopic, ach, ik denk dat je het niet teveel moet aantrekken. Ik doe niet eens meer de moeite om het uit te leggen. Als ze echt interesse hebben, dan zoeken ze het zelf maar op :)

edit.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 14-09-09 21:14, in het totaal 1 keer bewerkt

Buitenzorg

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-09 21:10

Miryamk schreef:
Ik heb het wel geprobeerd met sporen aan te blijven lopen, maar ik struikel er telkens overheen :+

Wel eens geprobeerd auto te rijden met die krengen aan? :P

Of knielend je sporen aan doen, als ik de ene aan heb en mn been verwissel voor de andere kant, prik ik standaard in mijn achterkant... :o

Arrows

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-09 21:11

Of trap AFlopen met sporen, dat is een onderdeel opzich..

Miryamk

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-09 21:13

Ik denk niet dat ik me daar aan durf te wagen :n
Alle verf van de trap :D

Buitenzorg

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-09 21:18

XxNadiehxX schreef:

Nieuw onderdeel voor de in-hand-trail? :P

CounTree

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-09 21:25

Buitenzorg schreef:
XxNadiehxX schreef:

Nieuw onderdeel voor de in-hand-trail? :P

Neee, hahaha lekker puh.....met sporen lopen in de show arena is "not done". Niet bij IHT, niet bij Showmanship at Halter, niet bij Lead line en al die andere "loop" onderdelen. Dus kom maar op met die trap in de IHT ;-)

quarterH

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-09 21:25

longeren met sporen werkt bij mij ook niet.

Miryamk

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-09 21:32

:D :D :D
Waarom niet? :+

Billy1970

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-09 21:39

Ach, ik kan me meer ergeren aan mensen die hoe dan ook niks van paardrijden weten en dan roepen dat je op zo'n knol toch alleen maar hoeft te zitten. Dat is toch geen sport? en als je ze dan uitnodigt het eens te proberen om te kijken of ze spierpijn krijgen, haken ze altijd af }:0

CounTree

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-09 21:40

oh een trailpattern lopen met je sporen aan, das handig. Ik heb hem zelfs een keer gelopen met een cap op! Vraagt mijn trainer sarcastisch...die foto's daarvan ziet....moet je zo'n trailpattern zelfs ook lopen met cap op (cap was net geintroduceerd). Lolbroek...ik moest als eerste. :o :D :Y)

dirtchick

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-09 22:39

denk dat het tegenwoordig normaal is om mensen in hokjes te plaatsen, over van alles en nog wat krijg je een opmerking, gewoon niets vaan aantrekken en doen wat je leuk en jou gelukkig maakt :D

kjcm

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-09 22:58

pffffffff dat jullie er nog naar luisteren én je er druk om maken............

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-09 07:00

de leukste reacties krijg je als je engelse ruiters uitlegt dat wij de proefjes pas krijgen op de dag zelf, dat ik vaak 5 x start(was dan wel vroeger) 2 x horsemanship, 2 x trail en 1 x reining en dat wij GEEN voorlezer hebben
dan kijken ze je zeer meewarrig aan _O-

Coentjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-09 07:13

Daar zou ik me niet meer druk overmaken hoor... Heb nog wel wat grappigs:

Ik heb sinds 2 weken een nieuwe baan, waar mijn nieuwe collega mijn foto's/schermbeveiliging aan het bekijken was.
Er zat niet eens een 'stop-foto' tussen.., toen zei tie:

Das een AMERIKAANS PAARD MET EEN HANDREM

Pluizebolpum

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-09 07:34

Zie toch zo heel wat aparte dingen langskomen, al slaat die van Buitenzorg wel alles... _O-
Als ik eens verdwaald ben geraakt in de plaatselijke manege is het hooguit van 'o, das zo heel hard om die tonnen heen, hé? of 'die kleine snelle paardjes die zo heel hard kunnen rondjes draaien'.
Met buitenrijden is het erger, dan is het standaard 'waar is je hoed?' ('afgewaaid') of 'hier zijn geen koeien hoor' ('nee, wat denk je dat ik net gedaan heb') en die ene keer als er zwaar verdwaalde maar bij het aanzicht van westernpaardjes breed grijnzende Amerikanen langskomen 'Howdy' of 'now that's the proper way of riding'. Dat ene meisje dat vroeg van welk circus we kwamen was ook wel lachen...
Kan me er nooit zo heel druk om maken namelijk. Ik wil best graag uitleggen dat western rijden meer is dan heel hard rondjes racen op een pony met een hoed op en als de opmerkingen té dom zijn negeer ik ze of krijgen ze gewoon een even domme opmerking terug...

HumbleTalent

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-09 08:00

Vera schreef:
Persoonlijk vind ik het een gemiste kans, dat Horse Event.

Het zou zo leuk zijn als ze de veelzijdigheid van de westernsport eens lieten zien;
Van halter tot aan hunter bv. En dat allemaal in één ring, dan heb je in één klap een overzicht over de diversiteit van de sport.
En dan wel met mensen die de sport serieus nemen en niet uit het jargon klapperpistooltjes.
Niet dat Ed dat zo presenteerde overigens maar de keiharde muziek, joelende koibois en dito joelende lui van het Ariat team gaf het een echt BBQ sausje..... Precies wat de sport niet nodig heeft. :x

Dat vonden wij ook! Echter, er is ons gevraagd enkel een reiningdemo te geven en het werd ons geadviseerd het een beetje in de vorm te gieten die ze verwachten.

Natuurlijk is dat zonde, maar laten we eerst laten zien wat western is en dan pas gaan verwachten dat mensen daadwerkelijk de waarde van de sport gaan begrijpen.

Ik kom dagelijks mensen tegen die uberhaupt niet weten dat western bestaat. DAAR is HorseEvent een goede kans voor. Als je mensen wilt laten zien wat top western is dan moet je ze mee nemen naar een EK (waar niemand zit te kijken en mensen totaal niet mee genomen worden in het gebeuren, laat staan dat er uitgelegd wordt wat er gebeurd.)

Het heeft geen zin om aan 5000 mensen uit te willen leggen welke duizend en een vormen van westernrijden er zijn en wat dat allemaal betekent. Je krijgt maar een half uur en daar moet je het publiek zo goed mogelijk bij betrekken. Wij kozen ervoor omdat met joelen te doen en doormiddel van vragen stellen.

Ik stel voor dat hele HorseEvent af te schaffen en een groot WesternEvent te maken waar ieder zijn ding kan laten zien. Dat goed promoten en mensen daar tegen een normaal tarief kennis te laten maken met echt westernrijden. HorseEvent is slechts een attendering op het bestaan geweest.