MidnightPSan schreef:@14cecile14,Dat komt omdat er mensen zijn die,als een hoefsmid klaar is en er niet veel hoef op de grond ligt heeft hij niet goed gewerkt.
En het gaat er niet om hoe veel hij er af haald maar hoe.
Net zo als mensen die denken dat je alleen een slide kan maken als het paard van achter bijna op de haartjes loopt, wij doen de voetel lekker zelf, ijzers doet de smid.
Ik weet van ''Quarter smeden'' die paarden van klanten verpest hebben, en als ik over hun mannier van werken spreek in de VS vragen ze of die smid daar in Nederland weet hoe een paard in elkaar steekt, zo achter over als paarden hier staan is in hun idee waaaaaaanzin.
Nee en hoefsmeden die dan inderdaad verstand hebben van quarters die weten dat er niet veel af hoeft. En een hoefsmid die er nog meer afhaald bij een paard omdat de eigenaar vind dat er niet genoeg af is dan is dat een slechte smid. Een quarter hoef is dus gewoon anders en dat vraagt een andere aanpak niet iedere smid weet hoe die daar mee om moet gaan (en genoeg die wel zeggen dat ze het weten kunnen het als nog niet)
En inderdaad weten heel veel smeden niet hoe een paard in elkaar steekt en dan vind ik dat je niet een paard kan bekappen. hoeven doen gaat verder dan alleen de hoeven.