Even voor mensen d'r weer verkeerde ideeën bij krijgen: Onthoud wel dat dit een bovengemiddeld goed getrainde tinker is, met ook nog eens een bovengemiddeld getalenteerde ruiter erop he...
repede
Geplaatst door de TopicStarter: 13-08-09 13:30
stoer
we trainen nog een paar jaartjes.. schakelen ondertussen over op ander paard ( repje word te oud tegen die tyd) en wie weet ooit!!!
Er zijn zeker hele mooie Tinkers en er zijn er heus wel die goed zijn in de Western maar wat bv Pienb bedoelt is uit het oogpunt van de hogere niveau's. In Trail en Pleasure of Horsemanship zijn zeker goede resultaten te boeken. Vanuit het oogpunt van de reiningruiter is de Tinker geen geschikt paard. Hij heeft er gewoon de bouw niet voor. Natuurlijk zijn er 1 of 2 die het goed gekund hebben. Van de 100 die het proberen zijn dat uitzonderingen. Hetzelfde geldt eigenlijk ook voor de Haflinger. daar zijn er misschien een paar meer die het leuk doen maar daar proberen het er wel 200. Dat vertekend de boel wel vind ik. Een Fjord die een Quarter eruit zou sliden......sorry,dat neem ik helemaal niet serieus. Ik kraak de Tinker als ras dus zeker niet af en er zijn zeker onderdelen die je goed onder de knie kunt krijgen!!