Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Bonnigje schreef:Ik ben een fan van HugHo. Dat is volledig melasse vrij.
In de winter meng ik het met Lucerne van HugHo (.nl). Zitten veel granen in en de voedingstoffen worden gehaald uit kruiden. Er zitten helemaal geen synthetische voedingsstoffen. Die natuurlijke stoffen worden veel beter opgenomen.
) te geven waarvan de afgifte geleidelijk gebeurt vermijd je dit soort dingen of door het vaker per dag voeren. Zoals wij bijv. doen met voerautomaten waardoor er 6 x per dag een kleine hoeveelheid in de bak komt; geen pieken.
ElCid schreef:SusanW schreef:@ Elcid, de onzin komt zeker bij alle mensen vandaan die het niet zo doen als jij en de zin alleen uit jouw posts, of zie ik dat verkeerd?
Dat zie je verkeerd!
Je kunt het wel ter aanvulling van bijv. voordroogkuil geven. Omdat een paard zijn kilo's droge stof moet halen, zal hij van voordroog veel meer moeten eten als van hooi. Wil je niet dat hij zoveel kilo's eet, dan kun je een gedeelte vervangen door de grasbrok, omdat die weer wel veel droge stof bevat en het paard zo eerder aan de kilo's droge stof zit. Of heb ik het nu nog niet uitgelegd zoals je de vraag bedoelde?
vwb het droge stof gehalte.