[WN] Veiling wimpys little step ruin

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Bravura

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-09 11:11

LID inspecteur gesproken. De organisatie zou in NL strafbaar zijn bij verloting van een dier, maar welke regels in Oostenrijk gelden voor een dergelijke loterij is onbekend natuurlijk. Als men het paard dus na de verloting naar NL haalt zou dat niet strafbaar zijn. Of de organisatie vanuit Oostenrijk voor de NL wetgeving strafbaar is is onbekend. Wat verloting van sperma ed vanuit het buitenland betreft: dat zou hetzelfde verhaal zijn.... De LID inspecteur zoekt eea uit omdat deze constructies mbt de EU natuurlijk elkaar ondermijnen. Dan zou een ieder een paard de grens over kunnen zetten en in DTSL of Oostenrijk verloten en alsnog uit verloting inkomsten halen....dat klopt niet qua wetgeving.

Vooralsnog is het dus niet strafbaar met de loterij mee te doen en bij een beetje geluk een paard naar NL te halen.

Verder: misschien kan de douane in Oostenrijk meer vertellen?

Dunnit: ik ben benieuwd naar jouw bevindingen mbt de telefoontjes die je (hebt) (ge)pleegt. Wil ook wel een lot nemen als alles rechtmatig is. ;)

Sterre

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-09 11:27

Bravura schreef:
... Als men het paard dus na de verloting naar NL haalt zou dat niet strafbaar zijn.
... Vooralsnog is het dus niet strafbaar met de loterij mee te doen en bij een beetje geluk een paard naar NL te halen.

Dan had ik dus gelijk met mijn laatste bericht :) .

quarterH

Re: Veiling wimpys little step ruin

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-09 12:10

mijn god wat een discussies....
dit is een gerenomeerde site die op bv wittelsbeurger altijd groot staat, die laten zich echt niet in met rare praktijken, waar is het vertrouwen in de mensheid gebleven?

ik vind het cool. een een jaarling ruin is helemaal niet zo raar hoor!
en als je hier allemaal niet vertrouwd, dan doe je toch gewoon niet mee? :+

rina

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-09 12:25

@Pien ga jij even kijken op het Wittie forum ;)

Volgens de berichten daar is het idd legaal, maar er zijn er wel een paar die wat vraagtekens bij de kwaliteit van het paardje zetten. En ik deel die mening, als een paard nl zo goed is zouden ze zich als verkoper niet meer kunnen bergen voor een koper.

Enne vertrouwen is goed controle is beter :D ;) De geldgier in de mens doet een hoop hoor.

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-09 13:20

rina schreef:
En ik deel die mening, als een paard nl zo goed is zouden ze zich als verkoper niet meer kunnen bergen voor een koper.

Enne vertrouwen is goed controle is beter :D ;) De geldgier in de mens doet een hoop hoor.

Ik denk idd dat de eigenaren van het paard een stuk minder voor deze ruin kunnen vangen als ze hem officieel verkopen, dan het bedrag dat via die verloting wordt opgehaald.
Verder is de markt aardig aan het inkakken, er zijn vergelijkbare en zelf betere paarden voor minder te koop. Ik denk niet dat je vraagtekens moet hebben bij de kwaliteit. Stamboom is niet spectaculair, denk dat het een leuk gebruikspaard kan worden.
En waarom is dit paard op leeftijd van 1 jaar al geruind?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-09 13:29

Het ruinen hebben ze misschien gedaan zodat je niet kunt fokken met hem en hij als hengst meer waard is, maar wellicht niet voor dat geld verkocht is. Wellicht staat hij al maanden te koop, wellicht heeft de eigenaar geld nodig, of blijkt het paard ook een opwelling te zijn geweest, meer redenen. Misschien heeft het paard een leuke afstamming, maar is hij niet zo spectaculair als ze dachten en hoe ouder hij wordt hoe minder hij gaat op brengen.

Ik zou de gok wagen voor diegenen die geïnteresseerde zijn. , 99 euro ben je kwijt, maar wie weet, dan heb je idd een leuk paard en als je hem weer verkoopt, brengt hij altijd meer op dan 99 euro.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-09 13:38

Jeetje wat een topic is dit geworden! En dat terwijl dit in het buitenland plaatsvind :+ De verloting van een sportpony is hét jaarlijkse evenement tijdens een wedstrijd hier in de buurt bij een groot FNRS aangesloten Hippisch Centrum. Dus ook al mag het niet (wist niet eens dat het verboden was), het gebeurd zeker wel en ook in Nederland. Heb een kennisje die een Arabische merrie op die manier won, ineens had ze dan een paard... Sta je dan :=

Bravura

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-09 14:27

Pienb schreef:
mijn god wat een discussies....
dit is een gerenomeerde site die op bv wittelsbeurger altijd groot staat, die laten zich echt niet in met rare praktijken, waar is het vertrouwen in de mensheid gebleven?

ik vind het cool. een een jaarling ruin is helemaal niet zo raar hoor!
en als je hier allemaal niet vertrouwd, dan doe je toch gewoon niet mee? :+

Waarom discussie? Ik vind dit geen discussie. Sommigen hebben een natuurlijk wantrouwen, dat kan je vaak net de kop sparen. ;) Het zou jammer zijn als je helemaal daarheen zou rijden en denkt een paardje te hebben gewonnen en er zou niets zijn.....Daar kan die site dan ook niets aan doen, dat zouden zij ook niet van te voren kunnen weten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-09 15:35

Bravura schreef:
Wat verloting van sperma ed vanuit het buitenland betreft: dat zou hetzelfde verhaal zijn....

Dat is in NL niet strafbaar.
De Gelderse afdeling van het KWPN verloot elk jaar een dekking....

dunnit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-07-09 20:04

Er zijn nieuwe foto's op
de site gezet. Ik vindt hem erg mooi.
En als
het dus niet strafbaar is dan doe ik lekker mee.
@Trudy; gebruikspaard? Check zijn moeder eens. Big wimpys step is ook van haar. Deze combi geeft meer sportpaard dan menig paard hier in nl

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-09 20:09

Succes! Ik doe in ieder geval niet mee; vind de kleur niet mooi en tis geen arabier... :+

TiaraBungy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-09 20:28

Idd dunnit! Als je de plek hebt, zou ik zeker een gokje wagen! :) Eigenlijk een gokje of 3.. :+ (Das toch maximale?)

Edit: Heb de nieuwe foto's gezien.. Wat een prachtig paardje! :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-09 21:03

Hij heeft wel een litteken bij zijn schouder, of lijkt dat maar zo? Jammer dat je niet kunt zien hoe hij loopt.

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-09 23:41

dunnit schreef:
Er zijn nieuwe foto's op
de site gezet. Ik vindt hem erg mooi.
En als
het dus niet strafbaar is dan doe ik lekker mee.
@Trudy; gebruikspaard? Check zijn moeder eens. Big wimpys step is ook van haar. Deze combi geeft meer sportpaard dan menig paard hier in nl

Aangezien het paard geruind is, valt fokpaard af (of je moet allerlei kunstgrepen toepassen als klonen ed. )
Sportpaard valt bij mij onder gebruikspaard. Misschien zie ik het daar verkeerd? My bad....

Bravura

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-09 16:17

Wat kost vervoer eigenlijk om een paard vanuit het Oostenrijkse naar NL te halen? Lijkt me ook niet bepaald goedkoop.....je moet het er maar net hebben liggen.... (Ik weet dat het nog altijd goedkoper is dan een paard kopen :+ ) maar vroeg me dat gewoon af. Iemand die dat weet?

rina

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-09 17:21

Naar NL niet, maar van zuid naar Noord Duitsland is pak em beet een 500 a 600 euro. Dus een duizendje ben je denk ik zomaar kwijt, ook gezien papierenwerk ed.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-09 17:23

Voor 1100 euro mogen ze hem hier komen brengen hoor! :=

Ik vind het zelf alleen net wat te veel geld voor een lot. 99%kans dat je niet wint en dan heb je dus 100 euro weggegooid.

vigel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-09 17:34

zelf halen met je trailer,.. er gaan genoeg Nederlanders op wedstrijd in Kreuth dus best te doen hoor

rina

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-09 18:55

Bravura schreef:
Waarom discussie? Ik vind dit geen discussie. Sommigen hebben een natuurlijk wantrouwen, dat kan je vaak net de kop sparen. ;) Het zou jammer zijn als je helemaal daarheen zou rijden en denkt een paardje te hebben gewonnen en er zou niets zijn.....Daar kan die site dan ook niets aan doen, dat zouden zij ook niet van te voren kunnen weten.

Nou het wantrouwen lijkt zich toch te bevestigen.

Effe een Quote van het Wittie forum

Citaat:
am 20.7.09 war folgender Eintrag auf der besagten HP:
"Alles Läuft offiziell über den Rechtsanwalt Dr. Langhofer"

Die Ziehung erfolgt von der Kanzlei Dr. Langhofer am 27.07.2009

am 23.7.09 ist der Eintrag geändert in:
"Alles Läuft offiziell über den Rechtsanwalt Dr. Langhofer"

Die Ziehung erfolgt von der Kanzlei Dr. Berger Wiegele am 27.07.2009

Ich frage mich, warum sich Dr. Langhofer ausdrücklich davon distanziert und warte mal ab, was Dr. Berger Wiegele auf Anfruf sagt

Naar telefonsiche vragen van een lid daar aan de Rechtsanwalt Langehofer, bleek dat deze zich gezegt heeft dat hij zich van deze zaak uitdrukkelijk distancieert. En nu wordt ineens de trekking door een andere Rechtsanwalt gedaan.
Er lijtk toch echt ergens een vies luchtje aan te zitten.

@Dunnit ik hoop echt voor je dat het om een eerlijke verloting gaat.

Bravura

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-09 20:41

Ik heb begrepen dat Langhofer een advokaat zou zijn en de andere persoon, die de trekking doet een notaris. :?
Wat ik wel vreemd vind is dat het aantal verkochte loten steeds omhoog gaat en weer daalt. Vanmorgen nog 77 en nu weer 73. Er staat genoemd dat 1 klant 3 loten heeft geannuleerd.
Ben benieuwd of er 90 loten uit gaan voor de trekking.

De jaarling is van henzelf. Als ik zo eens heb nagelezen laat de eigenaar van de site, Harald Schmidt zijn paarden rijden door een topruiter. Manuela Schmidt heeft meerdere paarden en woont, zo na te hebben gezocht, tegenover Harald Schmidt. De site van de paarden van Manuela Schmidt: http://www.gym-equipment.at/circlesranch/horses.htm

Aan de ene kant ga ik na eea te hebben nagezocht er wel vanuit dat het een faire zaak is. Aan de andere kant verbaast het me niet dat er geen 90 loten worden verkocht en zo de jaarling binnen het bedrijf blijft (dan is het gewoon een reclamestunt geweest). Anderzijds....of de jaarling blijft in het kringetje van topruiters. Maarrr....als het wél een officiële trekking is door een notaris (en geen advokaat), dan komt de jaarling in willekeurige handen.

@Dunnit: nog een lot gekocht? :7

dunnit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-07-09 22:00

jep. ik doe mee.
en ik ben niet de enige deelnemer uit nederland zie ik net op de site...

** Bereits 7 Losbesitzer aus den NIEDERLANDEN - 2 aus Tschechien - 4 aus der Schweiz

voor de draad er mee... ;)
wie nog meer?

rina

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-09 01:01

Bravura

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-09 05:47

Heb ik gelezen.... Maar heb inmiddels vertrouwen genoeg om ook een lot te bemachtigen. ;)
Denk alleeen dat niet alle 90 tot 100 loten er uit gaan als ik zo zie....dan is het een leuke reclamestunt geweest. :+
En....heb ik thuis nog een hele leuke QH staan die toch niet weg gaat. 8-)

Bravura

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-09 06:14

ALLES LÄUFT OFFIZIELL ÜBER DEN RECHTSANWALT Dr. LANGHOFER **

Die Ziehung erfolgt von der Kanzlei Dr. Berger Wiegele am 27.07.2009

Zoals nu er in staat vermeld. Advokaat en notaris.....neem ik aan. Een advokaat mag geen trekking doen, dan is het niet officieel. Dat mag alleen een notaris. :7

Bloempjeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-09 07:33

Lia_ schreef:
Bravura schreef:
Wat verloting van sperma ed vanuit het buitenland betreft: dat zou hetzelfde verhaal zijn....

Dat is in NL niet strafbaar.
De Gelderse afdeling van het KWPN verloot elk jaar een dekking....

Dit klopt... (nouja, gelders durf ik niet te zeggen) wij hebben vorig jaar 2 KWPN dekkingen gewonnen, 1 met een lot, en 1 met een prijsvraag :)