Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
.
.Yv_ schreef:Daarbij is het inderdaad zo dat een klant met een goed/potentieel paard, of een klant met geld gewoon veel meer te zeggen heeft dan een klant die een recreatiepaard in training zet. Of in ieder geval, er wordt beter naar geluisterd!
Been there, done that...
)

)Citaat:Ik moet het even kwijt omdat het niet uit mijn hoofd wil.
Gisteren kreeg ik een telefoontje van een mevr. Die wat meer info wilden hebben over het western rijden en het omscholen van een dressuur paard naar western en of dat mogelijk is/was.
Na een lang gesprek wat wel en niet mogelijk was, belde ze gisteravond terug of ze even langs mocht komen en op ons bedrijf te kijken.
We waren nog aan het rijden dus ze was van harte welkom om even langs te komen om de training te bekijken.
Na wat heen en weer te praten kwam ik er achter dat ze haar paard al bij een western trainer in training had gezet maar dat ze daar eigenlijk haar vraag tekens bij stelde want er gebeurde daar dingen wat ze eigenlijk niet met haar paard wilde.
Nou mijn mond viel letterlijk open, haar paard een wpn’r van 1.56m. had na het rijden met een westernzadel bij de gespen waar de singel zit aan beide kanten een vochtbult zitten en dus danig dat als je het aan raakt het paard een meter opzij springt.
Ja dat hoort zo als je voor het eerst een westernzadel oplegt, ze krijgen daar vanzelf eelt te zitten, was het antwoordt van de trainer.
Haar paard heeft moeite om stil en vast te staan tijdens het opzadelen, oplossing: we zetten hem 2 dagen vast aan een paal zonder drinken, dan leert hij het wel.
Ze mocht even rijden op een lespaard van de trainer, het meisje maakt een opmerking van: wat kijkt dat paard zuur? Antwoordt zo kijkt jou paard ook als we er mee klaar zijn…..????
Dit is nog maar een greep uit wat er gebeurt is.
Ik heb haar in alle eerlijkheid verteld dat ze haar paard daar zo snel mogelijk moet weg halen omdat dat soort van praktijken niet gewenst is in de westernsport.
Zelf overweegt ze nu om maar geen western te gaan rijden met haar paard want het is toch naar haar mening te grof naar paarden toe.
Ik heb haar laten zien dat het helemaal niet grof is en mag zijn naar paarden toe, en dat ze haar een heel verkeerd beeld hebben meegegeven van het western rijden.
Pienb schreef:Vera: dat weet je nooit zeker! Zoals we allemaal weten zijn de meeste trainer er pro mee bezig en i het dus hun broodwinning. Dan kun je er nooit 100 procent vanuit gaan....... Jammer maar that's life.....

FindingJack schreef:Vanes: wat begrijp je niet?
Willem is echt een heel andere trainer dan bv een Jurgen.
Ik loop al een aantal jaartjes mee en heb genoeg gezien.