Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Paintless schreef:zijwaarts drukken als ik er naast sta doet ze ook niet.
Paintless schreef:mijn paard reageert heel slecht voor t been.
voorwaarts is niet een probleem en links gaat ook wel, maar rechts kan ik af en toe schoppen wat ik wil, maar haar oor beweegt niet eens.
heeft iemand een manier om dr meer voor t been (dus het wijken voor druk) te krijgen?
Paintless schreef:ik ben op zich niet bang voor haar bokjes... hoewel ze behoorlijk hoog kunnen zijn en scheef naar buiten. ze zijn wel uit te zitten.
dat laatste kan ik wel meer doen.
lesgeefmens zei ook dat ik mijn been, naar haar idee, te weinig aan legde, ook in de wendingen. voor mijn gevoel had ik ze er wel aan. zij zei dat breeze er aan moest wennen dat benen er aan niet persee sneller betekende.
ik ben nu dus wel veeeeel meer met been aan het rijden, maar soms krijg ik zo weinig reactie.. lui is ze zeker niet. eerder over enthousiast.
Paintless schreef:mijn merrie is een linkspoot, dus haar rechterkant is zo wie zo stijver.
aan de hand wijkt ze wel voor druk, al is het alleen wanneer mevrouw daar zin in heeft.
dubbele lijnen doet ze heel goed. zo soepel als maar mogelijk is.
.
Paintless schreef:maar, wat ik me ook bedacht...
kan het ook een dominantieprobleem zijn? dat ze gewoon niet voor me opzij wil!
daar hebben breeze en ik namelijk nog wel eens een discussie over.
Paintless schreef:flink hard bumpen, ik kan me dood schoppen, maar ze reageert gewoon niet. mijn lesgeefmens zette een lange nagel in dr ribbenkast maar mevrouw reageerde alleen met dr oren.
Paintless schreef:maar aangezien de meesten hier langer dan 7 jaar western rijden hebben de meesten dus meer ervaring dan ik met mijn 7 jaartjes.
Paintless schreef:nadeel is alleen dat zij (en jij ) mijn paard niet zien, niet kennen, en dus uit hun ervaring moeten putten.