[WN] non pro status opgeven?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: non pro status opgeven?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-09 12:52

Bij de WRAN hangt er geen bedrag aan vast, maar mogen alleen L1 en L2-ruiters lesgeven.

14cecile14

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-09 13:03

Sonja schreef:
Bij de WRAN hangt er geen bedrag aan vast, maar mogen alleen L1 en L2-ruiters lesgeven.

Mogen L2 ruiters ook lesgeven? Waarom is dit want ik ben gewoon een L2 ruiter en geen pro. Of is dat omdat er vaak te weinig ruiters L1 starten? Was eerder ook welleens bij de open klasse die ging dan samen met de amateur alleen kan ik mij nog herinneren dat er dan wel een aparte prijsuitreiking was?

CowgirlStore

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-09 13:09

L2 ruiters mogen blijkbaar ook lesgeven, want in het regelboek staat dat startgerechtigde ruiters in de klassen L5-L3 NIET mogen lesgeven.

14cecile14

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-09 13:13

Mayflower schreef:
L2 ruiters mogen blijkbaar ook lesgeven, want in het regelboek staat dat startgerechtigde ruiters in de klassen L5-L3 NIET mogen lesgeven.

Toch vind ik het wel een beetje vreemd hoor dat pro's en non pro's samen in 2 klasses kunnen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-09 13:14

L2 zijn de "mindere" pro's en de "normaal presterende" amateurs uit het oude systeem Cecile.
Dat jij geen pro bent zegt niets over je niveau. Er zijn immers ook niet-pro-ruiters die L1 starten ;)

Staat volledig los van samenvoeging van klasses verder.
Laat de termen pro en non-pro los. Dat bestaat niet meer bij de WRAN. We hebben levels. Niet meer en niet minder.

14cecile14

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-09 13:23

Sonja schreef:
L2 zijn de "mindere" pro's en de "normaal presterende" amateurs uit het oude systeem Cecile.
Dat jij geen pro bent zegt niets over je niveau. Er zijn immers ook niet-pro-ruiters die L1 starten ;)

Staat volledig los van samenvoeging van klasses verder.
Laat de termen pro en non-pro los. Dat bestaat niet meer bij de WRAN. We hebben levels. Niet meer en niet minder.

Ja oke dat is ook wel zo ik moet eerlijk zeggen dat ik de afgelopen 2 jaar alleen maar NQHA en AQHA heb gestart vanwege het jeugdteam waar ik in zat. (op 3 wran shows na) Dus ik ben niet meer helemaal op de hoogte maar het is inderdaad waar wat je zegt over het niveau van L1 en L2 ruiters. Maar hoe wordt het bepaald of je als 'trainer' L1 of L2 mag/moet starten? Of mag je dat zelf bepalen en kan ik ook L1 plus L2 starten in mijn beste onderdeel? Destijds starte ik de trail 3 keer in open amateur en jeugd. Hoe zit dat nu?

CowgirlStore

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-09 13:26

Je mag maar in 1 klasse starten ongeacht welk onderdeel. Ben je L2, dan kun je dus alleen nog maar in de L2 starten. Bekijk anders het regelboek eens op http://www.wransite.nl

quarterH

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-09 13:28

aqha is het gewoon vanaf 0 euro.

14cecile14

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-09 13:31

Mayflower schreef:
Je mag maar in 1 klasse starten ongeacht welk onderdeel. Ben je L2, dan kun je dus alleen nog maar in de L2 starten. Bekijk anders het regelboek eens op http://www.wransite.nl

hmm das opzich wel jammer! Ja ik moet mij maar eens een beetje erin gaan verdiepen weer...

14cecile14

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-09 13:34

Pienb schreef:
aqha is het gewoon vanaf 0 euro.

Hmm dan zijn er mensen die zich er niet zo goed aanhouden. Vandaar dat ik ook dacht dat het tot een bepaald bedrag vrijblijvend was.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-09 13:36

Mayflower schreef:

Uitzondering daarop is als je (ook) een jong of onervaren paard start.
Ik neem ff mezelf als voorbeeld:
Ik ben een L2-ruiter met fjord Milena en paint Sonnys Little Wolf (inmiddels verkocht). Maar mijn nieuwe fjord Yette (7 maar hartstikke groen) mag ik nu TOT ik 10 punten gereden heb uitbrengen in de L3 (en dus minder moeilijke opgaves, minder krappe hindernissen, legaal op trens en 2 handen etc). Daar zal ik dus ook gebruik van maken met dat onervaren paard.

Dat is de enige manier waarop je (tijdelijk) in 2 klasses uit kunt komen.
Mijn status blijft dus L2-ruiter (waar ik thuishoor gezien lesgeven en wedstrijdprestaties incl. NK, ik had ook voor L1 mogen kiezen toen het levelsysteem geïntroduceerd werd maar dat heb ik met het oog op jonge beesten uitbrengen niet gedaan ivm te verwachten veel samenvoegingen van L1 en L2, goede gok geweest dus ;) ) maar ik maak tijdelijk gebruik van de "groene paard regeling" waardoor ik als L2-ruiter tijdelijk (ook) in de L3 uit mag komen.
Op deze manier kan ik dus ook 2 paarden uitbrengen op 1 wedstrijd in de niet-individuele onderdelen zoals pleasure en horsemanship ;)

Hoop dat ik het zo een beetje verduidelijkt heb voor je.

quarterH

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-09 13:37

ja dat weet ik en daar maak ik me ook regelmatig kwaad over :-)
die regels zijn er, je kan het ermee eens zijn of niet maar je hebt je er wel aan te houden.
je kan mensen 'aangeven' bij de aqha en volgens mij gaan ze daar ook wel serieus mee om

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-09 13:40

Je krijgt dan echter wel van die oeverloze discussies als "ja maar ik geef geen les, we trainen gewoon gezellig samen maar mijn paard was kreupel" enzo...

Dit probleem hou je toch. Was vroeger bij de WRAN ook zo, en er zullen nu ook echt nog wel L3-ruiters zijn die een zakcentje bijverdienen in de bak.

14cecile14

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-09 13:42

Pienb schreef:
ja dat weet ik en daar maak ik me ook regelmatig kwaad over :-)
die regels zijn er, je kan het ermee eens zijn of niet maar je hebt je er wel aan te houden.
je kan mensen 'aangeven' bij de aqha en volgens mij gaan ze daar ook wel serieus mee om

Dat klopt ik stond vorig jaar boven bij de jury's en de organisatie en toen kwam er ook iemand een melding doen over een jonge amateur ruiter die heeft een waarschuwing gehad en mag niet meer in de amateur uitkomen.

quarterH

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-09 13:44

ja cecile, dat vind ik echt goed.
sonja, sommigen zijn dom genoeg om het openlijk te doen (zelfs advertenties plaatsen ofzo)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-09 13:45

*grinnik* da's wel héél stom.

14cecile14

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-09 13:55

Pienb schreef:
ja cecile, dat vind ik echt goed.
sonja, sommigen zijn dom genoeg om het openlijk te doen (zelfs advertenties plaatsen ofzo)

Ja en ik weet dat er nog meer mensen zijn die zich niet aan de regels houden. Maar dat ze advertenties plaatsen is wel heel dom.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-09 13:56

Die slaan dan eerlijk gezegd ook best wel een stevig modderfiguur richting hun klanten... :\

14cecile14

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-09 13:59

Sonja schreef:
Die slaan dan eerlijk gezegd ook best wel een stevig modderfiguur richting hun klanten... :\

Ja alleen ik denk dat die klanten niet echt hele serieuse ruiters zijn want ik weet wel beter en rij gewoon bij een goede ervaren en vooral eerlijke trainer. Ik bedoel ik zou niet bij een amateur ruiter gaan lessen hoe goed hij of zij ook moge zijn...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-09 14:00

Ik ook niet :D maar er zijn beginners (en bv manegeruiters) genoeg die prima door een nette amateurruiter geholpen kunnen worden.
De pro's vragen goud geld en hebben doorgaans niet eens tijd/zin om te reizen naar hun klanten...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-09 14:01

Trouwens, want heb nu verschillende meningen gehoord. Als ik een paard van iemand anders (niet voor geld!) uitbreng bij de WRAN, raak ik dan wel of niet mijn AQHA/NRHA non pro status kwijt?

En, er is imo niks mis om les te hebben bij een 'mindere' ruiter. Alleen uiteindelijk krijg je een punt dat je een betere instructeur moet zoeken omdat je zelf gegroeit bent.

CowgirlStore

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-09 14:02

Maar die "klanten" kiezen daar dan bewust voor denk ik. Als zij voor 10 euro les kunnen krijgen van zo iemand ipv voor 40 euro van een prof dan kiezen ze daar dus voor en dat heeft alles te maken met het financiële plaatje.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-09 14:04

Niels schreef:
Als ik een paard van iemand anders (niet voor geld!) uitbreng bij de WRAN, raak ik dan wel of niet mijn AQHA/NRHA non pro status kwijt?..
Ja, in principe wel. Maar als niemand je meldt zal de AQHA er zich ook niet om bekommeren

14cecile14

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-09 14:06

Sonja schreef:
Ik ook niet :D maar er zijn beginners (en bv manegeruiters) genoeg die prima door een nette amateurruiter geholpen kunnen worden.
De pro's vragen goud geld en hebben doorgaans niet eens tijd/zin om te reizen naar hun klanten...

Helemaal waar! Een goede (pro startende) trainer die ook nog eens echt de tijd voor je nemen zijn moeilijk te vinden! Ik ken er wel een aantal maar die wonen zeker op 200 km afstand waardoor het financieel niet eens haalbaar is ze hier heen te halen. Gelukkig heb ik nu wel een erg goede trainster gevonden die hier in Drenthe aan huis komt en echt de tijd voor je neemt...

quarterH

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-09 14:08

DubbelDun schreef:
Niels schreef:
Als ik een paard van iemand anders (niet voor geld!) uitbreng bij de WRAN, raak ik dan wel of niet mijn AQHA/NRHA non pro status kwijt?..
Ja, in principe wel. Maar als niemand je meldt zal de AQHA er zich ook niet om bekommeren

klopt maar aangezien je dat niet annoniem kan doen is er duidelijk bewijs en heb je een flink probleem als iemand het meld bij aqha want dan ben je amateur dus echt kwijt inc een waarschuwing ofzo...

als dit kon was ik al lang gestart bij de wran (ochja, je mopet toch iets) maar dat durf ik dus niet aan