[WN] 'tailblock'

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-09 15:33

Niet elke staartzwiep is een teken van verzet... het kan duiden op verzet, maar volgens mij is er nog altijd geen 100% verband toch?

Paintless

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-04-09 15:33

niet een onnodig punt, een onnodig minpunt. mijn paard reageert al als ik voorzichtig mijn been aanleg. dat moet ik toch kunnen doen anders kan ik niets vragen, dus rij ik geen goeie proef. snappie.. ik vind het onnodige minpunten.

Lielle

Re: 'tailblock'

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-09 15:35

op die manier. Het zijn onnodige minpunten omdat er iets mankeert in de training/manier van rijden, en dit is een quick fix dus.

Wendy, mss geen 100% verband maar uit ervaring zou ik toch zeker 95% durven zeggen.

Paintless

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-04-09 15:36

zoals je zei pien.. neckblocking lijkt me helemaal schandalig. daar zitten zo veel risico's aan vast, maar dat maakt die mensen niets uit die zoiets doen. als het mis gaat kopen ze toch gewoon een nieuwe??

quarterH

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-09 15:37

ja precies. maar dat beest kan niet eens meer normaal bewegen.... een staart is vervelend maar niet on-overkoombaar. nek wel imo.

Paintless

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-04-09 15:38

but.. gotta go.. discusseer maar even lekker verder, maar pas op! niet gemeen worden tegen elkaar he? we houden het lief.. :D

Fortuna22

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-09 15:41

Lielle schreef:
ik kom dit toevallig tegen en zit met verbijstering mee te lezen :x Onvoorstelbaar, en voor mij ook volkomen onacceptabel :n Staart zwiepen is vrijwel altijd een teken van verzet of aanleuningsproblemen en zou ook op een dergelijke manier moeten worden beoordeeld (idem in de Engelse sport trouwens).

Daar ben ik het niet mee eens.
Ik heb een hele fijne merrie(voor de verkoop)die zwiept ook met haar staart maar echt uit gewoonte!
Maar het word inderdaad vaak gezien als verzet.
(Wat het 9 van de 10 x bij de meeste paarden ook is,dus ben er ergens wel mee eens dat het zo beoordeeld word!)
Maar voor deze merrie dus wel een probleem!Maar inspuiten?? ;NO WAY!!!!!
Ik vindt het pure dierenmishandeling!
Ik moet ook mijn brood verdienen met de paarden maar daar verlaag ik me niet toe!

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-09 15:42

Er staat ook 'vrijwel altijd' :))

Anya

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-09 15:43

Wendy schreef:
Niet elke staartzwiep is een teken van verzet... het kan duiden op verzet, maar volgens mij is er nog altijd geen 100% verband toch?

Een paard kan ook echt een vlieg hebben. Of toch altijd wat opgewonden zijn vanwege de omgeving. Maar een goede jury ziet het verschil lijkt mij.
Een paard dat zwiept uit verzet, zwiept heel anders...

quarterH

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-09 15:43

om even een vergelijk te maken: wat moet die merrie war jij het over hebt kosten (ongeveer, categorie)

Fortuna22

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-09 15:45

Lielle schreef:
Er staat ook 'vrijwel altijd' :))

Nee lees ik ook hoor,maar wilde het even aandikken... ;)

Fortuna22

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-09 15:46

Pienb schreef:
om even een vergelijk te maken: wat moet die merrie war jij het over hebt kosten (ongeveer, categorie)

Want?

quarterH

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-09 15:49

nou, deze paarden gaat het om paarden van een paar ton....
je zal altijd zien, hoe duurder de paarden hoe meer 'men' ervoor over heeft om te winnen en succesvol te zijn.
bij een paard van 10.000 zou ik het ook niet doen, dan maakt het niet veel uit.
maar een paard van 5 ton, dat bijna 'waardeloos' wordt omdat het een tic heeft met z'n staart... kan ik zakelijk gezien best begrijpen dat men het doet als het toch wordt toegestaan...

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-09 15:55

Ik heb verder niet zoveel verstand van tailblocking en paarden met tics, maar ik krijg het idee dat tailblocking best veel gebeurd? Kan me dan toch moeilijk voorstellen dat deze paarden allemaal een tic hebben :n

Maar goed ik heb de juiste mentaliteit niet, ik vind de gezondheid van een dier toch belangrijker dan het geld. Waarschijnlijk dat ik ook nooit die branch in zal gaan.

Fortuna22

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-09 15:55

Pienb schreef:
nou, deze paarden gaat het om paarden van een paar ton....
je zal altijd zien, hoe duurder de paarden hoe meer 'men' ervoor over heeft om te winnen en succesvol te zijn.
bij een paard van 10.000 zou ik het ook niet doen, dan maakt het niet veel uit.
maar een paard van 5 ton, dat bijna 'waardeloos' wordt omdat het een tic heeft met z'n staart... kan ik zakelijk gezien best begrijpen dat men het doet als het toch wordt toegestaan...

Ja,begrijp je verhaal goed,zit ook in de paarden... ;)
Deze merrie moet wel even iets meer kosten dan het door jou geschatte bedrag maar geen tonnen.
Maar dan nog; NO WAY!!

MidnightPSan

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-09 16:18

Heb nu ingelezen, ben ook niet voor tail blocks ed.
Maar....als ik hier foto's zie van paarden die in gore diepe natte kale weilanden staan, denk ik arm paard hoe is het met je beentjes.
Ook sommige rijbakken die hier op Bokt de revue passeren geven mij een naar gevoel.
De gemiddelde leeftijd van paarden hier in Nederland is niet erg hoog, de meeste (als 2jarigen gereden) topsprt paarden (Quarters) worden vele malen ouder.
Dus als een van de top ruiters je enigsins bekoort denk dan goed na over het stenen werpen in de richting van een ander.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-09 16:40

Tja, zo zijn er altijd ergere dingen midnightpsan. De paarden in Afrika zullen het nog slechter hebben, maar dat maakt de misstanden hier niet minder erg.

Ik ben tegen tailblocking. Vind het gewoon erg onnatuurlijk en absoluut niet kunnen.
Overigens, een paard kan prima naar buiten zonder staart hoor. Een goede vliegendeken is genoeg. Ookal betwijfel ik hoeveel van die topsportpaarden nu werkelijk buitenkomen.

Wranglerbutt

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-09 16:59

Oh, een nieuw topic waar ik mijn mening kwijt kan ;)
Nou ja, ik heb het hier allemaal algezegd: [WN-AM] super reining proef....

Zo ziet een dmv alcoholinjectie behandelde er volgens mij/mijn mening/ik heb natuurlijk geen enkel hard bewijs uit:

[edit]sorry had verkeerde link geplaatst[/edit]
Laatst bijgewerkt door Wranglerbutt op 06-04-09 17:14, in het totaal 1 keer bewerkt

quarterH

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-09 17:10

Haha het zit je echt hoog he?

MidnightPSan

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-09 17:12

@Niels, ja , maar er zijn dorpen in Afrika waar ze in hun hele leven minder geld in handen hebben als wat de paardjes gekost hebben die jij in je stal hebt gehad.
Maar als er mensen zijn die overal schande van spreken, van wat een ander doet, zijn er een heeeeeleboel die eerst maar naar hun eigen paarden, stallen , weilanden en te kleine of niet passende zadels ect. moeten kijken.
Dus is altijd wel iets ergers,zelfs bij Bokkers thuis.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-09 17:56

Dat is helaas waar, maar dat is nog geen excuus om tailblocking te gebruiken.

Wat mij betreft wordt tailblocking gewoon verboden. Als er bij elke grote show op gecontroleerd wordt (en ook gelijk op doping), dan is dat soort onzin zo weg. Ik snap de topruiters wel, zij moeten ook geld verdienen. Maar, als het verboden is dan is het weer een 'eerlijke' strijd.

Anya

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-09 18:15

precies :j
Probleem opgelost, veel paarden gewoon het gebruik van hun staart nog :j

Paintless

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-04-09 18:31

blijf er bij WB dat ik denk, is dus mijn mening, ik heb ook geen bewijs, dat hier niet geblocked is.

ik ken ergere gevallen, kan ze alleen zo snel niet vinden. ik zal er vanavond eens voor gaan zitten.

Fortuna22

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-09 19:11

MidnightPSan schreef:
Heb nu ingelezen, ben ook niet voor tail blocks ed.
Maar....als ik hier foto's zie van paarden die in gore diepe natte kale weilanden staan, denk ik arm paard hoe is het met je beentjes.
Ook sommige rijbakken die hier op Bokt de revue passeren geven mij een naar gevoel.
De gemiddelde leeftijd van paarden hier in Nederland is niet erg hoog, de meeste (als 2jarigen gereden) topsprt paarden (Quarters) worden vele malen ouder.
Dus als een van de top ruiters je enigsins bekoort denk dan goed na over het stenen werpen in de richting van een ander.

Volgens mij,corrigeer me als ik fout zit!, worden Quarters over het algemeen vroeger zadelmak gemaakt dan andere sportpaarden toch?

joany_pony

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-09 19:13

Dat paard durft z'n staart gewoon niet te bewegen ;)

en idd niels,als er gewoon op gecontroleerd word en ze het dus echt gaan verbieden, is er tenminste een eerlijke strijd die dan niet te koste van een paard gaat..