Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Lielle schreef:ik kom dit toevallig tegen en zit met verbijstering mee te lezenOnvoorstelbaar, en voor mij ook volkomen onacceptabel
Staart zwiepen is vrijwel altijd een teken van verzet of aanleuningsproblemen en zou ook op een dergelijke manier moeten worden beoordeeld (idem in de Engelse sport trouwens).
Wendy schreef:Niet elke staartzwiep is een teken van verzet... het kan duiden op verzet, maar volgens mij is er nog altijd geen 100% verband toch?

Pienb schreef:nou, deze paarden gaat het om paarden van een paar ton....
je zal altijd zien, hoe duurder de paarden hoe meer 'men' ervoor over heeft om te winnen en succesvol te zijn.
bij een paard van 10.000 zou ik het ook niet doen, dan maakt het niet veel uit.
maar een paard van 5 ton, dat bijna 'waardeloos' wordt omdat het een tic heeft met z'n staart... kan ik zakelijk gezien best begrijpen dat men het doet als het toch wordt toegestaan...

MidnightPSan schreef:Heb nu ingelezen, ben ook niet voor tail blocks ed.
Maar....als ik hier foto's zie van paarden die in gore diepe natte kale weilanden staan, denk ik arm paard hoe is het met je beentjes.
Ook sommige rijbakken die hier op Bokt de revue passeren geven mij een naar gevoel.
De gemiddelde leeftijd van paarden hier in Nederland is niet erg hoog, de meeste (als 2jarigen gereden) topsprt paarden (Quarters) worden vele malen ouder.
Dus als een van de top ruiters je enigsins bekoort denk dan goed na over het stenen werpen in de richting van een ander.