[WN] super reining proef....

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Fortuna22

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-09 22:29

Maar dan is het eigenlijk een beetje een compliment dat het er zo makkelijk uit ziet!
Als je dit tegen mij als dressuurruiter zegt, vindt ik het een fijn compliment!Dat zal dan voor de westernruiter niet anders zijn toch?

CounTree, het is heel makkelijk om te oordelen en te veroordelen...
Ik vindt andere takken van de paardensport erg interessant en weet erg weinig van western rijden.
Ben ooit wel eens op een western(pony)kamp geweest! :D was erg gaaf!

quarterH

Re: super reining proef....

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-04-09 00:23

De hele discussie over tailblock.... Ik vind het totaal niet afdoen aan de proef of ie nu geblockt is of niet.
Ik ben geen voorstander van blocken maar zou een goed paard niet links laten liggen omdat ie tailblock heeft.
Tja, het is wat lastiger met op de wei en vliegen enzo maar daar moet je rekening mee houden

Romkabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-09 08:57

Ik zou een goed paard WEL links laten liggen.

Tailblocking is dierenmishandeling.

troi

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-09 09:18

Pienb schreef:
De hele discussie over tailblock.... Ik vind het totaal niet afdoen aan de proef of ie nu geblockt is of niet.
Ik ben geen voorstander van blocken maar zou een goed paard niet links laten liggen omdat ie tailblock heeft.
Tja, het is wat lastiger met op de wei en vliegen enzo maar daar moet je rekening mee houden

-O- 8)7 _-:( %)

CounTree

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-09 09:18

Paintless schreef:
jeetje.. wat een vrede hier..
maar wat ik vragen wou.. mag hij een paar passen stappen voor hij, na een spin, in de galop weg gaat?

Ja dat mag.

Miryamk

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-09 09:24

Pienb schreef:

Sure, je gaat er gewoon de hele dag met een vliegenmepper naast staan om het nog een beetje dragelijk te maken voor het paard :roll:
:n

joany_pony

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-09 09:25

Pienb schreef:

huh??? :oo Meen je dit nou echt of is dit een grapje?!

Als ik zou dan zou moeten gaan rijden dan was ik er al heel erg snel mee gestopt.Het is gewoon zielig en gewoon te gek voor woorden! Dat mensen zo ziek zijn om dat hun paard aan te doen. En dat er dan ook nog mensen zijn die er een paard niet voor laten staan,en dan ook nog zeggen "tja het is wat lastiger met op de wei en vliegen enzo" (vooral dat woordje lastiger) snap ik helemaal niet.

Maar ik vind het een super proef,maar als hij dat echt gedaan zou hebben vind ik hem ineens een stuk minder mooi ;) ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-09 09:45

Tailblock is imo iets heel ergs en ik snap werkelijk niet waarom daar niet op gecontroleerd wordt door show-organisatoren.

Maar ik weet niet of ik een paard daarop zou laten staan. Want je kan ook zeggen dat je een dergelijk paard dan wel veel beter leven kan bieden dan bij een ruiter die zijn paarden zo mishandelt.

Fortuna22

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-09 09:55

Pienb schreef:

Wacht ff hoor....jij bent een paardenliefhebber???

quarterH

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-04-09 10:35

Het paard kan er niks aan doen. En je kan het niet terugdraaien.
Ik zoU het zelf nooit laten doen maar als het al gebeurd is vind ik dat geen reden o een paard links te laten liggen.
En ja. Lastiger. Je kan je paard niet naar buiten zetten zonder liters vliegenspray en vliegendeken enzo. Maar daar kan het paard niks aan doen.
Er zijn ook paarden die door een blesure hun staart niet meer kunnen gebruiken of zelfs kwijt zijn. Die laat je dan toch ook niet links liggen als ze echt goed zijn?

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-09 10:39

Moderatoropmerking:
Of het paard in kwestie nou wel of geen tailblock heeft, een verzoek om het ontopic én respectvol naar elkaar te houden.

Fortuna22

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-09 10:57

Het gaat er niet om of je het paard 'links laat liggen' maar om het feit dat je zegt; Tja, het is wat lastiger met op de wei en vliegen enzo maar daar moet je rekening mee houden en dat je geen voorstander bent!

Dat kan je toch niet menen?? :\

Romkabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-09 11:03

Pienb schreef:
vind ik dat geen reden o een paard links te laten liggen.

En daarmee sta je dus toe dat mensen het doen. "want het is toch niet erg als het al is gebuerd"

quarterH

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-04-09 11:05

Dat is toch gewoon een feit? Een paard met werkende staart kun je gewoon buiten zetten. Als staart niet werkt kan het paard zich niet zelf weren tegen de vliegen. Dus dat is dan lastiger maa voor mij geen reden zo paard links te laten liggen. Je kunt het toch niet terugdraaien dus wat wil je dan?

Fortuna22

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-09 11:19

Geloof niet dat je me begrijpt...
Het gaat me om de manier waarop je hier op reageert,alsof het normaal is dat zo'n staart word ingespoten!?

quarterH

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-04-09 11:42

Nee dan lees wat ik schrijf en ga niet verzinnen wat ik bedoel :-).
Ik ben er tegen, zou het zelf niet doen.
Ik vind het hetzelfde als een paard dat op een andere manier is mishandeld (uitgehongerd, geslagen ed). Als jij daar wat in ziet laat je het toch ook niet staan omdat het mishandeld is? Of hou je het toch ook niet in stand of keurt het indirect goed? Waarom zou dit anders zijn?

troi

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-09 11:49

Je staart niet kunnen bewegen houdt trouwens wel wat meer in dat enkel wat onhandigheid bij het vliegen wegjagen, hij kan bijvorobeeld ook zijn staart niet opzij bewegen bij het poepen..

Fortuna22

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-09 11:56

Pienb schreef:
Nee dan lees wat ik schrijf en ga niet verzinnen wat ik bedoel :-).
Ik ben er tegen, zou het zelf niet doen.
Ik vind het hetzelfde als een paard dat op een andere manier is mishandeld (uitgehongerd, geslagen ed). Als jij daar wat in ziet laat je het toch ook niet staan omdat het mishandeld is? Of hou je het toch ook niet in stand of keurt het indirect goed? Waarom zou dit anders zijn?

Ik verzin helemaal niks,ik lees gewoon je tekst.
Maar fijn dat je er dit mee bedoeld!

Romkabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-09 11:59

Pienb schreef:
Je kunt het toch niet terugdraaien dus wat wil je dan?

Ben je nou zo blind dat je niet door hebt dat doordat jij en allerlei andere mensen dit accepteren, dit gedrag door zal gaan door trainers en andere mensen?
Als mensen deze paarden links zouden laten liggen en dit niet accepteren, dan veranderd het gedrag van de mensen die het doen ook.
Weet je wel.... een beter milieu begint bij jezelf enzo....

Romkabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-09 12:01

Pienb schreef:

Je ontfermen over een mishandeld paard is wel ff wat anders dan mishandeling oogluikend toestaan en in de hand werken he...

Nou ja, laat ook maar...... :roll:

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-09 12:06

Wranglerbutt schreef:
Heel erg mooi! :j Super speedcontrol en stops aan de losse teugel :~

Helaas 1 minder puntje: ook dit paard heeft een 'dood' gespoten staart ;( Je zou het bijna normaal gaan vinden :n
Erg jammer dat het laatste beetje 'controle' kennelijk met de injectiespuit verkregen moest worden :r

Dat was ook het eerste dat mij opviel, ten tweede viel mij op hoe dood het paard reageert op de hele omgeving, nergens een reactie op.
Ik vraag me af of een paard, ongeacht welke discipline, zo NIET reageert, afgestompt worden tijdens de training om zo dood te doen.
Qua rijden is het inderdaad subliem, als ik bovenstaande vergeet is het prachtig om te zien.

Springpaarden anticiperen vaak op het publiek en zie je dat ze genieten van het rumoer, tja dressuurpaarden trekken de staart tussen de benen. Maar bij beide disciplines reageren de meeste.

Bij dit paard zie je nog geen orenspel op het lawaai????!!!!

_Vanes_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-09 09:26

Toch maar iets erover zeggen,....
Voor de duidelijkheid ik ben TEGEN tailblocking, voordat daar misverstanden over komen!

@WB: Ik vind het ook heel storend ,dat bij ieder topic waar iets van reiningfilmpjes of bij Livestream , jij vaak hierover begint. En nee, ik sluit me ogen niet hiervoor maar ik vind dit constante aanhalen van dit bij ieder reiningfilmpje niet gepast , omdat je niet zeker weet of dit ook echt zo is , het kan, maar hoeft niet, want er zijn WEL paarden die gewoon hun staart mooi laten hangen, van nature. Dit zijn dan o.a. hierdoor paarden geschikt voor de top en extra waardevol .(en zal mee doorgefokt moeten worden om deze eigenschap erin te houden)

Ik heb je in een pb hier iets over gezegd: maar van de ene kant allerlei complimentjes geven over reiningpaarden en van de andere kant constant de "mistoestanden" binnen de reiningwereld aanhalen vind ik heel erg dubbel.(lees: hypocriet)
Gewoon niet doen, prima dat je een mening hebt,maar blijf consequent, daar krijg je veel meer respect door.

Goed, de tailblock : als een paard een tailblock heeft gehad, dan komt meestal, als het "goed" gedaan is, het gevoel en beweging enigzins terug na een tijd, dus kunnen ze na hun carriere weer vliegen wegmeppen.

De dode blik van het reiningpaard, die niet reageert op de omgeving: De beste, meest trainbare en bruikbare paarden hiervoor ,hebben dit in hun karakter. De hete kannonnen ,die steeds om zich heen kijken, komen niet tot dit nivo en zullen al ergens eerder in hun traject niet voor dit hoge doel getraint worden. Ze worden dus uitgeselecteerd, "de grote jongens binnen de sport" hebben tegenwoordig die luxe en dat is ook erg fijn voor het paard in kwestie.

Het paard op dit filmpje heb ik ook zelf gezien in een gewone thuissituatie , een paar weken na dit moment wat jullie hier zien. Ik vond het een hele lieve hengst, niet macho of schreeuwerig, gewoon een aardig nette en coole/rustige hengst.

quarterH

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-04-09 09:37

je weet het weer heel goed en mooi te verwoorden!

+:)+ _/-\o_ _/-\o_

troi

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-09 09:42

Ik vind het paard trouwens absoluut niet 'dood' uit zijn ogen kijken, wel heel geconcenteerd op zijn ruiter..
En dan is het toch niet zo heel gek dat er weinig aandacht over is voor alles er omheen (als ik het naar mezelf mag doortrekken, als ik flink aan het trainen ben heb ik vaak niet eens door dat het gaat regenen of dat er andere mensen om mee heen ook aan het rijden zijn :P , om maar iets te noemen..)

Romkabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-09 10:16

_Vanes_ schreef:
Goed, de tailblock : als een paard een tailblock heeft gehad, dan komt meestal, als het "goed" gedaan is, het gevoel en beweging enigzins terug na een tijd, dus kunnen ze na hun carriere weer vliegen wegmeppen.

"meestal" en "als het goed gedaan is"
Dat betekend dus waarschijnlijk dat het in de meeste gevallen niet zo is.

Dit staat nog buiten het feit dat het absoluut dierenmishandeling is.

Dit gaat trouwens over het principe op zich en niet over het filmpje. Daarvan kun je het niet met 100% zekerheid zeggen en ik vind het paard ook niet doods ;)