[WN] Met een fries western

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Wesco

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-09 22:49

Sorry maar ik vind hier bepaalde opmerkingen een beetje onaardig en dan zeg ik het nog netjes. :+

Anoniem

Re: Met een fries western

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-09 22:56

Wat lief dat je speciaal langskomt om dat te zeggen :+:

Wesco

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-09 23:07

Sonja schreef:
Wat lief dat je speciaal langskomt om dat te zeggen :+:

Soms ben ik best lief :=

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-09 23:08

En wat vind je van het onderwerp van het topic? ;)

Wesco

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-09 23:11

Ik denk dat de gangen van een fries niet echt in je voordeel werken,
maar als je niet hoog in de sport wilt rijden en gewoon plezier wilt hebben dan kan het best.

quarterH

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-09 23:14

Dat klopt maar dan kan ook alles. Kun je ook met een belgisch koudbloed paardenrennen doen :-)
Nee maar je hebt gelijk, kan tot bepaald level als je verder qwilt in deze sport zul je toch echt een quarter of paint nodig hebben

Blon_D

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-09 23:16

Pienb schreef:
Dat klopt maar dan kan ook alles. Kun je ook met een belgisch koudbloed paardenrennen doen :-)
Nee maar je hebt gelijk, kan tot bepaald level als je verder qwilt in deze sport zul je toch echt een quarter of paint nodig hebben

Behalve Sonja en een aantal andere mensen die met hun fjord haflinger tinker etc het toch erg leuk hebben gedaan tijdens het NK en andere wedstrijden op L1 en L2 niveau

Wesco

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-09 23:20

Blon_D schreef:
Behalve Sonja en een aantal andere mensen die met hun fjord haflinger tinker etc het toch erg leuk hebben gedaan tijdens het NK en andere wedstrijden op L1 en L2 niveau

Hier sluit ik mij bij aan +:)+

Er zijn genoeg mensen die voor hun lol een wedstrijd rijden en waar plezier voorop staat
en die niet als doel hebben om zo hoog mogelijk te eindigen.
En of je dat nou met een haflinger , quarter of van mij part met een giraff doet maakt toch niks uit.

quarterH

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-09 23:32

Klopt, tot een bepaald level ja.
En wran is niet de top van de sport. Voor de duidelijkheid: hier is niks mis mee en bedoel het iet verkeerd maar er is meer dan de wran.
Wat niet betekend dat die prestaties niet goed zijn he, begrijp me niet verkeerd!

Wesco

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-09 23:36

Pienb schreef:
En wran is niet de top van de sport. Voor de duidelijkheid: hier is niks mis mee en bedoel het iet verkeerd maar er is meer dan de wran.
Wat niet betekend dat die prestaties niet goed zijn he, begrijp me niet verkeerd!

Ik snap wel wat je bedoeld, maar de echte " top" , daar gaan maar weinig mensen voor.
Ik vind het overkomen alsof je met een ander ras niet geheel meetelt.

quarterH

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-09 23:56

Ik schets alleen de werkelijkheid.
Ik heb het zelf ook meegemaakt dat ik mijn niet-quarter moest verkopen omdat ik aqha wilde starten.
Wil alleen niet dat mensen zich hier niet van bewust zijn. Er wordt hier vaak alleen over de wran gesproken alsof dat alles is en dat klopt niet.

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-09 01:08

Ook bij de WRAN starten genoeg mensen met leuke quarters en dan nog eindigen mensen met andere rassen daar nog weleens boven. Nogmaals in zoveelste discussie hierover. Er zijn ook heel veel hele slechte quarters en slechte ruiters die het uit geen 1 paard krijgen ooit..........
Er zijn ook mensen die uit elk paard het beste naar voren kunnen brengen.
Maar dan nog steeds eindigt niet elke quarter altijd hoog. Andere rassen doen het prima. Omdat die rassen niet bij de AQHA mogen starten, kan je het daar ook nooit vergelijken, dus lekker makkelijk.
Een goeie quarter heeft de aanleg. Krijg het er dan nog maar eens uit. Elk ander goed paard kan ook aanleg hebben of goed in zijn lijf zitten om het erg leuk te doen.

En een Fries? kwestie van trainen en misschien hier en daar je eisen of stijl aanpassen, maar je plezier zal er niet minder om zijn.

_Liez

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-03-09 07:37

Sonja schreef:

Als je het onderwerp niet goed vind , waarom praat je dan mee

_Liez

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-03-09 07:38

superpony schreef:
Ook bij de WRAN starten genoeg mensen met leuke quarters en dan nog eindigen mensen met andere rassen daar nog weleens boven. Nogmaals in zoveelste discussie hierover. Er zijn ook heel veel hele slechte quarters en slechte ruiters die het uit geen 1 paard krijgen ooit..........
Er zijn ook mensen die uit elk paard het beste naar voren kunnen brengen.
Maar dan nog steeds eindigt niet elke quarter altijd hoog. Andere rassen doen het prima. Omdat die rassen niet bij de AQHA mogen starten, kan je het daar ook nooit vergelijken, dus lekker makkelijk.
Een goeie quarter heeft de aanleg. Krijg het er dan nog maar eens uit. Elk ander goed paard kan ook aanleg hebben of goed in zijn lijf zitten om het erg leuk te doen.

En een Fries? kwestie van trainen en misschien hier en daar je eisen of stijl aanpassen, maar je plezier zal er niet minder om zijn.

Ja dat denk ik ook dankjewel

smax

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-09 08:16

Ehm PiebB, Ook bij de WRAN rijden "top" ruiters, laatste jaren zeker niet op het WRAN NK geweest...
Ruiters die het ook super doen op de AQHA, dus het ligt aan jou instelling, want die TOP RUITERS, hoor je er niet over.
En die blazen ook niet zo hoog van de toren ;)

En niet iedereen heeft de ambitie om bij de top te willen horen, zolang iedereen maar plezier heeft.

_Liez

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-03-09 08:23

En dat zal ik ook niet willen hoor

smax

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-09 09:13

Nee zolang je maar samen plezier hebt, in welke tak van sport dan ook ;)

_Liez

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-03-09 09:34

Juist helemaal gelijk

quarterH

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-09 09:42

Volgens mij heb je mijn eerdere teksten niet goed gelezen (of anders geinterpreteerd dan ik bedoeld heb)

Vanntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-09 09:59

:O haha dit topic is toeval...
Ik vroeg het me net af :P
Me moeder wilt ook een fries die western en engels kan rijden (voor haar en mij)
Maar als ik het zo lees gaat het alleen erom of het eruit ziet of niet :S
Het gaat toch om de stijl xd
maar goed alles kan :P dus ook een western fries *D
Misschien is het ff wennen maar ach veranderingen zijn toch altijd leuk? :o

Paintless

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-09 10:13

in amerika zijn er hele shows, alleen maar met friezen. er staat een filmpje ergens op you tube over de western pleasure, friesian style.

Wesco

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-09 12:02

scoobydoe schreef:

Tegen wie heb je het?

_Liez

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-03-09 12:04

Nee niet tegen jou

Blon_D

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-09 17:47

Pienb schreef:

Tja zolang de AQHA geen andere rassen de kans geeft om zich te bewijzen moeten de andere rassen het toch bij de wran houden.. t
Je kunt het ook anders interpreteren, mischien is de AQHA wel bang voor andere concurentie :+
Hoe het het ook wend of keert, van de 100 QPA-combinaties zullen er mischien 3 combinaties tussen zitten die de topsport aan kunnen. Maar dit is bij ieder ras!
Maar Pienb wat mij opvalt bij elk topic op bokt waar deze discussie ook maar enigzins aan de orde kan komen begin jij over de topsport..
Maar bedenk je wel even dat de Nederlandse western (top) sport een compleet andere wereld is als de top sport die jij constand weer naar voren haalt. Het Nederlandse western wereldje van de wran is lang niet zo groot als dat van de aqha. Logisch dus dat het niveau ook onder dat van de aqha ligt, of dat verkeerd is vind ik weer een heel ander vehaal.
De TS vraagt of ze western kan rijden met een fries, het antwoord: ja, zolang het paard 4 benen een voor en een achterkant heeft en goed passend tuig kan dat. Discussie opgelost neem ik aan?

Blon_D

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-09 17:48

scoobydoe schreef:
Sonja schreef:

Sonja bedoelde niet dat het onderwerp niet goed is hoor, alleen dat het regelmatig terug komt. En dat het eigenlijk een eindeloze discussie is.. maar dat geeft niet ;)