[WN] Trainer Cleve Wells verliest AQHA Professional Horsemen....

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Rob_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-09 12:58

Paintlinger schreef:
Maar ik moet wel zeggen dat ik dan wel bang zou zijn voor een represaille........paardenmensen kùnnen zo gemeen zijn....

Dit zal mij er nooit van weerhouden te doen wat ik vind dat gedaan moet worden,en geloof me ik spreek uit ervaring 8-)
@Rob_H: Ja sorry....later las ik beter en toen vond ik mijn eigen reactie ook wat overtrokken...maar we begrijpen elkaar toch? ;)

ja hoor ;)

Paintlinger

Re: Trainer Cleve Wells verliest AQHA Professional Horsemen....

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-09 12:59

Nee, mij ook niet....maar ik zou er wel bang voor zijn... :=

Rob_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-09 13:02

Je hoeft niet bang te zijn.Alles verdwijnt toch in een grote doofpot en dan gewoon terug keren tot de orde van de dag.
En dat komt dan weer door de hoge struisvogel populatie in Nederland 8-)

Paintlinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-09 13:05

Nou weetje...ik heb eens zoiets meegemaakt.....en ben toen teruggepakt....alleen hebben de lafaards dat via mijn paard gedaan :(
Viel opzich nog mee.....ze hadden de voorpluk er helemaal af geknipt...eikels...:(

En dat bedoel ik eigenlijk....dat soort rotstreken....

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-09 13:07

Paintlinger schreef:
Nou weetje...ik heb eens zoiets meegemaakt.....en ben toen teruggepakt....alleen hebben de lafaards dat via mijn paard gedaan :(.
En dat geeft maar aan waarom veel mensen liever struisvogel zijn 8-)
Triest als dat je 'sport' is.

quarterH

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-09 13:20

apart dat er een conculsie wordt getrokken over mijn handelen en daar vervolgens een hele discussie over plaatsvind.

wat heb ik gedaan? als het niet erg was (dus gewoon lsojes aangebonden, kon gewoon bij water en eten) doe ik niks.

ik (wij) heb wel eens iemand aangesproken waarvan het paard heel hoog stond aangebonden en niet bij drinken ed kon.
die heeft het toen ook gelaten (en het paard vervolgens de dag erna helemaal kapot gelongeerd, hij moest toch wat).
en dan te bedenken dat ik toen 13 was....

ik vind dat iedereen lekker zelf moet weten wat hij/zij met zijn paard doet zolang het binnen de perken is.
en ja, wat die perken voor MIJ zijn bepaal ik zelf.
ik zou nooit mijn paard met z;n hoofd omhoog vastbinden op een show.
wel gewoon vastbinden met zn hoofd naar de achterkant van de stal om zo wat rust te geven van al die nieuwsgierige dagjeskijkers ed.

Vera

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-09 13:44

Ik ben erg benieuwd wat de conclussie van de commissie zal gaan worden....
Of hoge bomen veel wind gaan vangen of dat deze weer worden beschermd...

Rob_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-09 13:46

Ik trek gelukkig geen conclusie,temeer gezien het feit dat er niet werd gehandeld.
Derhalve kan ik dan ook in dat kader alleen een redenatie toepassen.
Dat deze redenatie als uitkomst heeft dat er maar een klein verschil is tussen accepteren en doen wil niet zeggen dat iemand inderdaad die actie onderneemt.maar wel dat we ons gaan begeven in een grijs gebied wat weer impliceert dat struisvogel gedrag op zijn plaats is.
De daaruit voortvloeiende discussie wordt niet gedragen door mijn redenatie edoch is reflectie van andere ervaringen hiervan de oorzaak..

troi

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-09 13:46

Pienb schreef:
wel gewoon vastbinden met zn hoofd naar de achterkant van de stal om zo wat rust te geven van al die nieuwsgierige dagjeskijkers ed.

Wat vriendelijk van je.. -O-

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-09 13:47

@Rob: je laatste zin....het gaan Vetteriaans aandoen ;)

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-09 13:48

rob :oo dit lijkt wel VET taal :?

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-09 13:49

wha ha, was niet de enige die dat dacht :D

quarterH

is dat niet al bekend? hij is toch uit het horseman gebeuren gegooit? alleen niet uit de aqha maar krijgt wel extra checks ed

en ja troi, dat is vriendelijk ja.
een paard kan behoorlijk gek worden van al die mensen die langslopen en krioelen en lawaai ed. ik gun mijn paard dan een beetje rust op een zwaar showweekend. en van (normaal!!) aangebonden staan heeft nog nooit een paard iets gekregen.....
s nachts was ze dan natuurlijk wel altijd gewoon los (uiteraard wel helemaal (waarschijnlijk ook onvriendelijk) ingepakt in robinhood en deken en staartzak zodat ze niet vies werd)

Rob_H

Kijk DD 8-) jij begrijpt mij 8-)
En dat is meteen het grootste probleem }>
Men snapt het wel,maar begrijpt het niet 8-)
oftewel.Ach het zal wel zo zijn,want het staat er toch
Laatst bijgewerkt door Rob_H op 23-02-09 13:51, in het totaal 1 keer bewerkt

Vera

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-09 13:50

Ik kan mij voorstellen dat er mensen zijn die geen klokkenluider willen worden omdat ze eenvoudig de druk niet aankunnen.

Ik heb ooit, zonder naam en toenaam, iets geschreven over iemand die zijn paard aan het afraggen was tijdens het trainen op het terrein van een pensionstal waar hij stond.
Kreeg meteen PB's dat ik dat vooral niet mocht doen (druk mij netjes uit) en werd vervolgens door andere ruiters in de bak steeds afgesneden, etc.
Het deert mij niet en ik vind het meer in en in triest dat men een dergelijk iemand verdedigt, maar ik kan mij heel goed voorstellen dat mensen hier moeite mee hebben.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-09 13:53

@pienb: Ik vraag me af wat omgekeerd vastbinden voor nut heeft. Een paard is gebouwd om goed achter zich te kunnen kijken met zeer weinig zijdelijkse hoofdbeweging.
Dus zolang je hem geen oogkleppen opdoet zal het voor zijn rust weinig uitmaken.
Als een paard het te druk vind is het meestal zelf wel zo slim om omgekeerd te gaan staan.

@Rob: eentje voor het 'bewaar'mapje ;)

Adrienne

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-09 14:22

Ik denk dat deze trainer niet zo heel bang zal zijn voor de AQHA. Die kan hem tenslotte alleen maar schorsen uit de vereniging gooien enz enz . Met andere woorden die kunnen hem geen daadwerkelijke straf opleggen. Heel goed dat ze in elk geval doen wat binnen hun macht ligt ook al gaat het om een “grote” naam, petje af voor die vereniging!

Maaaaaaaaaaaar waar deze Cleve Wells nu het meest mee zal zitten , en terecht, is de echte strafrechtelijke zaak die zeer waarschijnlijk op hem ligt te wachten . Want als ik zie hoe gedetailleerd het dierenarts rapport is. ..... Dan gaat dit verhaal zeker een staartje krijgen!

Deze meneer Wells kan wel proberen het af te wimpelen naar zijn co trainer maar die vlieger gaat niet op. Ten eerste is en blijft hij eerste verantwoordelijke, maar verder krijgt een paard echt niet van vandaag op morgen een conditie index van 3/10! Daar gaan maanden aan slecht/niet voeren overheen voor een paard zo graad mager is! Dat heeft hij toch in elk geval gewoon laten gebeuren. Dus is het imo aannemelijk dat hij zelf ook verantwoordelijk is voor de andere ernstige misstanden rond dit arme dier!

Ik weet niet of iemand hier ooit naar Animal Cops heeft gekeken? De wetgeving dierenmishandeling ligt daar in de VS toch wel net even iets anders dan hier. Daar kun je voor dit soort zaken echt stevige boetes, ontzeggen voor het houden van dieren , en zelfs gevangenisstraffen voor krijgen!

quarterH

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-09 14:34

i love animal cops! echt erg wat je daar soms ziet....
dat van die index wist ik niet, in zijn stukje op internet staat dat de dierenarts zei dat het paard er goed uitzag voor de verwondingen ed.

Adrienne

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-09 14:40

Bij animal cops komt die index toch, helaas, echt regelmatig voorbij. Volgende keer goed opletten als het weer over paarden gaat dan hoor je ze het bij verwaarloosde paarden over een 2 of 3 van 10 hebben. Dat gaat dus over die score!

quarterH

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-09 14:55

ja daarvan ken ik het wel maar wist niet dat hierover ook een uitspraak was bij het paardje van die Wells bedoelde ik :-)

Jolande

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-09 15:52

quarterH

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-09 15:57

thx! heb z'n naam ook even gegoogled... en zoals ik al dacht.... dit is ook een nakomeling van Lopin Slow, de hengst van mijn merrie!! (zie profiel, heb laatst nog gepost hier of er nog meer nakomelingen van hem in nederland zijn)

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-09 15:59

Wat vreemd dat de afmetingen in cm's staan.

quarterH

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-09 16:08

heb nu alle foto's eens gezien op intenet... mijn god..... zag er inderdaad niet echt lekker uit.
dit is wel een duidelijk geval van mishandeling als ik dit zo zie. arm beestje.

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-09 16:19

hey Pienb, kun je tussen de shows de paarden niet in een box zetten afgeschermd met dekens? en wat hooi vanaf de grond laten eten (hoofd naar beneden=rust voor het paard!) dan hoef je ze niet in de hoek te zetten! Is maar een ideetje!?