Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
. Ik strandde met het dressuurrijden, paardje en ik vonden het allebei niet (meer) leuk. Western kriebelde al járen, maar omdat het niet zo bekend was bij mij in de buurt durfde ik de stap niet te zetten. 2 of 3 jaar geleden hebben we tóch de stap gewaagd en geen spijt gehad! Een paar lessen gehad, toen een tijdje niet vanwege een soort blessure van mijn paard, maar gisteravond heb ik de eerste les bij JPK gehad! Gister op lespaard, volgende keer gaat mijn paardje mee
.

Overigens een liefde die nu zelfs doortrekt tot in de muziek en de huiskamer kwa stijl 
. Ik heb een tijdje 'serieus' western gereden incl. wat wedstrijdjes maar omdat die club nog niet vast op haar poten stond ben ik sindsdien gewoon lekker recreatief western gaan rijden.Nu met mijn jonge beestje wil ik terug serieus les gaan nemen en me er echt op toespitsen, al dan niet om ook op wedstrijden te gaan

tja... Daar kan ik niet omheen.
maargoed, we moeten toch wat he..?

, maar begin nu niet over dat mensen met haflingers gemiddeld meer overstappen ..... straks wordt ik nog aangestoken en ga ik iets met western doen.
want da's makkelijker en de paarden vinden het leuker want dan hoeven ze niet meer aan de teugel en kun je gewoon met losse teugel rijden. En die rechter of linker stelling lukte in de dressuur ook niet lekker en dat hoeft met western ook niet