[WN] Ex - engels/dressuur mutsen

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

hiphopje

Re: Ex - engels/dressuur mutsen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-09 22:41

trainingskamp? waar?

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-09 22:43

Ze gaat in training bij Kingscrossing in Gameren/Wellseind (Irene Smeets).

hiphopje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-09 22:46

oeh, dat lijkt me geweldig!
we willen tzt wel foto's en een verslagje zien hoor :D

hiphopje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-09 22:55

yildiz schreef:

waar ligt dat ergens? ik krijg op haar site geen adres gevonden

Paintless

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-09 00:09

hallo.. beetje laat, maar ook ik ben een overloper.

de manege waar ik reed ging over de kop en toen ben ik bij een westernstal gekomen.
in het begin heel erg moeilijk. kon niets meer. paard liep zo met mij naar buiten. letterlijk.
na 3 jaar ben ik over gegaan naar een andere stal, waar ik in 3 weken meer geleerd heb dan in de 3 jaar bij de eerste. maar dat mocht de pret niet drukken.
nu mis ik het engels niet meer. dat heeft ongeveer een jaar geduurd.
wat wel vreemd is, is dat in het engels ik absoluut geen wedstrijden rijden wou en nu wil ik juist de wedstrijden in. heel apart.
ik heb dus alleen rozetjes en bekers van het western terwijl ik van mijn 4e tot mijn 24 engels heb gereden. en nog maar 6 jaar western rijdt.

Marije87

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-09 09:26

Hier nog een overloper :D. Ik strandde met het dressuurrijden, paardje en ik vonden het allebei niet (meer) leuk. Western kriebelde al járen, maar omdat het niet zo bekend was bij mij in de buurt durfde ik de stap niet te zetten. 2 of 3 jaar geleden hebben we tóch de stap gewaagd en geen spijt gehad! Een paar lessen gehad, toen een tijdje niet vanwege een soort blessure van mijn paard, maar gisteravond heb ik de eerste les bij JPK gehad! Gister op lespaard, volgende keer gaat mijn paardje mee :).

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-09 10:43

Ik overloop trouwens net zo makkelijk weer terug. Mijn jonge merrie loopt zaterdag haar eerste dressuurproefje. Prachtige kans om makkelijk wat ervaring op te doen en die 4 voor een te losse aanleuning zal me roesten :D

hiphopje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-09 13:38

ik ga vanavond weer een poging wagen, kijken of de turboknop nu niet zo lang blijft hangen :P
Ik rijd nog met twee handen, maar ik ben vanavond van plan om net te doen alsof ik met één hand rijd, ik schiet zo snel in de verleiding om met mijn handen links en rechts rare dingen te gaan doen. Dat moet ik afleren. Ik heb echt het gevoel alsof ik opnieuw aan het leren paardrijden ben :D

maar wat is het leuk 8-)

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-09 13:42

en hier ook een overloper :+

nadat ik mijn wedstrijdpaard had laten inslapen verloor ik alle plezier erin
ik had nog een mooie merrie met supergangen gekocht maar het kon mij allemaal niet meer bekoren
Begon zelfs een hekel aan dat gemuts te krijgen :oo
Tijdje gestopt geweest en op een gegeven moment met een vriendin mee gegaan die western reed met haar tinker, geweldig!!

Ja en toen was ik overstag :P Overigens een liefde die nu zelfs doortrekt tot in de muziek en de huiskamer kwa stijl :+

Als straks mijn kanjer oud genoeg is om te gaan beleren (over 3 jaar, hij is nu 10 maanden) dan ga ik op les bij Starnmeer

wel zie je aan mij nog wel dat ik een "dresuurhouding" heb,die moet er nodig uit :P

hiphopje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-09 13:45

wat mij opvalt hier, is dat er best veel overstappers zijn met een haflinger. Of lijtk dat maar zo?

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-09 13:47

hiphopje schreef:
wat mij opvalt hier, is dat er best veel overstappers zijn met een haflinger. Of lijtk dat maar zo?

ja mij is dat ook eerder opgevallen :j

Ik werd bij toeval verliefd op deze malafide kruising :+
maar had toen de overstap al gemaakt ;)

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-09 13:51

hiphopje schreef:
yildiz schreef:

waar ligt dat ergens? ik krijg op haar site geen adres gevonden

Ligt tussen Zaltbommel en Den Bosch. Als je meer info wil kan je haar natuurlijk ook altijd een mailtje sturen.

indra2001

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-09 14:56

malafide kruising..ha ha...ja maar ik vind het ook goed bij een haf passen als ze niet te lomp/log zijn..de moderne types zijn best snel en wendbaar ....had ook wel een quarter gewild maar was boven budget en nu zou ik haar natuurlijk nooit meer inruilen!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-09 16:17

hiphopje schreef:

Logisch want Haflingers kunnen geen dressuur.

:+

Maflingertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-09 18:02

Ik ben ook overgestapt met een haflinger. Nu heb ik inmiddels een quarter :o

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-09 20:12

Sonja schreef:

en dat terwijl ik net een topic wegklik waar een haflinger Z1 loopt :')

indra2001

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-09 20:14

Ik heb ze ook gezien heel hoog in de dressuur, en waarom ook niet? western sprak me alleen zelf meer aan, qua rijstijl, de spullen...en ik geniet er elke dag van!!

Megs

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-09 20:29

Ik ben ongeveer iets meer dan 3 jaar geleden besmet met het westernvirus toen ik ging bijrijden op een westernhaf.. :+

Heb inmiddels een eigen paardje en wil niet meer anders. Alleen het springen mis ik af en toe nog wel eens. Probeer met mijn paardje nog wel eens een hindernisje te nemen, maar dan moet die niet te hoog zijn, want dan breekt ze hem eerst vakkundig af alvorens er overheen te stappen. :D

_Moonwalker_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-09 22:17

Ik meld me ook :D

Ik was in mijn hoofd al overgestapt toen ik pas begon engels te rijden :+. Ik heb een tijdje 'serieus' western gereden incl. wat wedstrijdjes maar omdat die club nog niet vast op haar poten stond ben ik sindsdien gewoon lekker recreatief western gaan rijden.Nu met mijn jonge beestje wil ik terug serieus les gaan nemen en me er echt op toespitsen, al dan niet om ook op wedstrijden te gaan :)

Roane

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-09 09:07

Dat Haflingers geen dressuur kunnen, wil ik niet zeggen.
Dat de mijne geen dressuur kan... wil ik ook niet vol overtuiging zeggen.

Dat hij er gewoon niet goed in is O:) tja... Daar kan ik niet omheen.

Ik heb wel het type groot, log, hard in de mond en volgens mij kwam hij zo stijf als een plank uit zijn mammie :+ maargoed, we moeten toch wat he..? _O- :D

Sommige mensen hadden nou eenmaal al een Haflinger toen ze switchten, en sommige kunnen nog geen QH betalen. :P

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-09 11:46

Haflingers dressuur ... echt niet :D , maar begin nu niet over dat mensen met haflingers gemiddeld meer overstappen ..... straks wordt ik nog aangestoken en ga ik iets met western doen.

Mesen met haflingers zijn gewoon erg op uiterlijk gericht ( ze zijn zooooo mooi)... en dan trek je ook graag van die leuke showpakjes aan ipv de dressuur eenheidsworst *D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-09 11:48

*\o/* Daar hebben we Marieke, eindelijk op de juiste plek op het forum aanbeland 8-)

hobbelheks

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-09 11:49

Sonja schreef:
hiphopje schreef:

en mensen die niet kunnen rijden gaan western rijden :j :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-09 11:51

:j want da's makkelijker en de paarden vinden het leuker want dan hoeven ze niet meer aan de teugel en kun je gewoon met losse teugel rijden. En die rechter of linker stelling lukte in de dressuur ook niet lekker en dat hoeft met western ook niet :j

hobbelheks

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-09 11:54

en die zadels passen gelukkig altijd en ztten zo lekker met je benen naar voren enzo :j