Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Paintless schreef:lekker met modder gooien allemaal.
we doen allemaal ons best.. ik knoop mijn paard niet uren vast. ik rij met een bitje.. ja.. maar kijk wel om me heen naar wat voor bit ik gebruik.
ik moet de regels van het wedstrijdsecretariaat volgen ja.. dus op een gegeven moment moet er een schaar in, mocht ik verder willen komen in de sport. maar ik vraag wel voldoende begeleiding.
nee ik mishandel mijn paard niet, maar ze krijgt af en toe wel een dreun, doe ik dat niet dan heb ik de dreun te pakken.
maar blijf vooral je ogen sluiten voor het ene en gooi lekker door met modder naar de mensen die het anders dan jou doen.. (jou is iedereen die zich aangesproken voelt)
ik volg mijn eigen weg, de weg die mij het beste ligt. enne western beter dan engels? nee, niet persee.. ligt helemaal aan de ruiter!!!

Romkabouter schreef:mickydo schreef:Helaas door een blessure van mijn paard rijd ik nu weer engels met hem.
huh
Dit snap ik niet

mickydo schreef:Ik mag nu pas weer langzaam opbouwen sinds begin februari
De reden dat ik nu weer engels rijd is dat hij dit beter kan dan het western wat we reden. Met western waren we beide nog druk bezig met lessen en zoeken en alle knoppen veranderen. De snelle wendingen , de kleine cirkels enz. dat kan hij nu gewoonweg niet. En het is minder belastend voor zijn voorhand. Ik ben niet western gaan rijden om enkelt met z'n zadel te gaan rijden. Wou daar echt in verder en dat zal met mijn paard in iedergeval voorlopig niet meer gaan. Daarom terug op de dressuur , langzaam opbouwen en hopen dat we uiteindelijk wat meer kunnen dan recreatief rijden en op b niveau in de bak. In de dressuur kan ik hem ook aan het werk houden zodat we niet alleen maar aan het rond sjokken zijn.