[WN] Ongeschreven regels... kleding/ uitrusting paard

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Arrows

Re: Ongeschreven regels... kleding/ uitrusting paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-09 17:26

Ik heb even gekeken op google western plaatjes, maar tot nu toe hebben ze bijna allemaal franjes aan hun chaps in de western pleasure :O

Paintless

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-09 17:41

ik heb het even door gelezen. vind een aantal hele handige tips.
waarschijnlijk als ik zo ver ben laat ik iets maken wat echt bij mij en breeze past voor de pleasure en hms. ben ik even wat meer kwijt, maar heb ik wel iets unieks.
en of ik dat nu draag in L5 of (met een beetje geluk, waarschijnlijk niet) de L2 maakt dan lijkt mij, niets uit. zolang het past idd.
make up vind ik zelf ook heel belangrijk. dat maakt je net wat meer af, of hoe zeg ik dat nou even. nou ja, ik vind persoonlijk dat de natural look, maar dan met kame up, er helemaal bij hoor.

teveel bling bling kan ik me als toeschouwer wel aan storen. als ik zelf mee zou rijden zou ik het denk ik niet eens meer zien.

Vera

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-09 18:15

Geen franjes aan je chaps in de pleasure?
Dat is een smaakkwestie maar zeker geen ongeschreven regel. :n

Nette make up is wel mooi en maakt het plaatje geheel af maar ja, als je nooit make up gebruikt.... :=

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-09 18:28

Vera schreef:

Nette make up is wel mooi en maakt het plaatje geheel af maar ja, als je nooit make up gebruikt.... :=

Wat moet ik dan opdoen :o? :+

Arrows

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-09 18:32

nielsd schreef:
Vera schreef:

Roze oogschaduw en glittereyeliner, denk dat het dan wel een mooi geheel word!

Paintless

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-09 18:35

zal je goed staan nielsD. Klaas draagt ook make up, alleen hij rijdt niet meer

Vera

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-09 18:36

_O- Lijkt me een enige combinatie :))

Biskwie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-02-09 21:13

Pannenkoek schreef:
Biskwie schreef:
Waar is dit stuk te vinden... ik heb hier gezocht en gegoogeld... maar wordt er niet veel wijzer op...
Even geduld, ik heb het opgevraagd.............volgens mij heeft het ooit in de WHW gestaan maar dat weet ik niet zeker meer.

THNX! +:)+
Ik heb geduld!! :):) *\o/*

Biskwie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-02-09 21:14

Vera schreef:
_O- Lijkt me een enige combinatie :))

Ik hoop toch wel enkel tijdens een carnavalswedstrijd -O- O:)

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-09 23:21

Freestyle reining kan ook :j

quarterH

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-09 13:45

make up: mooie opvallende, donkere lippenstift komt altijd erg mooi uit onder een hoed (draag dit normaal echt helemaal nooit maar onder hoed ziet dit erg goed uit in de shows). omdat de jury je van een afstandje ziet mag je best wat 'heftiger' opgemaakt zijn dan normaal (geen clown maar een extra laagje mascara of eyeliner mag wel).

qua kleding:
inderdaad, showmenship en horsemanship zijn DE onderdelen waar wordt gekeken naar de berijder en dus ook diens kleding ( en de 'kleding' van het paard0 dus hier is het wel super belangrijk.

reining is over algemeen vrij simpel, blauwe jeans, zwarte of beide chaps, en blouse/hemd. ( tegenwoordig komt hier de show ook al steeds meer terug)

pleasure en trail opvallend maar rustig, dus geen hele wilde motiefjes ed maar wel lekker opvallend.

en qua tack: pleasure, horsemanship ed echt wel een showzadel, of nieuw licht bewerktleer liefst ook met veel zilver.

onze vrienden in amerika weten het natuurlijk wel weer te overdrijven... daar tel je niet eens mee als je geen 'blue ribbon' zadel van $ 15.000 hebt.

Arrows

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-09 16:00

Wat zijn de do's en dont's met de showmanship dan precies?

quarterH

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-09 16:07

Volgens mij geen jeans meer, liefst pakje in zelfde kleur (broek en jasje) mooi showhalster, ketting onder neus, over neus of ketting dubbel door de ring.
Touw netjes in 1 of 2 rondjes in de hand, veel make up en vooral: heeel heel vriendelijk lachen! :-)

dropje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-09 16:28

Nou PienB, efkes over die make-up.... ik draag werkeliijk nooit make-up, eigen keuze hoor, iedereen die het wel doet, prachtig! Maar als ik ineens met een donkere lippenstift ga smeren ben ik bang dat ik er meer als een spook uit ga zien dan als een veel lol hebbende met dr knol allround ruiter!

Maar goed, ik heb ook franje's aan mn showchaps en maar een hééél klein beetje zilver op mn zadel, dus 't zal wel nooit wat worden met mn showcarriere... :D

Maar weer even serieus: Ik vindt vooral bij de lagere klasse's vaak dan de kleinere (in leeftijd dan he..) te veel "grote mensen" kleding aan hebben; dure slinky's enzo wat ik persoonlijk een beetje overdone vindt voor die kleintjes of een andere catagorie die een te korte spijkerbroek en een carnevalsshirt mooi vinden :o , als je dat prettig vindt om vrij te rijden, alla, maar als je wilt "showen" is een mooie spijkerbroek ( en dat hoeft echt geen Wrangler te zijn) die goed op lengte is en een mooie c.q. leuke bv ruitjesblouse met een sjaaltje toch aan te bevelen :)) en inderdaad: GEEN Linedance blouse!!!!! :=

Arrows

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-09 16:44

Een zwarte niet echt spijkerjeans mag wel bij de showmanship?
En niet gewoon je showpakje maar echt een jasje?
ghehe, nee ik heb het nog nooit gestart xD

Schuur_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-09 16:48

Het liefst bij de showmanship een bijeenpassend net pak en daar deed ik dan altijd een felle slinky onder.

Slinkys hoeven echt niet duur te zijn, je kan patronen op internet bestellen en iemand laten maken. Ik heb er nog prachtige in mijn kast zitten die mijn mama zelf heeft gemaakt, alleen jammer dat ik gestopt ben.

Let er ook op dat je sporen en laarzen niet onder de viezigheid zitten, het zijn de kleine details die het doen!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-09 16:48

[qute="XxNadiehxX"]
nielsd schreef:
Vera schreef:

Roze oogschaduw en glittereyeliner, denk dat het dan wel een mooi geheel word![/quote]

Maar dan wel rood, anders past het niet bij mijn outfit en dat is natuurlijk ook niet de bedoeling :j

Schuur_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-09 16:49

Oh en een hele grote don't......
Je broek in je laarzen :p

crazycactus

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-09 17:15

@reininglover behalve als je working cowhorse rijd en chinks draagt ;)

quarterH

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-09 17:43

ik draag normaal ook bijna geen make-up maar voor een show staat dat toch altijd wel mooi.
en voor die kleintjes hoeft dat van mij inderdaad ook niet zo.

owja, en iemand die klaar staat om net vantevoren nog even jouw schoenneuzen te poetsen, laatste ronde peppi-spray over je paardje en laatste keer (nep)staart te borstelen is erg handig!

nog een dont:
hoed met touwtje onder je kin! (behalve bij de barrel race, daar mag dat volgens mij wel :-))

quarterH

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-09 17:50

owja: bijna vergeten:

nog een dont:
zo'n leren touw om je nek, met van die ijzeren punten! (of valt dit al onder de categorie linedance kleding?)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-09 17:56

Pienb schreef:
owja: bijna vergeten:

nog een dont:
zo'n leren touw om je nek, met van die ijzeren punten! (of valt dit al onder de categorie linedance kleding?)

Dát valt volgens mij onder een héle andere catogorie ~~}> :+

Mensen die hun overhemd niet in hun broek hebben is ook een don't. Dat zie ik soms en dat ziet er niet uit.

Martine123

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-09 21:18

heerlijk dit:P ik denk dat vera zo'n huppelepup das bedoelt (ben de naam even kwijt) die vind ik dan nog net wel gaan, maar ik vind ook foute hoeden en linedance kleding echt lelijk! ik bedoel show kleding is show kleding...

Pannenkoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-09 21:26

Biskwie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-02-09 23:06

:D := :)) :D := :))