Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Miryamk schreef:Ik had iemand gevonden die zich wou laten omscholen maar helaas mogen wij geen bijrijders meer op stal...

)
Barramundi schreef:![]()
En je verhuurt ze af en toe, toch?
Poets je ze ook elke week op??!
En ik stuur altijd even een evaluatieformulier naar de huurder om na te gaan of ze wel naar behoren hebben gefunctioneerd
SandravdB schreef:Mijn bijrijdster die ik dus gevonden heb is vandaag ineens niet gekomen want ze was kreupel en ze kon er dus niet op rijden, heb zoiets zorg er ook voor als je er niet op kan.

) Ik had in eerste instantie de afspraak dat ik een bepaald bedrag betaalde per dag dat ik reed, maar ik moest daarbij nog lessen betalen: kwam ik op echt een veeeeeel hoger bedrag uit dan ik kwijt zou zijn op de manege. Dan is het natuurlijk de afweging: of een leuk paard voor meer of een manegepaard voor minder
cissy schreef:Het hangt er natuurlijk ook vanaf wat er van je verwacht wordt, vind ik. Als je bijvoorbeeld ook moet uitmesten en klusjes moet doen waar de eigenaar mee gebaat is, dan heb ik geen zin om er voor te betalen. Maar als een paard in all-inclusive pension staat en het eigenlijk alleen om verzorgen&rijden gaat, dan kan ik me voorstellen om een bijdrage te geven. Op een manege betaal je tenslotte ook als je een paard huurtdat is die eeuwige discussie van wel of niet betalen als bijrijder, jij als eigenaar bent ermee geholpen als je iemand hebt die wil verzorgen en die wil daar dan niet voor betalen. Alleen ze vergeten dat jij ook al je spullen beschikbaar stelt én je paard en dat daar best wat tegenover mag staan, zeker als je heel veel mag.
(Bijdrages van 100+ euro vind ik dan weer een beetje jammer, tenzij je het paard echt deelt, maar vaak zitten er nog een hoop restricties aan.)
Maar ja, uiteindelijk heb ik maar gewoon mn baan opgezegd en ben thuis gaan werken, kan ik weer zelf rijden
)
! haha
!