[WN] hart van nederland : paint hengst gestolen

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-03 12:40

PeppySan schreef:
Waarom staat dit nog niet bij NIEUWS?

Dan kan iedereen het lezen en helpen hem terug te krijgen.

Maar degene die zo gek is om zo'n opvallend paard te jatten, zal toch niet zo stom zijn om ergens te gaan verschijnen met dat dier? Ik vind het een heeeeel raar verhaal. Je hebt er geen papieren of niks bij, dus grofweg gezegd is dit dier nu niet meer waard dan een slordige € 1.75 de kilo.... Frusty De dief kan toch niks met dat dier????? Stom hoor, als je dan toch wat gaat jatten kun je volgens mij beter een auto nemen, die kun je nog verkopen met andere nummerplaten erop....

Edit: klopt ook niet, zit een chassisnummer op.
Stelen heeft dus uberhaupt geen zin....

ibikus

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-03 12:42

Of je jat een jonge Fries!
Nog ongechipt en ook geen tongtatoe meer!

Lijken toch allemaal op elkaar

flashyjac

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-03 12:44

Het is mijn ogen misschien een beetje een ondoordachte actie van de dieven. Wel weten waar je een gat kan maken in een wand (terwijl het waarschijnlijk hartstikke donker was) en dan een paard meenemen dat wel veel waard is, maar waar je zelf nooit veel waarde uit kunt halen. "Ja meneer, dit is de welbekende Cody" "Nou, bewijs dat maar eens dan" En op dat punt 'val je al door de mand'... Ik heb hier eigenlijk maar een woord voor: snugger....
Ik hoop dat de dieven zich snel bedenken en net zo geniep als ze het paard hebben gestolen, ook het paard weer terugbrengen.

naiomi

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-03 12:52

nou ik weet niet of je weet wat paardendieven allemaal in staat zijn ze kunnen die papieren makkelijk vervalsen!

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-03 14:41

Persoonlijk denk ik een heel andere richting uit....
En Gera: kinderen worden ook regelmatig gestolen en iid door mensen die redelijk ziek zijn.

cornelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-03 15:07

Ik ken zowel het bedrijf als het paard en ik heb het idee dat er wat anders aan de hand is maar de tijd zal het uitwijzen.
Laatst bijgewerkt door cornelie op 25-02-03 15:18, in het totaal 1 keer bewerkt

flashyjac

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-03 15:15

Sugarmiss schreef:
Persoonlijk denk ik een heel andere richting uit....

Verward
Kan het zijn dat ik het niet snap? Of is het verder ook niet voor uitleg vatbaar? Scheve mond

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-03 15:16

Ik wil geen aantijgingen doen in welke richting dan ook, maar alle verhalen hebben 2 of soms zelf meerdere kanten. Lachen

dell_1

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-03 16:19

Ik hoop dat ik hem vind ik kan wel 10.000 euro gebruiken.

Vera

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-03 16:29

Sugarmiss schreef:
Ik wil geen aantijgingen doen in welke richting dan ook, maar alle verhalen hebben 2 of soms zelf meerdere kanten. Lachen

Was ook mijn eerste gedachte....

Hoe functioneerde het paard de laatste tijd? Weet iemand dat?
Hoe gaat het met Cobo, loopt dat een beetje?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-03 16:38

Stephanie100 schreef:
Ik hoop dat ik hem vind ik kan wel 10.000 euro gebruiken.

Daar hoopte ik ook al op....
Samen zoeken? 5000 Euro is ook nog best leuk

Mireille

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-03 16:40

Ag, Dat vind ik zielig voor die mensen waar die van is.
ja. Het is ook een heel mooi paardje.
Ik hoop dat hij snel weer terug is in zijn eigen vertrouwde stalletje.

Roos1

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-03 16:43

Misschien had Klaas zelf de papieren nog niet op zijn naam laten zetten. Dan zwerft het paard nog ergens en de papieren nog ergens... Wordt het wel weer een heel waardevol paard. Ik kan me dit zo voorstellen bij een handelaar dat je niet direkt overschrijft. Of misschien zijn de papieren nog bij de oude eigenaar....

Henriette

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-03 16:48

Je kunt zo'n paard natuurlijk stelen en dan met de gouden tip komen....of ben ik dan heel doortrapt aan het denken ..... Extreme duivel

Wat moet je tenslotte met zo'n paard, papieren heb je niet of je moet gaan vervalsen.
Ik denk dat de gouden tip wel zal komen!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-03 16:56

En dan zeggen dat je 'm 's morgens in je tuin zag staan? Of 's nachts op stal zetten aan iemand waar je de pest aan hebt en dan de politie op z'n dak sturen? (heeeej ik word creatief, misschien moet ik het als crimineel gaan proberen, kan ik eindelijk carrière maken Haha! )

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-03 17:17

Hoe ging het spreekwoord ook weer: misdaad loont niet.
Of is dat inmiddels achterhaald Cool

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-03 17:18

Is dat al bewezen, dat het niet loont? Haha!

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-03 17:28

Nee, er zijn er die er een goed belegde boterham mee hebben, maar dat is maar een klein deel (gelukkig). De meesten zijn gewoon niet goed genoeg en vallen door de mand of kunnen niet rustig slapen.

Roos1: het is voor een handelaar een kostbare zaak om alle papieren van alle paarden die in de verkoop staan op zijn naam te laten zetten. Bijkomend nadeel is ook dat de originelen voor overschrijving naar Amerika moeten en dus bij tussentijdse verkoop van het paard niet in zijn bezit zijn.
En ik koop geen paard zonder eerst het originele papier gezien te hebben Knipoog en mooie praatjes trappen wij niet in Schijnheilig

ragna

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-03 17:47

sorry als ik het zeg maar de kans is groot dat deze prachtige hengst al geslacht is.
als hij gebrandmerkt of gechipt is zou ik als het nog niet gedaan is de slachthuis verwittigen als hij dan zoveel geld waard is misschien doen de slachthuizen dan wel iets.
het is maar een tip hé.
veel succes met jullie zoektocht
ragna

WenS

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-03 18:26

ragna schreef:
sorry als ik het zeg maar de kans is groot dat deze prachtige hengst al geslacht is.
als hij gebrandmerkt of gechipt is zou ik als het nog niet gedaan is de slachthuis verwittigen als hij dan zoveel geld waard is misschien doen de slachthuizen dan wel iets.
het is maar een tip hé.
veel succes met jullie zoektocht
ragna

Ik denk niet dat de dief juist de duurste hengst van de
hele stal steelt om hem te laten slachten, dat zou niet zo slim zijn Verward
Er stonden zo'n 70 paarden op stal, waarom zou hij dan deze kiezen
als hij alleen op de slachtprijs uit is ? En dat is ook niet te hopen, want
zolang de hengst nog in leven is, duikt hij vroeg of laat wel ergens op, dat
moet haast wel.

WenS

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-03 18:35

Sjuimpje schreef:
Wat ik al zei,
je kan wel 50.000 vragen... Waarom niet, alleen kan het net zo goed een prijs zijn waarvoor je hem pas wilt missen.
Mijn vos doe ik ook pas voor zulk geld weg, maar hij is het pas waard als ik het handje contantje heb.

Ik denk niet dat Cody te koop was. Hij was immers het parade-paardje van Cobo. De meeste goede dekhengsten zijn wel 50.000 of meer waard. Als je kijkt naar de dekkingen die ze per jaar doen en wat de nakomelingen waard zijn.

Adawi

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-03 18:55

maar een (paarden)slachter herekend m dan toch ook wel?

WennieJ88

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-03 19:27

Ik vind het ook niet normaal hoor! Ik vind het heel erg... Verdrietig Maar ik ben het met meerdere opties eens... Wat sugarmiss en Vera al zeiden vind ik ook wel kloppen...Om aandacht te trekken, Maar het kan oo zijn dat hij mot had met iemand en dat diegene hem hier mee trug wil pakken... maar dan nog vind ik dat je er geen dieren bij in moet betrekken...
Dicht bij mij huis hadden mensen ook een ponytje gekochtvoor hun jongste zoon die is ong 7/8 jaar en die bleek ook gestolen te zijn, het is ook op willibrord geweest, dat zo'n meisje haar pony kwijt was, want ze had haar pony bij een boer staan en ze konden de huur niet betalen en toen heeft die man hem zomaar verkocht aan die mensen! Nou en dat jongente was natuurlijk hartstikke verdrietig...Zulksoort dingen vind ik echt te ver gaan... Kep daar echt geen woorden voor! Als er ruzie is of iemand is in geld noot hoef je toch de dieren er niet bij in te betrekken...

Ik zou ook wel de gouden tip willen geven... 10.000 gulden moet je kijken hoeveel je daar voor kan kopen...*zucht*! Dromen

groetjes wendy

Renske_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-03 19:45

vind het echt belachelijk dat iemand het sowieso in zn hoofd haalt om een paard te stelen!
maar ja er was ook een kindje uit het Sophia-ziekenhuis gestolen!kindje was amper een week oud, lag aan een infuus, en een labiele vrouw nam haar mee!dus ja gekken lopen er genoeg rondt!

maar vind het ook zielig voor jet paard zelf! die wordt midden in de nacht door wildvreemden meegenomen en wrsch niet al te goed behandeld!

kan idd ook een afrekening zijn, dat ze dus precies weten welk paard ze moesten hebben om die man extra dwars te zitten

of ze hebben niet nagedacht en weten ze geeneens welk paard ze mee hebben genomen!

hoop dat het paard snel&gezond weer terug is!!

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-03 19:47

WenS schreef:
De meeste goede dekhengsten zijn wel 50.000 of meer waard. Als je kijkt naar de dekkingen die ze per jaar doen en wat de nakomelingen waard zijn.

Noem er eens een paar in Nederland Verward En zijn dat de eigenaars die dat vinden Verward
De meeste hengsten hebben minder dan 10 dekkingen, de heel bekende meer. Bij de AQHA is eea in hun files makkelijk na te gaan. Ik weet niet of dat bij de Paints ook zo is.
Maar was Cody nou al zo heel bekend Verward Heeft hij al kinderen?
En wat de waarde van de nakomelingen aangaat; dat is voor belang van de merrie-eigenaar, niet voor de hengsteboer. Alhoewel de laatste 2 natuurlijk wel dezelfde persoon kunnen zijn.

Ik heb begrepen dat ze via de achterkant de stal ingekomen zijn.
Waren de stallen bij COBO niet allemaal van steen of had hij ook buitendeuren??
Dat moet anders toch stevig herrie gemaakt hebben.