Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
het is gewoon wetenschappelijk bewezen dat geen enkel paard lichamelijk klaar is om bereden te worden voor zijn derde jaar...waarom zou er dan een grijs gebied zijn?
en dat vond hij erg leuk.
.
, maar wel een beetje realistisch EN zelfkritisch blijven, want het is zoooo verschrikkelijk makkelijk om naar iemand te wijzen , die het in jou ogen, NOG slechter doet!
ElCid schreef:Het feit dat de diersoort paard nog bestaat is altijd en in ALLE gevallen ,ter ere van de mens. Was dat niet zo, dan was diersoort paard uitgestorven, nadat alles gemotoriseerd is!......ter meerdere eer en glorie van de mens.........
DubbelDun schreef:EN dat had het je niet opgeleverd als je een jaar later was begonnen ??
_Vanes_ schreef:Eigen keus ... ja, respecteren ... nee.......maar het blijft natuurlijk een eigen keus en dat moet ieder ook respecteren!
Roosje1987 schreef:Mijn beestje van 2 jaar en 8 maanden wordt nog niet getraind. Heb er een paar keer met, en een paar keer zonder zadel opgezeten. Verder wandel ik dagelijks met haar en doe grondwerk. De rest van de tijd staat ze in de kudde.
_Vanes_ schreef:Waarom is 3 jaar dan wel goed, als je toch "wetenschappelijk bewezen" ziet, dat alle groeischijven in het hele lichaam ,pas met 6 gesloten zijn?
Is het niet gewoon dat met 2 "slecht" zou zijn, en met 3 iets minder "slecht"?
Er bestaan uitslagen van wetenschappelijke onderzoeken wanneer de rest van de groeischijven gesloten zijn en welke belasting veilig zou moeten zijn...
Wendy schreef:Roosje1987 schreef:Mijn beestje van 2 jaar en 8 maanden wordt nog niet getraind. Heb er een paar keer met, en een paar keer zonder zadel opgezeten. Verder wandel ik dagelijks met haar en doe grondwerk. De rest van de tijd staat ze in de kudde.
Wat heeft het voor zin om er op te gaan zitten? Zeker als je weet, wat je zegt te weten?
Bij deze. Roosje1987 schreef:Ook die discussie is al vaker gevoerd, maar daar gaat het hier niet om.Wat heeft het voor zin om überhaupt op een paard te gaan zitten?
MarcR schreef:Ook hier zijn er zondermeer veel misstanden, waar o.a. de Olympische Spelen zwaar debet aan zijn.Zullen we "paard" eens vervangen door "kind" en dan ook eens de discusie voeren over sport voor kinderen.
Moeten we dat dan ook afschaffen en beginnen sporten als ze achtien zijn of doen we aan sport op een wijze aangepast aan de lichamelijke en geestelijke mogelijkheden van de kinderen ?
Roosje1987 schreef:Wendy schreef:Wat heeft het voor zin om er op te gaan zitten? Zeker als je weet, wat je zegt te weten?
Wat heeft het voor zin om überhaupt op een paard te gaan zitten?
Oh oeps, ik had gezegd dat ik me niet meer ging mengen in de discussieBij deze.