Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Sannessep schreef:Moet ik dan nu m'n kans grijpen en het gewoon uit proberen of sparen voor een echt heel leuk veulen

haha ik ben misschien achterdochtig, maar je moet nooit zo snel dingen aannemen van mensen die iets zeggen over de mail. Nicole288 schreef:Ik denk heel simpelweg dat dit veulen het verdient om gekocht te worden door iemand die DIT een echt leuk veulen vindt. Koop alsjeblieft niet iets omdat het je toevallig wordt aangeboden, het is een levend wezen en valt het jou tegen gaat ie alweer naar zijn 4e adres in korte tijd. Met alle twijfels die je nu al uitspreekt, gewoon wachten tot je iets vindt dat het echt voor jou is.

Cassidy schreef:Mocht je toch weer overstag dreigen te gaan: een ongelukje omdat je hengst en merrie bij elkaar hebt gezet lijkt in eerste instantie wel leuk, maar dan heb je nog een veulen erbij (ditmaal zonder papieren) en zie dan daar maar weer een baasje voor te vinden. Bovendien - maar dat is persoonlijk - hou ik er helemaal niet van als paarden hebben gedekt voordat ze onder het zadel zijn en een beetje onder appel staan. Heb gevallen gezien van paarden die alsnog geruind werden, maar waar je ondanks dat nog je handen aan vol had. En een ruin die als hengst gedekt heeft, kan het dekgedrag ook als ruin blijven doen. In verband met infectiegevaar van de merries zou ik een dergelijk paard niet in mijn kudde willen hebben.
Maar dat doet er nu niet toe.
mienmien schreef:Als er een paint (al dan niet solid) in de voorouders zit krijgt het veulen een paint papier.
Oreo is een Painthengst. Het veulen is hoe dan ook een Paint, Bont of niet bont dat maakt dus niet uit. @Sannessep het is dus hoe dan ook een Paint
mienmien schreef:(er zijn wel een paar uitzonderingen.. meer dan 90% quarter papieren in voorouders geloof ik... en er zijn een paar hengsten met een dubbel papier. Dus zowel Paint als quarter.. )
Het heeft er alleen mee te maken als de ouders/ voorouders eigenlijk crop out QH waren. Dus QH die doordat ze te veel wit hadden in het Paintstamboek zijn terrecht gekomen. En in dit geval spreek je dan dus alleen over overo's, bij de tobiano's gaat dit hele verhaal niet op.
) Emotionele waarde is een heel ander verhaal en dus ook of het nu wel of niet een goed paardje is. rina schreef:In deze zit een Paint, en wel pappaOreo is een Painthengst. Het veulen is hoe dan ook een Paint, Bont of niet bont dat maakt dus niet uit. @Sannessep het is dus hoe dan ook een Paint
Idd alleen als moeder idd een Paint, QH of TB is. Anders krijgt het ook geen Paintpapier.