[WN] Paarden beoordelen

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

naiomi

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-03 17:45

ik wil ook graag beoordelingen hebben!! Huilen haha
nou mensen kom maar op!!!

_Vanes_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-03 23:43

Rina,ik kan je foto's niet zien.Ben benieuwd naar je buckskin.Ik heb er ook 1 en jes heeft ook "tivio" in haar stamboom.Misschien familie?
Foto's bij ITP,jessieJanes. Knipoog

_Vanes_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-03 00:03

Afbeelding

Hier alweer een foto van ITP,Maar hier komt haar kleur goed uit.

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-03 09:08

Nou, JEssiejanes:
voor rijpaard begrippen (heb totaal eigenlijk geen verstand van western) is je paard overbouwd. De kont is te hoog (kan heel best door de foto komen).
De hals is voldoende lang, maar de vorm is niet goed. De bovenlijn is 'hol', neigt zo zelfs naar hertenhals. De bovenlijn moet dus boller zijn. Dit lijkt mij geen lekker hals voor een dressuurpaard.
De bespiering is ook nog week.
De hoofd hals verbinding is redelijk normaal, al heeft je paard hier wel de spieren aangespannen wta de boek kan vertekenen.
De nek is voldoende lang.
De schoft is maar matig ontwikkeld. Voor een kwpn-er mag de schoft wel wat hoger zijn.
De rug en lendenen zijn goed.
Het kruis is mooi hellend
Schouder lijkt wat steil.
De benen lijken hard en droog (ik kan natuurlijk geen schiefels zien, maar aan de voorbenen zie je mooi de pezen lopen)
De breokspier vind ik wel mooi lang, maar op de schenkel had nog wat bespiering mogen zitten.

Nogmaals: een foto kan vertekenen. Dus voel je niet beledigd als je het niet met mij eens bent Haha! Ik zit er ook wel eens naast Haha!

_Vanes_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-03 22:07

Citaat:
De schoft is maar matig ontwikkeld. Voor een kwpn-er mag de schoft wel wat hoger zijn

Heb je haar nu naar kwpn-standaard beoordeeld?Wel grappig,het is een quarter.
Niet dat ze er als een standaard quarter eruitziet kwa bouw.Een paar dingen kloppen wel wat je zegt.Als ze meer gereden/getraint zou worden dan zou ze er inderdaad wat gespierder en "beter" door de beoordeling komen. *LOL*

_Vanes_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-03 22:15

Citaat:
Ik ben benieuwd wat jullie van Sugar vinden

Ik vind het een mooi gebouwd paard,een echte quarter.Weet verder niet een hele diagnose te geven over de bouw,zo goed ben ik ook alweer niet.
Het grijs vind ik ook mooi om te zien,maar vind het zooo onpraktisch.Heb ik ook met de witte vlekken van de paint;het lijkt wel of ze eerst mikken voordat ze in de poep gaan liggen.Netjes op de witte stukken,he!!angezien ik niet constant mijn paarden was,heb ik vaker een 3-kleur-paint:bruin-wit-groen. Haha! Haha! Haha!
heb jij dat ook niet?

Colinda

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-03 22:23

hoi,

jeetje... wat veel foto's hier zeg Party!!
kan de beoordelingen niet meer bijhouden... had er 'maar' 1 gegeven, de eerste Haha!

nja... ik had 2 foto's v. Colinda neergezet, waarop ik wel reaktie kreeg, lekker kontje Haha!

Hier dan nog 1 : moet toch een goede foto zijn voor beoordeling?
behalve dan dat ik er nog opzit, maar dat hoeft niet beoordeeld te worden hoor Bloos Haha!
Cornelie? Germie?
ben benieuwd Knipoog

Afbeelding

groetjes

cornelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-03 07:54

Tja, voor een echt enigszins representatieve beoordeling moet er toch echt een goede foto zijn. Dus koppie naar links, niet storende achtergrond, voldoende licht, beeldvullend, vanuit de goede hoek, niet vierkant maar "open' stand. Dan kan je een nette beoordeling maken Lachen