Ik kom een beetje middenin allerlei discussies binnenvallen

Mijn naam is Marlien, 30 jaar, wonende te Amsterdam. "Vroeger" heb ik veel engels gereden, maar zo'n 15 jaar geen les gehad. Wel af en toe buitenritten en een vriendin geholpen met pas ingereden paarden.
Een paar maanden geleden heb ik het paardrijden weer opgepakt, Ik ben bij zeer veel maneges in de buurt geweest, maar ben uiteindelijk bij een Western Ranch blijven hangen.
Het voelt al een droom die aan het uitkomen is! Zo fantastisch! :-D
Ik ben flinke meters aan het maken door 2 keer per week een priveles van een uur te nemen. Ik heb aangegeven dat ik "zo snel mogelijk, zo goed mogelijk wil worden"

De stal is voornamelijk gericht op western reining en dat is gelukkig ook (vind ik nu) het onderdeel wat mij het meeste ligt en wat ik ook supergaaf en fijn vind om te doen. In de lessen probeert mijn trainer me op een leuke manier met de verschillende oefeningen kennis te laten maken.
Er lopen goed getrainde westernpaarden rond, echter ben ik een beetje verliefd geworden op een pony die een jaar stil heeft gestaan (kreupel) en nu net weer een beetje met de lessen aan het meelopen is. De afgelopen 5 keer oid heb ik op haar gereden en ik merk dat ze het ook steeds beter doet. Verzameling vragen vindt ze nog erg moeilijk, maar we begrijpen elkaar steeds beter en de laatste keer liep ze in galop af en toe al heel mooi verzameld. Galopchangementen gaan erg goed en ze is zo lekker voorwaarts en geniet er echt van dat ze weer mag rijden. Spins en rollbacks zijn nog erg moeilijk voor haar, dus die laten we nog maar even. Wel oefenen we die af en toe al op andere paarden zodat ik wel leer hoe de hulpen werken en hoe het allemaal aanvoelt.
Er is een mogelijk dat ik bovenstaande pony ga leasen voor 3 dgn in de week, ik vind vooral het "samen leren" heel erg leuk. De pony moet leren en ik ook en we maken volgens de trainers nu al enorme progressie.
De afgelopen maanden heb ik ook regelmatig op Bokt gekeken naar tips en meningen van anderen, maar nu vond ik het tijd om ook wat van mezelf te laten horen, bij deze dus