[WN] [HK]Startende westernruiters?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Sicayes

Re: [Centraal]Startende westernruiters?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-14 13:17

Krijg ook het idee dat het dan aan zijn rug ligt. Osteo al eens langsgeweest? VP 'rende' een tijd terug onder je vandaan als je wilde aangalopperen. In de roundpen geen probleem. Osteo laten komen en hij had een blokkade in zijn rug precies waar jij met je zwaartepunt zat in het zadel. Dus dan is dat best vervelend :')

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-14 13:20

Hmm er is volgens mij nog nooit een osteo bij geweest...maar volgens mij bokt hij niet bij de eigenaresse...ik ben geen expert maar als ik met mijn vingers over zijn ruggengraat ga reageert hij helemaal niet. Ik ben geen zadelmaker dus weet niet of het aan het zadel ligt maar hij heeft dit zadel al jaren en er hebben veel mensen op gereden en nooit heb ik iets over bokken gehoord...

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-14 13:23

Als je zeker weet dat het zadel goed ligt, er niks mis is met de rug (Jim gaf zijn blokkade overigens ook niet aan als ik dat zelf wilde testen) en hij het bij de eigenaresse niet doet...
Dan zou het aan jouw rijden moeten liggen. Maar wat is dan het probleem?
Hoe geef jij je galophulp? En doet hij het alleen bij het aanspringen of ook als je doorgaloppeert?

Jim bokt ook soms met de galop. Dan vindt hij het erg moeilijk. Of ik ben te grof in mijn hulpen. Ik moet er nog wel eens aan wennen dat hij fijn afgesteld is :+
Gelukkig geeft hij het aan als ik het niet goed doe :))

Sicayes

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-14 13:27

Misschien juist omdat hij het zadel al jaren hebt :j VP heeft ook een nieuw zadel gekregen want bespiering werd anders door training. En hij raakte de nodige kilo's kwijt

Opzich kan het geen kwaad om 1x in het jaar preventief een osteo langs te laten komen, dus dit zou je kunnen overleggen met de eigenaresse? Dit hoeft ook nog nieteens zo wild duur te zijn (Onze is 100, maar ik zie ook genoeg goede osteo's voorbij komen voor rond de 75 euro.)

Dan kan je dit gedrag in ieder geval uitsluiten :) tenzij je het echt 100% weet natuurlijk dat het hier echt niet aan ligt.. Boy reageerde ook niet op 'eigen' test met over de rug heen gaan. Bij osteo sprong hij toch echt opzij :')

Daarnaast zoals Amanda zegt, VP kan ook wel eens zo 'nijdig' doen omdat hij het moeilijk vind wat ik vraag. :') Verzameld aanspringen is een werkpuntje hier en dus nog wat lastig. Als ik dan doorvraag kan hij ook wel eens zo doen van 'NOUHOU ^) '

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-14 13:50

Hmm okee..ik zal eens met de eigenaresse overleggen...misschien doet hij het bij haar wel helemaal niet...dan ligt het dus aan mij. :+ Dan doe ik iets verkeerd. Met les wil hij het in het begin ook doen maar later gaat het weer beter en springt hij zonder zeuren aan.

Rumpleteaser

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-14 13:53

Ik zou dan inderdaad eerst even checken wat hij doet bij andere ruiters. Als hij daar geen protest geeft, dan kan het inderdaad aan jouw hulp liggen. Misschien geef je die net ff te groot. Of misschien zit je al onbewust een beetje gespannen, omdat "hij gaat bokken". Een soort self-fulfilling prophecy dus.

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-14 13:55

Nou dat laatste is dus heel lang zo geweest...toen bokte hij zowat niet meer en nu begint hij dus weer. En ik zit er dan weer wat gespannen op ja...ik ben mijn vertrouwen in de galop weer aan het kwijtraken dus dan zal ik onbewust anders/gespannen gaan zitten...

Rumpleteaser

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-14 13:57

Kan het heel goed zijn hoor! Probeer met rijden je voor te stellen dat hij gewoon heel netjes aanspringt.
Adem lekker diep vanuit je buik of zing een liedje. Hardop de passen mee tellen kan ook helpen :)

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-14 13:57

Ja, inderdaad RT.
Ik geef nu mijn galophulp anders, maar soms nog te enthousiast. Dan krijg ik echt wel een bok om mijn oren :+ ~~}>

Heb je nog les Marlies? Paulette heeft mij heel erg geholpen met mijn zit naar de galop toe. Zonder haar was het echt niet zo verbeterd.

Brrrr, wat is het koud trouwens! :brr:
Ik wilde vandaag weer scheren, maar wacht er nog maar even mee....

Sicayes

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-14 14:02

Dat is ook heel goed mogelijk hoor Marlies. Ik ken dat, ook wat RT zegt. Boy had een er tijdje een houtje van dat hij in dezelfde hoek telkens schrok. Dus ik ging me daar de volgende keer onbewust op focussen 'oh hier komt die hoek..' en ja daar ging hij :+

Moest toen van m'n instructrice haar aan 1 stuk door vertellen over wat ik die dag gedaan had.. en we reden zonder dat ik het door had gewoon die hoek door. Ta-da :')

Sheeltje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-14 14:11

het is zeker koud brrrr :( mn onderdeken komt pas aanstaande week binnen balen had twee weken geleden al geschoren ze heeft nu bucas om dat gaat nog goed gelukkig:)

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-14 14:16

Hmm ik kan jullie tips wel eens proberen. :j

Als ik nou morgen een filmpje laat maken van hoe ik hem naar de galop rijd, zouden jullie daar dan naar kunnen kijken en misschien vertellen wat jullie zien? Of ik iets 'verkeerd' doe?

Sicayes

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-14 14:29

Zou zeker kunnen helpen :j niet dat ik zo'n expert ben :+ maar wellicht kijken wij er met andere ogen naar dan jij :)

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-14 14:32

Ja daarom. :)
Er gaat een vriendin mee morgen dus die wil vast wel even een stukje filmen. :j

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-14 14:54

Ik heb Woody wel in de les zien lopen voorheen en er zou inderdaad weleens een osteopaat bij mogen komen denk ik zo. Hij liep toen helemaal niet lekker door zijn lijf.
Je zegt vaak dat je de naam van je trainster niet mag noemen en dat is op zich al erg vreemd. Een goede trainster had dit zelf al een keer aangegeven en ook jou de goede kant op geholpen.
Dat hij het bij de eigenaresse niet doet, zegt niet zoveel.

Een ander bit erin is even wennen, maar bij een snaffle dat hem past zou er niet zoveel veranderen als hij goed door zijn lijf loopt. In mijn ogen mag een paard niet teveel aan de voorkant bezig zijn, dan moet je hem meer voorwaarts laten lopen en moet hij het bit loslaten.

Mijn pony is wat ouder en geblesseerd, waardoor hij alleen kleine werkjes mag en kan doen. Ik hoef niet te verwachten dat hij voor lekker ontspant als ik al voel dat hij achter niet helemaal lekker loopt ( in het begin )
Als je goed voorwaarts rijdt en veel achtjes rijdt, of slangevolte's en klaverblaadjes dan gaan ze al lekkerder door hun lijf lopen met warmrijden.

Kan je paard goed beide kanten op buigen? En dan ook echt door zijn hele lijf? Niet geforceerd...

Rumpleteaser

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-14 15:05

Dat vind ik trouwens zo wie zo wel een bijzonder fenomeen; dat de naam van een trainer of stal niet wordt genoemd. Of met zo'n puntje erbij :D

Dat is toch lastig zoeken als iemand ervaring of trainingsmethoden wil weten? Het lijkt mij juist dat trainers wel genoemd zouden willen worden. Die van mij wel hoor :D Net of er anders iets geheim moet blijven. Het lijkt mij als trainer juist goed als er over je gesproken wordt, toch? Of mis ik iets?

Sicayes

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-14 15:09

Ik vind zo'n puntje er tussen ook een beetje vreemd :') ik begreep dat nooit zo. Wat je zegt RT..lijkt mij toch dat je als stal/trainer juist geprezen wilt worden?

Of denken wij te makkelijk?

Warboel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-14 15:14

Google kijkt gewoon over die puntjes heen volgens mij ook, dus heeft helemaal geen nut :+

Hier werkt een liedje zingen best goed. Gewoon met de radio meezingen als ik merk dat ik wat gespannen word. Is overigens niet vaak meer nodig :P

Fritz had een tijd geleden wat last van z'n nek. Hij werd toen ook stierlijk vervelend met rijden... Wegschieten, af en toe een bokje. Toen is de fysio erbij geweest en na een paar behandelingen was 'ie weer heerlijk soepel door z'n lijf en was dat geklojo ook klaar. Overigens klote hij bij z'n eigenaresse ook niet zo erg als bij mij.
Dus zou best kunnen dat Woody ergens last van heeft! Succes met 'm!

Rumpleteaser

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-14 15:16

Ik wil mijn trainer wel geheim houden, zodat ze niet wordt volgeboekt en genoeg tijd voor mij houdt :D

Zonder gekheid; ik snap 't niet. De enige keer dat ik heb meegemaakt dat een (niet mijn!) trainer geheim wilde blijven, had dat te maken met de wedstrijdstatus. Zodat die trainer geen Open hoefde te starten o.i.d. Maar dat is alweer een hele poos geleden.

Edit: volgens mij weet iedereen nu wel waar ik les, toch? :')
Laatst bijgewerkt door Rumpleteaser op 07-11-14 15:23, in het totaal 1 keer bewerkt

xLianneZorro

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-14 15:21

Rumpleteaser schreef:
Ik wil mijn trainer wel geheim houden, zodat ze niet wordt volgeboekt en genoeg tijd voor mij houdt :D

Zonder gekheid; ik snap 't niet. De enige keer dat ik heb meegemaakt dat een (niet mijn!) trainer geheim wilde blijven, had dat te maken met de wedstrijdstatus. Zodat die trainer geen Open hoefde te starten o.i.d. Maar dat is alweer een hele poos geleden.

Mij is verteld dat dit dus nu ook het geval is! :)

Sicayes

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-14 15:23

Misschien is dat deze wel dan :')

Iedereen mag weten dat mijn trainer Sarie van der Steen is hoor *\o/* en dat ik heeeeeeeeeeeeeel blij met d'r
ben.
oke klaar met deze schaamteloze plug :+

Haha Warboel; ik heb soms een oordopje in met rijden..dan zing je zo lekker vals mee :+

xLianneZorro

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-14 15:25

Mijn trainer is Johanna!!!! =:) =:) =:) *\%/* *\%/* *\%/* -O- -O- :# :#

Rumpleteaser

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-14 15:26

xLianneZorro schreef:
Mij is verteld dat dit dus nu ook het geval is! :)

Vreselijk flauw vind ik dat...... Alsof je lekker alleen maar voor een hoge plaatsing wilt gaan.... Er zijn voor trainers/anderemensendiegeldverdienenaanpaarden voldoende mogelijkheden om te starten op een wat lager niveau zonder stiekem gedoe. Maar da's mijn mening, ben een beetje allergisch voor stiekem :D

Okay; die van mij dan NOG maar een keertje: Melanie van Remundt van Lone Star Western Stable. Topwijf.

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-14 15:27

Klopt, als bekend wordt dat ze lesgeeft is ze haar amateur status kwijt...daarom mag ik geen naam noemen. Sorry. :o

Hij zit linksom wat vast...

Rumpleteaser

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-14 15:31

Bellatrix schreef:
Klopt, als bekend wordt dat ze lesgeeft is ze haar amateur status kwijt...daarom mag ik geen naam noemen. Sorry. :o

Hij zit linksom wat vast...

Dat vind ik dus echt niet eerlijk van je trainster... -O-
Kun jij niks aan doen.