Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
                                                         donnar schreef:Super tof! Ik volg je topic vanaf het begin en nu sta je bij mij op stal! Wij hebben elkaar nog niet gezien, maar ik ben de eigenaresse van de Tinker (Dublin)

of wat als ik al te laat ben en het al chronisch is geworden. Ze hoestte pas sinds anderhalve week, maar ze heeft al best wel lang last van snot. En ik dacht eerst dat het kwam door de bloedwormen en een beetje "veulen snot". Maar de snot is wel de laatste maand heftiger geworden. Maar goed ik hoop dat de kuur aanslaat en dat ze er snel vanaf is... Gelukkig oogt ze verder niet ziek!

Gewoon dwars tussen de bomen en bossen door. Ook op de Soesterduinen zelf wat heuveltjes op en af gelopen. Bilspiertraining. Nova was heel braaf! Maar ze wilde af en toe ook wel een sprintje trekken en gek doen.

Ik wil proberen 1x per week een stukje hier te gaan wandelen. 

Oh goed dat ze aan de beterhand is! Is toch altijd spannend met die jonkies he  

ik ga nog niet zonder ander paard erbij. Maar in de toekomst wil ik het ook alleen kunnen met haar)                                                         

Wij doen nu ook vrij weinig. Ik ben echt geen wintermens dus ik blijf zo min mogelijk buiten in de kou 
 en als het zo vroeg donker is dan ben ik ook niet graag buiten. Ik denk dat we gemiddeld 1x per maand een grondwerklesje gaan meepakken van Elena Bacchini, en verder gewoon lekker niks. Oké af en toe buiten een rondje wandelen als de zon schijnt, want ik wil wel graag dat we in de toekomst relaxed op buitenrit kunnen 

We hebben dus vooral gewerkt aan de basic-dingen: normaal meelopen, op mij letten, niet langs me heen vooruit lopen, etc. Maar ik had echt m'n handen vol aan d'r. Aan het einde van de les was ze wel weer een stuk braver, dus ik ben wel blij dat er in een uur een heel stuk verbetering te zien was. Ik hoop dat dit een fase is waar ze snel uit komt. We moeten vooral gaan oefenen om uit de wei te gaan zonder dat haar grote vriend mee gaat, want dat is wat haar triggert.

Emita @ [ITP] Ik wilde graag een paard, maar kreeg een teddybeer...                                                         

al gaat hij gelukkig uit zichzelf weg als de ander eruit gaat. Hopelijk kan je het goed oefenen met scheiden en word het snel minder stuiterballetje.                                                         

Een stuk meer respect dus! 

Het was na de eerste antibioticakuur over, maar nu toch weer terug gekomen. Bah!                                                         

Het waren dikke lange spoelwormen, bah! Maar dit verklaart wel waarom de longontsteking steeds terug kwam. Van de DA moest ik nog wel antibiotica blijven geven en afgelopen vrijdag was de laatste. Over twee weken moeten we nog een keer opnieuw ontwormen en dan is ze hopelijk helemaal leeg. Tot nu toe doet ze het zonder de antibiotica weer goed, ik heb nog geen snot gezien. Ze hoest nog wel af en toe, maar volgens de DA komt dat doordat ze nog wat dode wormen moet uithoesten?  

Hoezo overbouwd! Maar dat gaat vast allemaal weer bijtrekken na de winter 

maar daarna kwam ze dichterbij en toen de staleigenaar met de boormachine aan de slag ging, vond ze het toch wel erg interessant  

[EJL-ITP] Twee keer op en neer naar Italië en een emigratie                                                         
 Granoek schreef:Ahhh gatver ik herken dat wel, bij Duke was ik ook hars geschrokken van hoeveel wormen er in zaten. Heb wel mijn lesje geleerd, niet er van uitgaan at oude eigenaars ook hun paarden ontwormen![]()
Wat is die daar ziek van geweest bah bah. Maar ze gaat nu wel snel opknappen hoor!
Leuk filmpje hahahah
 En het is ook gewoon frustrerend dat je steeds denkt dat je het goed doet, maar dan is er toch iets nog niet helemaal oké.
 )