Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
sevke schreef:Wat is er mis mee om als amateur/rookie de sport te willen ingaan met een goed paard ? Is het dan alleen voorbehouden aan pro's om een goed paard te mogen kopen ?
.
rapido schreef:en toch, het handje vol Nederlanders dat wél een top paardje kan kopen doet dit doorgaans meestal in het buitenland.
.
Mac schreef:Ik denk idd dat elk ras/stamboek wel zijn (gezondheids)problemen heeft. En laten we eerlijk wezen: als je de mens als ras zou bekijken zijn wij ook niet allemaal geschikt voor de (top)sport (zelfs de kinderen van twee topsporters niet) dus is het wel reeel om dat van een paard wel standaard te verwachten?
Overigens ben ik het er wel een beetje mee eens hoor, dat het in de Nederlandse cultuur zit om voor een dubbeltje op de eerste rang te willen zitten. In Duitsland en Italie bijvoorbeeld zijn ze daar heel anders in. Als ze het willen en ze hebben het geld, dan wordt het gekocht, zonder dat het een principezaak wordt om voor zo weinig mogelijk geld zo veel mogelijk te krijgen.
Mocht het voor deze prijs niet lukken dan is een Quarter inderdaad te duur voor mij op dit moment.
Cer schreef:maar het is meer een soort van vraag.. hoeveel mensen in dit kleine kikkerlandje dus blijkbaar die hele dure paarden kopen om 'leuk mee te komen' in slechts een rookie klasse..
Kijk, als de winst die je kunt behalen nu een beetje aanzielijk is (qua geld oid) dan snap ik dat het de investering waard is, of kan zijn.. Maar verder dan dat kom ik ook niet eigenlijk...
Nogmaals, ik vroeg het me gewoon af.. thats all

Sas67 schreef:Interessant topic met uiteenlopende meningen van mensen die volgens mij best een reeel beeld hebben.
En welk doel dan ook; iedereen wil een gezond paard!
Nu overweeg ik een quarter aan te schaffen, 18 maanden oud, voor 4.000,=.
Ik wil allround western rijden, geen wedstrijden, maar m vooral ook gebruiken voor langere ritten en vakanties.
Ik ben niet zozeer geïnteresseerd in wat jullie van de prijs vinden, maar zou graag jullie advies hoe, door wie en waarop ik hem moet laten keuren. Want boven alles koop ik een maatje voor het leven en wil ik vervelende verrassingen zo veel mogelijk uitsluiten!
rapido schreef:is maar net wat je onder duur verstaat!

hollywood86 schreef:Niet alles is in geld uit te drukken. Waarom moet er gelijk dan iets tegenover staan in financiële zin?
Misschien vinden mensen het gewoon leuk om op wedstrijd te gaan en zo goed mogelijk te presteren met hun paard? Of wellicht vanwege de leuke ervaringen die je opdoet?

Citaat:Dat mensen paarden van 50k kopen en vervolgens rookie starten, hartstikke leuk toch voor die mensen? Waarom zou je geen plezier met zo'n paard mogen hebben en zou die perse een 40.000 added lawson moeten lopen? Ik zie werkelijk dat probleem niet.
Citaat:En over dat dure paard, ja, de paardensport is nu eenmaal een dure sport. Ik ben er niet blij mee, maar het is nu eenmaal wel zo. Dan moet je dus óf zorgen dat je een goed paard hebt (met bijbehorende kosten) óf het accepteren en je daarbij neerleggen óf gewoon niet meedoen.