[WN] [HK]Startende westernruiters?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Rianne_

Re: Startende westernruiters?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-13 12:32

Haha succes Iolanthe!

Leuk quibje! Alvast veel plezier :D

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-13 19:20

Iolanthe :')

Ik heb gister ook weer heerlijk gelest. Ze vond Jim echt enorm veranderd en vooruit gegaan :D
Vandaag lekker buiten gereden. Ruim 7,5km polder in een uurtje. Heerlijk!

Iolanthe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-11-13 20:48

Het viel wel mee, hoor :+ Ze was inderdaad erg vooruit, maar het was vooral de horde krijsende, huilende en roepende kinderen (met bijhorende lawaaimakende auto'tjes) in de gang die haar gek maakten, waardoor ze inderdaad wel wat bokte. En bij een oefening waar ze superenthousiast van werd, nl. vanaf de ene kant van de bak naar de andere galopperen, halthouden vlak voor de muur, rollback en weer terug galopperen, had ik ook wel een bommetje onder mijn kont :D Maar de "rustige" oefeningen, back-up, was ze gelukkig wel kalm :)
Ik ben dus nog heel :+

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-13 20:50

Heel fijn. :D

sabriina0001

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-13 22:04

Zo mijn eerste western les ook achter de rug. Ik begin eerst met pleasure. Maar wel even wennen. Mijn paint horse (Funny) is dus helemaal western beleerd en deed alles super.. hij reageerd fijn en snel op mijn hulpen.. dit helpt mij als beginner echt op weg:D zo ben ik niet aan het stoeien met mezelf ok met mijn paard.. ik merk gelijk wat wel en niet werkt!!
Maar al snel betrapte ik mezelf op mijn teugels tussen mijn vingers;) ook wil ik nog teveel mijn hakaandrukken om aan te sporen...ik trek mijn benen teveel op als de dressuur houding:P het oefenen zonder beugels werkt goed.. zo neem je al sneller de western houding aan... 'Laat die benen maar hangen, ontspannen en alleen soms wat kuit druk geven... (ik moet het aansporen met me voeten echt afleren..anders gaat mijn paard hieraan wennen) En in de western is het zo..."hoe minder hulpen je geeft hoe beter het is.. Hoe meer punten op de wedstrijd!!

Ik zou 1dec een oefen wedstrijd doen.. showmanship at halter en in hand trail... Maar ik ben zo onzeker nog en heb mijn paardje nog maar 2 maanden dat ik liever nog even de tijd voor het oefenen en elkaar neem:) ik wil niets overhaasten.... de wedstrijd tijd komt nog wel!! Funny is net 4jaar... (en ik heb ook gehoord dat je bij western wel zelfverzekerd en wat ervaren moet starten.. De eerste indruk telt ook vaak het zwaarst:)

Nou op naar mijn 2e les!!

Iolanthe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-11-13 22:09

Klinkt superleuk allemaal :) Handig inderdaad als je paardje het al kent, dan weet je meer waar je naar toe werkt. En 1 december al wedstrijd is inderdaad al vroeg! Ik snap dat je twijfelt, hoor. Zoals je zelf zegt, wedstrijden kunnen later ook nog :)

_Cindy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-13 23:26

De onderlinge wedstrijd bij manege noot is juist een mooie manier om te oefenen :) Ik was er 2 jaar terug en toen waren er veel echt beginnende ruiters. Ik was toen net begonnen met rijden met mijn pony, deed daar mee en maakte veel fouten maar kreeg ook heel veel tips. Dus als je het leuk vind lekker gaan en de ervaring komt vanzelf.

Sicayes

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-13 08:41

Vanavond na het werk heb ik mijn eerste echte officiele privéles. Superleuk en spannend tegelijkertijd. Ik ben benieuwd!

Rumpleteaser

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-13 09:25

Veel plezier, ben benieuwd op welk paard je mag :D

Rianne_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-13 10:17

Wat goed om te horen Amanda! :D En heerlijk, zo'n ritje..

Gelukkig viel het mee Iolanthe!

Klinkt leuk sabriina0001! Is zo'n oefenwedstrijd er niet juist voor dat je even een keer kunt 'proeven'?
Ipv dat je meteen zelfverzekerd en ervaren moet starten? Die ervaring moet je toch opdoen..

Spannend Sicayes, alvast heel veel plezier!

Rianne_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-13 10:18

Ik baal echt van de banken.. ^) Vorige week geld overgemaakt voor het zadel wat ik gekocht heb van ABN -> ING.
Vriendin van me heeft mijn zadel overgekocht, overgemaakt van ING -> ABN.
Het geld staat nog steeds niet op mijn rekening.. :n
Betekent denk ik ook dat de verkoper van het zadel mijn geld ook nog niet heeft ontvangen, op dezelfde dag overgemaakt nl.

Zo gaat het nog een hele tijd duren voordat mijn spullen compleet zijn ben ik bang.
Dat wordt nog een paar dagen alleen maar longeren etc. :\

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-13 10:29

Even bellen naar de ING :)

Rianne_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-13 10:31

Maar de ING is mijn bank niet, kan dat dan wel?

Rianne_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-13 10:36

O, toevallig heeft degene die mijn zadel gekocht heeft net naar ING gebeld. Het zou er vandaag op moeten staan..
Hoop dat de verkoper vh zadel dan in de gelegenheid is om 'm op de post te doen vandaag :)

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-13 10:42

Oh sorry, dan moet je naar de ABN bellen ;) Even na 12 uur / één uur in de gaten houden, dan komt het goed.

Rianne_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-13 10:44

Thanks! :) Als het er dan nog niet op staat ga ik even contact opnemen!

quibje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-13 10:45

balen he, die banken

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-13 10:45

Het ergste wat ik heb meegemaakt is nog wel dat er ineens naar iemand geld over was gemaakt, en dat was m'n aller laatste geld en stond apart voor voer voor mn paarden. Nou dan baal je zeg ...

Rianne_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-13 10:47

Ja heel vervelend.. -O- Heb het 15 november al overgemaakt, wordt natuurlijk wel van je rekening afgeschreven.. Maar degene die het moet ontvangen heeft het nog steeds niet. Des te langer duurt het voordat zij het pakket op kan sturen dus :=

Pff lekker dan xDenies :\ Ben je helemaal mooi klaar mee! Ik heb gelukkig nog wel geld op m'n rekening staan, maar toch.

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-13 10:49

Er ging toen een bepaalde app in de rondte. ING site was gehacked zeg maar, en zo dus ook het mobiel internet bankieren. En goed gelovige ikke trapte er in, en zo kon mijn laatste geld er af gehaald worden. (net een week van te voren 1000 euro aan mn zadel uit gegeven, godzijdank)

Dus ik naar de politie, en uiteindelijk heb ik het terug gekregen :)
Maar ik was toen ook nog eens behoorlijk ziek (ziekenhuis in en uit) dus kon t er ook wel bij hebben XD

Rianne_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-13 10:50

Jemig, dat is een rotsituatie dan! :\ Zul je ook altijd zien he.. Geluk dat je net die 1000 euro er af had inderdaad.
Gelukkig heb je het wel terug gekregen. Wat een gedoe!

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-13 10:51

Heeft bijna 2 maanden geduurd. En in zo'n eng hokkie tegen een elektronische politie praten, brrr.

Rianne_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-13 10:52

Bah.. :\ Best lang zeg! Als je het geld hard nodig hebt is dat té lang..

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-13 10:55

Jaa, maar ben blij dat ik in mn gelijk gesteld ben. Zelfde geld zeggen ze; ja, jij hebt die app toch gedaan.
Ja, jullie laten je toch hacken x'D

Rianne_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-13 10:56

Ja had gekund natuurlijk! Was toen wel een heel gedoe met dat hacken zeg. Ongelofelijk dat dat zo makkelijk gaat bij zo'n grote bank he.. :\