Zo mijn eerste western les ook achter de rug. Ik begin eerst met pleasure. Maar wel even wennen. Mijn paint horse (Funny) is dus helemaal western beleerd en deed alles super.. hij reageerd fijn en snel op mijn hulpen.. dit helpt mij als beginner echt op weg:D zo ben ik niet aan het stoeien met mezelf ok met mijn paard.. ik merk gelijk wat wel en niet werkt!!
Maar al snel betrapte ik mezelf op mijn teugels tussen mijn vingers;) ook wil ik nog teveel mijn hakaandrukken om aan te sporen...ik trek mijn benen teveel op als de dressuur houding:P het oefenen zonder beugels werkt goed.. zo neem je al sneller de western houding aan... 'Laat die benen maar hangen, ontspannen en alleen soms wat kuit druk geven... (ik moet het aansporen met me voeten echt afleren..anders gaat mijn paard hieraan wennen) En in de western is het zo..."hoe minder hulpen je geeft hoe beter het is.. Hoe meer punten op de wedstrijd!!
Ik zou 1dec een oefen wedstrijd doen.. showmanship at halter en in hand trail... Maar ik ben zo onzeker nog en heb mijn paardje nog maar 2 maanden dat ik liever nog even de tijd voor het oefenen en elkaar neem:) ik wil niets overhaasten.... de wedstrijd tijd komt nog wel!! Funny is net 4jaar... (en ik heb ook gehoord dat je bij western wel zelfverzekerd en wat ervaren moet starten.. De eerste indruk telt ook vaak het zwaarst:)
Nou op naar mijn 2e les!!