Mijn paard heeft nu een knijschijf blessure, dus als ik weer lekker aan het rijden ben dan vraag ik wel een keer of iemand foto's wilt maken!

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
lissie_zigor schreef:Leuk zeg! Ik rijd nu 3 jaar western met mijn fjord (we doen geen wedstrijden) wij doen versatility het gaat super. Ik rijd ook nog 3 keer per week reining, maar dat is dan wel op een quarter:p
Maar een fjord is best goed geschikt in de westernsport: compact gebouwd, sterk en wendbaar.. Ik word alleen altijd uitgelachen.. Ik weet niet of dat is omdat ik de enigste bij mij op stal ben die NH en western doet of omdat ik een fjord heb.. ik hoor vaak: "ja maarja, een fjord kun je geen paardrijden noemen" of "als je met je fjord western wedstrijd gaat doen sta je zacht gezegd voor schut.." Misschien is dat ook wel een rede dat ik geen motievatie heb voor wedstrijden.. Ik heb lekker lol van me knol we hebben veel meegemaakt ik geniet elke dag als ik bij hem ben we hebben een hele speciale band opgebouwd en dat is voor mij het belangrijkst..
Leuk om te zien dat er zoveel "niet westernpaarden" in deze sport zitten!
nenaavdw schreef:Ik ben het er ook zeker wel over eens dat elk paard sowiezo gereden kan worden in de trail, horsemanship, pleasure en alle onderdelen aan de hand!
Maar of bijvoorbeeld een shire het goed zou doen in de reinig betwijfel ik. Of ook andere rassen dan quarters, paints, appie's en arabieren het super goed doen in de hogere klasses reinig weet ik ook niet. Wel ken ik iemand die met haar haflinger in de L2 loopt, maar ze noemen dit niet voor niets alphen quarters.
Ik zie een draver of shire makkelijk in de open klasse de trail winnen.. Maar de reinig? Dat zou wel super gaaf zijn, maar ik denk dat ze daar de bouw niet voor heben. Zeker wel voor een L3 of miss L2, maar hoger.. Ik ben benieuwd of we dat een keer gaan zien