[WN] Western met een fries?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

QueenD

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-11 14:47

Dan zou jij ook geen ambitieuze westernruiter zijn, want dan had je allang een quarter gekocht.[/quote]

Er staat heel duidelijk "EN omdat ik WEET dat ik NIET zo'n ruiter ben dat ik het op een QH WEL zou redden".
Daarom kiest ze bewust voor de Appies en das al een uitdaging opzich, en ik kan het weten ;) .

Maar om even terug te komen op de vraag op pag. 1 van Marritk, die laat voorlopig niets meer horen en wij zitten alles zo uit te diepen dat het niet eens meer slaat op die ene bewuste vraag......

QueenD

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-11 14:53

YouthReiner schreef:
waar staat er dat niemand op een Appie zit te wachten?
volgens mij is dat nooit gezegd. ;)

Nou en of dat gezegd is YR, ik weet wel zeker dat degene die dit heeft gezegd even snel het stukje verwijderd heeft :7 . Het is nog niet zo heel lang verwijderd :+

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-11 15:06

Tja, als je echt goede wedstrijden wilt rijden. :P
Een nieuwe paard is ook altijd wel leuk. Weer eens wat anders :o

wgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-11 15:06

Het is inderdaad gezegd, in de trant van dat de meeste trainers niet eens een appaloosa in training willen nemen.

Royal92

Re: Western met een fries?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-11 15:08

Àls dat niet gezegd zou zijn, zou ik het ook niet zeggen ;)

spicegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-11 15:12

dat heb ik geschreven, omdat het door 2 trainers letterlijk tegen mij is gezegd. en als je de huidige stand bekijkt, hoeveel pro's hier in NL. brengen een app uit, in de hogere klasse ?
en ik heb het niet verwijderd. zoek, en gij zult vinden....
maar dat is, zoals ik al zei, een andere discussie.

QueenD

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-11 15:22

De vraag is, volgens pagina 1 "Western met een Fries".........

Er zijn wel wat antwoorden gegeven of het wel/geen zin heeft met zo'n paard, dat weten we ondertussen allemaal en tis maar hoe je het bekijkt. Ondertussen lopen we verder te geiten met z'n allen dat we volgens mij beter een ander topic kunnen openen omdat dit hier een beetje off topic is gezien de vraag van Marritk.

Dan nog SG, er zijn altijd mensen die het op Apps afgeven, nou en, lekker belangrijk. Als je maar plezier hebt. Trouwens mijn Ap heeft in training gestaan bij een voor mij super trainer, en mijn paard is er alleen maar beter van geworden en de trainer had niets dan lof over mijn paard. En ja als ik de ambitie zou hebben om de wedstrijdsport in te gaan dan ga ik op zoek naar een QH, maar die ambitie heb ik niet en de liggende gelden ook niet, en blijf ik lekker met mijn Ap sturen.
En nou blijf ik ook nog door geiten 8)7 :x .

Arrows

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-11 15:49

Nou is het wel genoeg over de Apps! Als Ruby dit hoort komt ze jullie persoonlijk opzoeken hihi

spicegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-11 17:44

ruby is de uitzondering, die de regel bevestigd... <3

Yviertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-11 17:48

Ik had er vandaag nog een gesprek op stal met Vera Houweling, en vond het ras niet belangrijk. Als je wedstrijden wilt rijden met welk ras dan ook is het de bedoeling om het maximale uit de combinatie te halen. En je merkt vanzelf wanneer dit is, wil dan toch verder zul je een ander paard/ ras moeten kopen. En met een andere ras moet je er meer aan werken, want ze hebben een ander fokdoel dan een QH.

AlexandraM

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-11 17:50

het kan wel..ik ken iemand die het doet...als je echt wedstrijdambitie hebt en echt ver wilt komen is een fries hoogswaarschijnlijk niet geschikt en kun je beter voor een westerngefokt paardje gaan. maar ze kunnen het wel hoor ;)

AlexandraM

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-11 17:50

Yviertje schreef:
Ik had er vandaag nog een gesprek op stal met Vera Houweling, en vond het ras niet belangrijk. Als je wedstrijden wilt rijden met welk ras dan ook is het de bedoeling om het maximale uit de combinatie te halen. En je merkt vanzelf wanneer dit is, wil dan toch verder zul je een ander paard/ ras moeten kopen. En met een andere ras moet je er meer aan werken, want ze hebben een ander fokdoel dan een QH.

helemaal mee eens ;)

FindingJack

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-11 18:22

sliding schreef:
FindingJack schreef:
De mensen die heel serieus met de sport bezig zijn en de mensen die "lol met je knol"hebben en dus een andere ambitie.
Als je echt serieus de westernsport wil beoefenen zul je idd een amerikaans ras moeten kiezen. Die hebben nu eenmaal de aanleg in huis en het juiste karakter. En natuurlijk kun je met een reining gefokt paard ook een pleasure-proef rijden. Tot een bepaald niveau maar dan zul je toch verder moeten met een pleasure gefokt paard. Niet onbelangrijk is dan ook de kunde van de ruiter.....je kunt nog zo'n goed paard hebben maar als je zelf niet kunt rijden.......

Zou jij voor mij eens kunnen uitleggen wat voor jou de definitie van "serieus met je paard/westernsport bezig zijn" is.
Wat moet je dan allemaal daar voor doen, om daar onder te vallen?
Dan weten we in elk geval ,wat je moet doen om ook zo genoemd te worden. :)*
Als ik het goed begrijp van jou, kan dat alleen als je een quarter/paint hebt

Bij een goede trainer trainen op een QH en die uitbengen op wedstrijden van de AQHA. Er zijn veel mensen die zich trainer noemen maar dat niet zijn. Er zijn maar een aantal goede trainers hier die mensen ook werkelijk naar een goed niveau helpen. Dat zal best wat offers kosten en in ieder geval veel tijd. Er zijn zeker ook Paints die goed scoren zoals Crow van Gerda. Die heeft daar ook een top-trainer bij om alles goed te begeleiden. Dat noem ik serieus bezig zijn.

FindingJack schreef:
Met andere rassen kun je op recreatief niveau prima western rijden. Maar besef dan ook gewoon dat je geen hoog niveau rijd. Je kunt evengoed heel veel plezier en voldoening halen op deze manier. Er zijn maar weinig mensen gegeven om een goed paard naar een hoog niveau te brengen. Als je genoeg over jezelf weet en dat erkent hoef je je daar ook niet voor te schamen.
Ga alleen dan niet tussen een groep ambitieuze westernruiters beginnen over westernrijden met een Fries, Tinker of Haflinger. Dat gaat gewoon echt niet werken. De meesten van deze ruiters hebben teveel ervaring om jou te gaan vertellen dat je dat zeker moet doen. Het werkt zo nu eenmaal niet.

Zou jij mij hier uit kunnen leggen wat voor jou "een hoog niveau" is.
Ik geloof trouwens dat dit forum meer gebruikers heeft, dan die zichzelf benoemende echte ambitieuze westernruiters, die denken dat zij de enige zijn die serieus "westernrijden".
En ja, ik noem mijzelf zeker ambitieus, maar dat betekent niet dat je dan kunt zeggen, dat iemand met een ander ras geen serieuze westernruiter is.[/quote]

WRAN wedstrijden hebben gewoon een veel lager niveau dan de wedstrijden van de AQHA en de Paintclub. Dat is gewoon een feit en niets aan te doen. Dat het niveau lager ligt komt helaas door het grote aantal niet amerikaanse paarden. Als ik een WRAN pleasure wedstrijd zie met alleen maar niet amerikaanse rassen zie ik ook geen Pleasure. Zo is het nu eenmaal.

Citaat:
Er zijn maar weinig mensen gegeven om een goed paard naar een hoog niveau te brengen.

Hier ben ik het geheel mee eens, alleen jammer dat daar maar heel weinig van zijn. ;)

FindingJack schreef:
Ik hou van de Am. Appaloosa. Is wel een amerikaans ras maar red het op hoog niveau niet tegen een QH. (Op een enkeling na dan). Ik ben 1 x Ned. Kampioen geweest met een Appie die geimporteerd was en in Amerika al ROM's bij elkaar had gelopen. Nu, na jaren denken dat alle Appies dat kunnen, besef ik dat dat toch een utopie was. Geld om zo'n dergelijk dier zelf te importeren heb ik niet dus......moet ik de handdoek in de ring gooien en gewoon genieten van wat ik nog wel kan.Omdat ik toch voor de Appaloosa blijf kiezen EN omdat ik weet dat ik niet zo'n ruiter ben dat ik het op een QH wel zou redden. Dat beseffende blijf ik dus toch voor de Appie kiezen.

Dan zou jij ook geen ambitieuze westernruiter zijn, want dan had je allang een quarter gekocht.[/quote]

Ik zeg dus juist dat ik niet genoeg talent heb om verder te komen en dus niet verder ga naar een QH. Ik kan dan gewoon op een paard blijven rijden wat leuk gaat maar niet ver zal komen. Tussen ambitie en daadwerkelijk ook nog talent hebben zit een groot verschil!!!! Daar gaan een hoop mensen de mist mee in.

wgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-11 18:51

Quote:
Tussen ambitie en daadwerkelijk ook nog talent hebben zit een groot verschil!!!! Daar gaan een hoop mensen de mist mee in.

Ik zelf geloof dat je met hard werken en wilskracht ook ver kan komen.

Yviertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-11 20:02

wgirl daar ben ik het ook mee eens, maar met paardrijden heb je naast je eigen tekortkomingen ook rekening te houden met je paard. Ik weet dus dat ik waarschijnlijk nooit een proef zal rijden als een goedgetrainde QH, maar ik kan alleen maar proberen het zo perfect mogelijk te doen met m'n fries.
Ik geloof idd niet dat ik een super mooie sliding stop kan maken met een fries al zal ze vast wel een stop kunnen leren.

sliding

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-11 20:28

wgirl schreef:
Quote:
Tussen ambitie en daadwerkelijk ook nog talent hebben zit een groot verschil!!!! Daar gaan een hoop mensen de [WN-AM] Western Algemeen mee in.

Ik zelf geloof dat je met hard werken en wilskracht ook ver kan komen.

@wgirl +:)+

@FindingJack, ik rijd bij de dezelfde trainer en heb een quarter en rijd af en toe een AQHA wedstrijd en dan ben ik dus "serieus" met de westernsport bezig?.
Maar ik rijd ook (vooral) WRAN Wedstrijden, waarom? omdat ik wedstrijd rijden leuk vind en er maar weinig AQHA wedstrijden zijn, ben ik dan ineens minder "serieus" :?

Als je ambitie hebt wil je zo goed mogelijk presteren en daar heb je dan best veel voor over, om zo veel mogelijk te leren, om zo verder te komen.
Natuurlijk heb je een zekere mate van talent nodig, maar net als @wgirl zegt, dat je met hard werken en wilskracht ook ver kunt komen.

wgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-11 21:43

Blood, sweat en tears :D
En af en toe wat gebroken botten haha.

Arrows

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-11 21:46

FindingJack schreef:
Bij een goede trainer trainen op een QH en die uitbengen op wedstrijden van de AQHA. Er zijn veel mensen die zich trainer noemen maar dat niet zijn. Er zijn maar een aantal goede trainers hier die mensen ook werkelijk naar een goed niveau helpen. Dat zal best wat offers kosten en in ieder geval veel tijd. Er zijn zeker ook Paints die goed scoren zoals Crow van Gerda. Die heeft daar ook een top-trainer bij om alles goed te begeleiden. Dat noem ik serieus bezig zijn.

Oke, wel jammer dat je er zo over denkt.

Arrows

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-11 21:47

wgirl schreef:
Blood, sweat en tears :D
En af en toe wat gebroken botten haha.

voora heel veel tears.... :o

wgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-11 21:49

En dan af en toe ook tranen als je iets heel gaafs wint :D

Arrows

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-11 22:00

Hihi dat heb ik niet zozeer, dat is meer heel hard schreeuwen en een smile van oor tot oor :)

Romkabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-11 22:23

FindingJack schreef:
WRAN wedstrijden hebben gewoon een veel lager niveau dan de wedstrijden van de AQHA en de Paintclub. Dat is gewoon een feit en niets aan te doen. Dat het niveau lager ligt komt helaas door het grote aantal niet amerikaanse paarden. Als ik een WRAN pleasure wedstrijd zie met alleen maar niet amerikaanse rassen zie ik ook geen Pleasure. Zo is het nu eenmaal.

Huh? Wanneer ben jij voor het laatst bij een L2/L1 wranshow geweest dan?
90% is daar toch wel QH of paint hoor.
En het niveau van de L2 en echt niet lager dan amateur bij de AQHA/APHA, ik zie namelijk veel dezelfde ruiters.

Maar laten we niet afdwalen 8-)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-11 22:50

mensen mensen.. Als je met je fries wil starten doe je dat toch gewoon.. Kom je er ook vanzelf achter of t wat is :+ en als het niet lukt en je persee hogerop wil komen wat je daar ook onder verstaat, koop dan een geschikter ras..
Ik heb een haflinger waarmee ik pleasure en horsemanship rij. Hartstikke leuk en ze doet het super. Maar ik wil verder dan wat zij kan (ga geen reining met haar doen :+) en daarom heb ik er een quarter bijgekocht.
Ik train ze allebei evenveel en rijd met evenveel plezier op allebei!!mijn haf is duidelijk minder geschikt voor western in zn algemeen dan mijn qh maar dat maakt haar niet minder geweldig, dus friezenfans jullie moeten je niet zo aangevallen voelen :)

horseszfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-11 22:54

Ik denk dat het niks is...Mijn mening,,,, niet boos woorde..
Maar als je het zelf leuk vindt moet je het gewoon doen....

Succes

QueenD

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-11 23:12

Romkabouter schreef:
FindingJack schreef:

Huh? Wanneer ben jij voor het laatst bij een L2/L1 wranshow geweest dan?
90% is daar toch wel QH of paint hoor.
En het niveau van de L2 en echt niet lager dan amateur bij de AQHA/APHA, ik zie namelijk veel dezelfde ruiters.

Maar laten we niet afdwalen 8-)

Laten we niet afdwalen ?????? We zijn allang van het pad af := :=