[WN] Kwam dit filmpje tegen ben benieuwd wat jullie ervan vinden?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

_nathalia_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-10 13:42

Tjonge, al 20 pagina's. Heb alles gelezen en de meeste filmpjes gekeken. Moet zeggen dat de latere filmpjes wel een ander beeld geven. Hier zie ik meer plezier in terug voor beide. Ik kan me ook wel voorstellen dat het op zo'n manier erg relaxed rijdt.
Dus ja, mijn mening is ook wel bijgesteld :o ,maar het eerste filmpje uit de beginpost blijf ik niet prettig vinden.

simodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-10 22:13

smax

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-10 23:47

:D Zo die gat even lekker uit zijn panty :D ;)
Gaaf paard is het!

Mistral_Bink

Re: Kwam dit filmpje tegen ben benieuwd wat jullie ervan vinden?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-03-10 09:01

Hij had er inderdaad al eerder op gestaan hier simodi, gewoon echt z,n eigen gangen he:D

Toekie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-10 11:22

Mistral_Bink

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-03-10 11:24

Ziet er heerlijk uit Toekie lekker he zo met je paardje te kunnen rijden :D

Kelly_ann

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-10 11:24

Ik vind hem onder het zadel toch echt wat minder souplesse tonen moet ik zeggen hoor... Kijk liever naar zijn gangen zoals ze zijn als ie los loopt.

Toekie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-10 11:25

Mistral_Bink schreef:
Ziet er heerlijk uit Toekie lekker he zo met je paardje te kunnen rijden :D

Zeker! :+:

Mistral_Bink

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-03-10 11:28

haha ja echt super, ik denk dat ik daar soms nog wel het meeste van geniet. omdat dat echt niet altijd zomaar kan :+

Romkabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-10 14:58

Romkabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-10 15:00

Kelly_ann schreef:
Ik vind hem onder het zadel toch echt wat minder souplesse tonen moet ik zeggen hoor... Kijk liever naar zijn gangen zoals ze zijn als ie los loopt.

Ik ook, maar dit is dus wat een ruiter kan veroorzaken.

Op de DVD van de AQHA is daar ook een mooi voorbeeld van.
Zelfde paard, zelfde ruiter, maar deze meneer kan het paard goed laten lopen en slecht.

Kelly_ann

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-10 17:46

En word de beweging van het paard in de wei als 'goed' of juist 'slecht' beoordeelt? in vergelijking met het filmpje onder het zadel?

Ofwel.. welke vertoont de meest gewenste beweging in de pleasure?

Vera

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-10 21:51

Kelly_Ann, daar zit een kleine kromme in:
Eigenlijk zou de jury een paard zoals deze in de wei loopt, ook in de ring hoog moeten plaatsen. Zo wordt het ook voorgeschreven door de diverse organisaties. Echter, de pleasuresport is jarenlang het motto ' hoe langzamer, hoe mooier' geweest.
Nu is het moeilijk om deze industrie om te draaien en zijn er nog weinig jury's die op een dergelijke wijze jureren.
Maar gelukkig is er een kleine kentering gaande en wordt er heel langzaamaan (het blijft tenslotte pleasure ;) ) meer gejureerd naar zoals het paardje in de wei.

Maar er is nog een lange weg te gaan :j

Ik zal overigens nooit mijn paard zo trainen dat zij gaat lopen zoals in het filmpje van TS. Dan maar geen lintje. Van mij moet ze mooi taktmatig, verzameld en met beweing blijven lopen.
Maar ik heb dan ook jaren de tijd om dat punt te bereiken.

Arrows

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-10 17:26

Pfff die reacties....

Dit paard loopt:
met een goede tact
verzameld
ontspannen
hoofd correct geplaatst
willingly guided
genoeg sprong
AAN EEN LANGE TEUGEL

Welke mensen met een negatieve uitgesproken mening kunnen dit?

inderdaad, zero.

Altijd wel jammer, elkaars sport niet respecteren.

Minouck

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-10 22:06

Wat ziet dat er verschikkelijk uit het paard ziet er teneergeslagen en moe uit.
Wat moet je met een paard doen om zijn levenslust weg te halen?
Blijkbaar zijn die mensen er achter gekomen!

RianneRianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-10 22:08

het ziet er niet goed uit hoor, ik vraag me echt af of dat paardje nog gewoon kan lopen.. ;(

Toekie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-10 22:15

:O

storrum

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-10 22:21

13 en 14......

sliding

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-10 22:24

Dat zegt al genoeg. :Z

newmom

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-10 22:39

Hallo, ik kom ook weer even langs hupsen.. joggen, om even in jullie taal te spreken ;)

Lara_Silver schreef:
Veel dressuurruiters zouden er ook in de bak goed aan doen regelmatig eens veel losser te laten dan ze zijn gewend. En daarmee oefenen, zo wordt de onafhankelijkheid van ruiter lichamelijk (voor diegenen die soms nog wel de teugel nodig hebben als houvast) en psychisch (de angst controle te verliezen) groter. Je hebt slechts relatieve controle met je teugels, als ze echt willen heb je daar echt niets mee te zeggen, dus gewoon lekker leren 'loslaten.'

Buiten laat ik de paarden niet "los" wel mogen ze helemaal zakken hoor, van mijn part tot over de grond met de neus, maar ik houdt wel contact, maar dan moet ik er ook bij zeggen dat ik zelf geen paarden meer heb en altijd paarden dressuurmatig hebt getraint voor derden, en dan vind ik t ten eerste onverantwoord om zomaar los te laten omdat ik ze vaak niet zo lang had, en ten tweede kende ik ze niet goed genoeg om te weten wat ze zouden doen en ze bleven niet lang genoeg om t "aan te leren"
daar tegenover staat wel dat ik in de bak wel (voor de arbeid als t kan bij t betreffende paard en) na de arbeid helemaal los laat (rijdt dan zowaar met "boogjes" in mn teugels ;) )maar wanneer hij er dan vandoor schiet (over t algemeen blijven ze erg vrolijk) en ik kets eraf dan kan ie nergens heen.
maar ja, dan heb ik t over t uitdraven een rondje en uitstappen.. verder in de training heb ik over t algemeen contact..
misschien is t wel een idee om eens wat western lessen te gaan nemen (wanneer ik t trainen weer op ga pakken, heb een pauze, twee kinderen ;) ) en misschien kan ik bij sommige heethoofden dan wel wat tips en truuks toepassen van jullie tak van de sport.. baat t niet dan schaat t niet denk ik dan maar.

thillie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-10 23:47

jij zal er zeker tips en truuks uit kunnen halen maar dat kunnen wij ook bij dressuur. Uiteindelijk blijft de basis hetzelfde.
Iedereen kan van elkaar leren.

kimberleyhof

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-10 00:11

mijn eerste reactie toen ik het eerste filmpje zag was.. oh mijn god arm dier..
toen las ik de uitleg over de western pleasure en zag ik het filmpje van het veulen en idd zo worden ze gefokt,,,
dat paard loopt mee aan een grote show,, dus dan zal hij vast wel gekeurd zijn of iets, zoals ze dat bij de spring, dress- en cross- paarden ook doen,,

ik had er werkelijk totaal geen verstand van, en tjah paarden mensen trekken nou eenmaal snel een mening zonder dat ze iets onderzocht hebben,, dus dit is gwoon iets van of het je ding is jah of nee,..

en de leeftijd is idd jong, maar als ik zo meegelezen heb is daar genoeg over gediscusieerd..

geloof mij als dit dier pijn heeft of niet goed zou lopen zou hij echt niet aan zon grote show mee doen

thillie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-10 00:38

kimberleyhof schreef:
mijn eerste reactie toen ik het eerste filmpje zag was.. oh mijn god arm dier..
toen las ik de uitleg over de western pleasure en zag ik het filmpje van het veulen en idd zo worden ze gefokt,,,
dat paard loopt mee aan een grote show,, dus dan zal hij vast wel gekeurd zijn of iets, zoals ze dat bij de spring, dress- en cross- paarden ook doen,,

ik had er werkelijk totaal geen verstand van, en tjah paarden mensen trekken nou eenmaal snel een mening zonder dat ze iets onderzocht hebben,, dus dit is gwoon iets van of het je ding is jah of nee,..

en de leeftijd is idd jong, maar als ik zo meegelezen heb is daar genoeg over gediscusieerd..

geloof mij als dit dier pijn heeft of niet goed zou lopen zou hij echt niet aan zon grote show mee doen

En daarmee op 1 wedstrijd $100.000 dollar winnen.

newmom

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-10 08:43

ZO DAN!!!!
ik laat me omscholen!!! :D :+

storrum

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-10 08:48

kimberleyhof schreef:
en tjah paarden mensen trekken nou eenmaal snel een mening zonder dat ze iets onderzocht hebben

Paardenmensen doen dat juist niet. Mensen met paarden dan weer wel.