Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Marlou_ schreef:Jullie hebben het over broeken, ik wil het over onderbroeken hebben :p ik heb vandaag een buitenrit gemaakt van 3 uur met een nare onderbroek aan haha! Wat is nou DE ultieme onderbroek om langere ritten mee te maken? Ik heb namelijk de brandplekken op mijn bilnaad staan hahaha!!
Amanda schreef:De eerste manier is wat meer reining. Bedoeling is wel dat hij dan uiteindelijk achteruit gaat op je been naar voren en niet op je hand. Of eigenlijk op het gewicht dat je in je beugels zet.
De wat meer trail/pleasure manier is je bekken kantelen en je voeten als het ware om zijn buik vouwen. Zo lift je zijn buik op en rug bol. En in het begin kun je met je hand wat breder en contact aangeven dat je naar achteren wil. Of eigenlijk naar voren blokkeren zeg maar.
Mijn advies: kijk naar wat je paard het prettigst vindt qua hulp, maar uiteraard wel met hoofd laag en rug bol.
Wij hebben manier 2 van Paulette geleerd en zijn nu bezig manier 1 bij Karel er ook op te zetten. En dan even kijken wat het prettigst is.