[WN] [HK]Startende westernruiters?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Re: [Centraal]Startende westernruiters?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-14 21:50

Hij was wel dwars in het begin...hij werd wat nukkig want elke keer dat hij iets fout deed moest ik hem stilzetten en in zijn achteruit. := Toen bokte hij een paar keer maar gelukkig bij de galop niet. Hij werd meer ontspannen ook later...

Marlou_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-14 22:13

Jullie hebben het over broeken, ik wil het over onderbroeken hebben :p ik heb vandaag een buitenrit gemaakt van 3 uur met een nare onderbroek aan haha! Wat is nou DE ultieme onderbroek om langere ritten mee te maken? Ik heb namelijk de brandplekken op mijn bilnaad staan hahaha!!

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-14 22:26

Ik heb gewoon simpele katoenen slips van Ten Cate. Die doen het tot nu toe het beste met rijden.

Woody <3

_Dressage

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-14 22:30

Leuke foto's bellatrix <3

@ Marlou, ik snap je probleem :Y) bij mij ligt t uiteindelijk meer aan de gewone broek welke ik aan heb haha... ultieme ondergoed heb ik nog niet gevonden, dus ik lees mee.

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-14 22:30

Ik rij met elke soort onderbroek en dat werkt allemaal prima.
Alleen strings rij ik niet mee. :+ Die gaan verschuiven en dan zit er iets dubbel en dat schuurt en brandt. :') Dus gewone heup onderbroekjes. :=

Amanda, hoe zet jij Jim in zijn achteruit? Welke hulpen en hoe en waar heb jij je benen?
Ik had geleerd benen naar voren afsteken en met behulp van teugel naar achteren. Maar ik had vandaag een andere instructrice en van haar moest ik mijn bekken naar voren (of was het nou naar achteren??) kantelen, handen iets breed en toen naar achteren. Dat werkte veel beter!! Hij ging gelijk en ook in een hoger tempo. En ik hoefde al zowat niet meer aan de teugels te zitten...

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-14 22:36

Marlou_ schreef:
Jullie hebben het over broeken, ik wil het over onderbroeken hebben :p ik heb vandaag een buitenrit gemaakt van 3 uur met een nare onderbroek aan haha! Wat is nou DE ultieme onderbroek om langere ritten mee te maken? Ik heb namelijk de brandplekken op mijn bilnaad staan hahaha!!

Oeh, arme jij!! Ik draag strings of hipsters. Gewone slips en boxers gaan schuiven en dat vind ik dan echt heel vervelend zitten. Maar ik rij nog in gewone rijbroeken, misschien dat het in combi met jeans wel anders zit.

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-14 22:42

De eerste manier is wat meer reining. Bedoeling is wel dat hij dan uiteindelijk achteruit gaat op je been naar voren en niet op je hand. Of eigenlijk op het gewicht dat je in je beugels zet.
De wat meer trail/pleasure manier is je bekken kantelen en je voeten als het ware om zijn buik vouwen. Zo lift je zijn buik op en rug bol. En in het begin kun je met je hand wat breder en contact aangeven dat je naar achteren wil. Of eigenlijk naar voren blokkeren zeg maar.

Mijn advies: kijk naar wat je paard het prettigst vindt qua hulp, maar uiteraard wel met hoofd laag en rug bol.
Wij hebben manier 2 van Paulette geleerd en zijn nu bezig manier 1 bij Karel er ook op te zetten. En dan even kijken wat het prettigst is.

_Dressage

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-14 22:43

Ik rij normaal met strings, lessen enzo. Gaat super goed.
Boxers, slips en hipsters, allemaal geprobeerd met lange buitenritten maar ze schuiven allemaal omhoog, over mijn heupbot heen (ja die steekt nogal uit) en dan zit t helemaal ergens waar het niet hoort te zitten :+ auch haha

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-14 22:45

Amanda schreef:
De eerste manier is wat meer reining. Bedoeling is wel dat hij dan uiteindelijk achteruit gaat op je been naar voren en niet op je hand. Of eigenlijk op het gewicht dat je in je beugels zet.
De wat meer trail/pleasure manier is je bekken kantelen en je voeten als het ware om zijn buik vouwen. Zo lift je zijn buik op en rug bol. En in het begin kun je met je hand wat breder en contact aangeven dat je naar achteren wil. Of eigenlijk naar voren blokkeren zeg maar.

Mijn advies: kijk naar wat je paard het prettigst vindt qua hulp, maar uiteraard wel met hoofd laag en rug bol.
Wij hebben manier 2 van Paulette geleerd en zijn nu bezig manier 1 bij Karel er ook op te zetten. En dan even kijken wat het prettigst is.

De trail/pleasure manier vind hij duidelijk fijner. Bij de eerste gaat hij traag achteruit en niet zo lang en met meer verzet. Zodra ik mijn bekken kantelde en handen iets breder zette ging ie zonder zeuren op een behoorlijk tempo achteruit...lijkt mij dat hij die manier dan fijner vindt...

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-14 22:48

Dan moet je dat doen :j
Als hij daar ook zijn lijf nog goed bij gebruikt tenminste.

Heb je bij jullie in de buurt een heuveltje of iets?
Ik kreeg van de osteopaat de tip: aan de hand achteruit heuvel op en achteruit heuvel weer af. Dat helpt met het kantelen van zijn bekken en het gebruiken van de juiste spieren. Het helpt echt, onder het zadel verbetert het daardoor enorm :j

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-14 22:48

Klopt, dat heb ik ook gehoord maar ik heb geen heuvel in de buurt helaas. :+

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-14 22:50

Oh dat is jammer. Ik gebruik de oprit/afrit naar stal. Dat is van de dijk naar beneden. Ideaal!

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-14 22:56

Ja, dat is idd ideaal!!
Helaas is er bij stal niets...maar goed, de nieuwe manier van achterwaarts werkte beter dus dat gaan we erin houden.

Moest stoppen vanuit de galop omdat hij te hard ging maar hij stopte zo abrupt dat ik nog maar net kon blijven zitten. :') Ik had er niet op gerekend dat ie ook echt in 1x stil zou staan...maar dat kan ie dus wel. _O-

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-14 22:59

Oh zo herkenbaar :')
En zo knullig :+

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-14 23:04

Heb er een foto van maar die is niet echt boktproof. :=

Soez

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-14 23:09

Zoiets als dat filmpje van Hedi? :P

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-14 23:10

Dat filmpje heb ik niet gezien. :=

Sicayes

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-14 23:36

Ik ken dat, was nieteens bewust er op aan het oefenen maar paard kon het blijkbaar wel. Lag er bijna naast :') en paardlief zo van "ja..je zei toch dat ik moest stoppen?" :o

_Hedi
BKB 2025 winnaar 3D

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-14 00:18

Filly: fotootje? ^^ mijn broekmaten zijn 30 (of 31) x 32 (zal om mee te rijden wel 34 moeten zijn)

Bellatrix: leuke foto's!

Soez: hahaha ja dat filmpje XD

Marlou_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-14 00:20

Geen strings meer voor mij in een buiten rit in ieder geval haha wat een gekkenhuis. Nou ja ik moet de ideale combi nog vinden.

Ik zet Pino in zijn achteruit door mijn benen wat meer te strekken zodat er deuk op mijn beugels komt en iets wat met mijn handen maar s ik het drie keer gedaan heb, heb ik mijn handen niet meer nodig. Dan weet hij wat ik bedoel haha. Ik leg mijn gewicht ook wat maar achter. Maar dat is misschien niet echt een western manier. Ik maak het voor Pino niet te lang ook. Liever een paar rechte pasjes achterwaarts dan een scheve lijn

Annekexxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-14 09:34

Ik zit nog steeds het gemakkelijkst in mijn gewone alledaagse jeansbroeken en draag altijd hipsters (voor les of lange buitenritten). Gelukkig verschuift er niets.
Ik heb meer last van niet-goedzittende kousen. Ik draag graag een ietsje dikker paar (zit lekker in mijn laarzen) en gebruik nu mijn motor-kousen haha. Waar halen jullie goede, iets dikkere, kousen?
(Met de winter draag ik buiten thermisch motorondergoed onder mijn kledij :-)... Errrrug sexy hahaha!

De motor vliegt eerstdaags de deur uit trouwens, de jaren van gekte en circuitrijden zijn voorbij. Ik focus me al een jaar enkel op de paarden.
(Yessss... Extra centjes voor tack.) :-D

Straks weer een ochtend-buitenrit met de papa, heerlijk. En volgende week neem ik 2x privé-les (weekje herfstvakantie - lang leve het onderwijs). En intussen blijven we heerlijk in onze buitenbak oefenen (die er nog steeds goed bij ligt, ook na een flinke regenbui). Blij blij blij hier.

gaucho

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-14 09:36

wandelsokken of skisokken voor 's winters, bij een buitensport winkel zoals Bever.

quibje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-14 09:46

qua ondergoed ben ik ook nog steeds op zoek
gebruik nu de slips van primark, die zitten tot nu toe het beste, maar krijg regelmatig rode striemen in mijn lies
dus daar zoek ik nog iets voor
zou graag eens broeken met korte pijpjes proberen die echt over je billen vallen ( andere schieten bij mij omhoog :P )
qua sokken is het laars afhankelijk, gewone rijsokken of gewone dikke sokken, zoals skisokken

_Dressage

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-14 11:18

Wat voor motor heb je Anneke?

_Hedi
BKB 2025 winnaar 3D

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-14 11:52

Mijn ondergoed: slips van de Hema 8-) Ik zweer erbij haha