Romkabouter schreef:sarah1984 schreef:Dit gebeurt nou eenmaal weleens.
Bij jou paarden misschien
De mijne zijn altijd nog in de hand te houden, ook al zijn ze bang of vluchterig
Waarom zijn jouw paarden bang en vluchterig dan?
Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Romkabouter schreef:sarah1984 schreef:Dit gebeurt nou eenmaal weleens.
Bij jou paarden misschien
De mijne zijn altijd nog in de hand te houden, ook al zijn ze bang of vluchterig
sarah1984 schreef:Ten eerste bedoel ik met het stukje dat een paard zonder respect gevaarlijk is, absoluut NIET dat respect verkregen wordt door een paard op te binden. Ik ben het dan ook met Adrienne eens dat respect verdiend moet worden. Wat ik bedoelde is dat een paard dat zelfvertrouwen heeft, meer respect heeft voor zijn ruiter, of in ieder geval niet zal vluchten om zichzelf te beschermen. Het opbinden is, naar mijn mening, EEN van (zo vele) de MIDDELEN om een paard ZELFVERTOUWEN te geven.
sarah1984 schreef:Waarom zijn jouw paarden bang en vluchterig dan?
simodi schreef:Ik vraag me af of het voor een paard wel verschil maakt of hij 10 minuten zo staat of uren .... ook in 10 minuten kan er angst of paniek ontstaan, kan hij schrikken en zich bezeren. Na uren zal hij zich van ellende wel overgegeven hebben en een levenslang trauma hebben, maar ook 10 minuten (ik noem maar een dwarsstraat) is te lang. Het vastbinden zelf deugt niet, het gaat er niet om hoelang je dat doet. Maar dat is mijn mening ...
jessiejanes schreef:Moniek schreef:Ik ga begin volgend jaar een maand naar brian bell deze man heeft ook veel bereikt en is zeker geen voorstander van deze methode.
![]()
![]()
,...Yeah right!! daar ga je echt diervriendelijkheid ten top meemaken!!!
![]()
![]()
* kruipt weer op haar stoel*
Echt...., DIT is DE klapper van dit Bokt-jaar!
Moniek schreef:Ik vraag me af wie hem nu werkelijk kent en ooit bij hem is geweest?
simodi schreef:Weet je wat ik nou eigenlijk ook zo jammer vind: dat door het artikel in Bit met beschrijving van deze methode bij het gros van de lezers/mensen weer het beeld wordt opgeroepen of zelfs bevestigd dat westernruiters ruw met hun paarden omgaan en allemaal met dit soort methoden werken ...
simodi schreef:Weet je wat ik nou eigenlijk ook zo jammer vind: dat door het artikel in Bit met beschrijving van deze methode bij het gros van de lezers/mensen weer het beeld wordt opgeroepen of zelfs bevestigd dat westernruiters ruw met hun paarden omgaan en allemaal met dit soort methoden werken ...
DubbelDun schreef:Waarom dit de Bit kwalijk nemen?? Karin heeft toch uit vrije wil meegedaan aan dit interview. Ze heeft zelf deze voorbeelden besproken zoals zij het zag.
Het klinkt nu net als de Bit stiekum met een verstopte kamera deze foto's gemaakt heeft.
Citaat:Maar dan moeten ze er bij zetten dat deze methode uit de tijd is, niet meer gangbaar en al zeker geen "typische" manier van zadelmak maken is binnen de westernsport!