[WN] [VOLG] **Nova** chases butterfly van jaarling tot showpaard

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Granoek

Re: [VOLG] **Nova** chases butterfly van jaarling tot showpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-18 20:05

Duke is ook met wormen uit Engeland gekomen en die heeft ook heel lang achter gelopen.. Maakte me ook echt druk er om want hij bleef echt het kleine, iele mannetje tussen de trekpaardveulens.

Je moet hem nu eens zien :') Steekt er met kop en schouders bovenuit.
De eerste 'gezonde' zomer is hij zo de hoogte in geschoten en elke winter zwaart hij meer en meer uit.

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-18 19:49

Emma laat je dit niet eens zien?! :oo

Mijn foto op de achterkant van de Paint Post. :D

Afbeelding

Melissa0304

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-18 20:13

Wat gaaf!

joey2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-18 20:38

Wat leuk zeg. Gave foto!

Emita

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-10-18 21:16

Hahaha dat wilde ik vandaag doen maar ben net pas thuis van werk :')

Echt super leuk dat ze ons toch wel op de kaft hebben gedaan :D Inderdaad de volgende keer gaan we voor een foto op de cover :D :D :D :D En gelukkig is jouw naam wel goed gespeld :')

Mijn moeder appte me een foto van het blad en zei: HUH JE STAAT IN EEN TIJDSCHRIFT, WIST JIJ HIER IETS VAN? _O-

Fotsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-18 21:18

Ze zal vast nog wel een groeispurt krijgen

Wormen kunnen idd wel een groei achterstand geven helaas. Goed voeren nu.

Zal je maar niet vertellen dat ik Mire net 1m30 heb gemeten :wow: en Uinta ondertussen 1m38. Die gaat zus helemaal achterna, die is nu 1m 50. Die is wel na haar 2 jaar bijna niet meer gegroeid dus kan misschien nog cm bijkomen.

Gekke Nova met de bal

Tijdschrift, wat Leuk en mooie foto

Emita

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-10-18 12:40

Het is trouwens mijn favoriete foto met Nova van jou Marlies :D

Wow more al 130 :o en die is nog geen 1! Dat wordt dan vast een flinke..

Vergelijkingsfoto van vorig jaar en nu:
Afbeelding

Emita

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-10-18 15:17

De hoefsmid is net geweest.. het ging al een stuk beter dan de vorige keer! Heel af en toe nog wel steigeren bij de voorbenen (en een keer een trap bij de achterbenen), maar over het algemeen ging het wel. Eerst buiten gedaan terwijl ik haar vast hield, maar daarna ging ze heel veel draaien dus hebben we haar binnen met een touwtje door de staltralies heen in het gangpad gezet, zodat ze wat meer stabiliteit had. Alleen op het eind was haar geduld op en hebben we d’r moeten afleiden met wat hooi. Maar al met al ben ik toch blij dat het al een stuk beter ging dan de vorige keer :D

Uiteraard goed beloond achteraf
Afbeelding

Fotsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-18 15:45

Flinke Nova, zal altijd beter en beter gaan. Hier durven ze ook staan springen op de achterbenen. Het is toch net wat anders en langer dan zomaar voetjes krabben.

Leuke vergelijkingsfoto amai die is veranderd. Ze blijft wel heel mooi.

Sarah_Fons

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-18 16:39

Wat flink van haar! Bij mijn veulentje komt over 2 weken voor het eerst de hoefsmid. Ook spannend :D

Emita

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-10-18 17:14

Ja het is ook moeilijk om je been zo lang in de lucht te moeten houden.. Dus ik snap haar gedrag wel :) Spannend Sarah, hopelijk gaat het goed!

Vandaag een les gehad van Elena. Het was een soort voorbereiding op het trailerladen. Maar ik begin even bij het begin.

Ze was wat "opdringerig" bij het uit de wei halen dus ik wilde haar even twee rondjes om mij heen laten draven. Dat deed ze op zich braaf, op de uitspatting in deze video na :') Het was echt maar twee rondjes want ik ben niet van het longeren op deze leeftijd, maar het ging me er meer om dat ze uit mijn ruimte kon blijven en toch even een pasje harder kon lopen om d'r energie wat te uiten. Hierna was ze ook meteen weer braaf met meelopen aan de hand.

Daarna gingen we aan de slag met het "trailerladen". We hebben geen train-trailer tot onze beschikking op deze stal, dus we hebben wat uitgebouwd met obstakels. Eerst begonnen we met twee potjes (die lichtgroene kleine dingen), waar ik haar tussendoor moest laten lopen. Daarna ertussen stil laten staan. Daarna ertussen back-up. Vervolgens hebben we de twee grote donkergroene obstakels erbij gelegd. Weer hetzelfde geoefend: erdoorheen lopen, ertussen stilstaan, ertussen achteruit gaan. Daarna een balkje erbij gelegd en de groene obstakels wat dichter bij elkaar. Hierbij weer hetzelfde: eerst erdoorheen lopen, dat ging goed. Daarna ertussen stilstaan. Dat wilde ze echt absoluut niet. We stonden op het punt om te zeggen: oké, laatste keer, het is al goed genoeg als ze er tussendoor loopt. Daar hebben we de camera bij gepakt. En precies op dit moment wilde ze er wel tussen stilstaan *\o/* Toch gelukt! Natuurlijk is dit niet helemaal hetzelfde als een trailer, maar het is wel (hopelijk) de bedoeling dat we haar morgen met deze methode uiteindelijk op de trailer krijgen.

Natuurlijk daarna meteen gestopt want zo hebben we het op een goede manier afgesloten :D Morgen de verhuizing, ik zal het zeker filmen als ze kennis maakt met haar nieuwe vriendjes *\o/*

Sarah_Fons

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-18 19:41

Wat doet ze het flink! Zal vast wel helpen met het trailerladen later! :)

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-18 19:42

Morgen verhuizen toch?

Sarah_Fons

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-18 20:52

Oh ja oeps morgen :') Niet zo aandachtig gelezen als ik dacht haha :=

Emita

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-10-18 22:03

Haha ja klopt, morgen! Heb er echt zin in. Ben zoooooo benieuwd wat ze van haar nieuwe plekje gaat vinden en kan niet wachten om binnenkort even naar de Soesterduinen te gaan wandelen met haar :D

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-18 19:19

Hoe is de verhuizing gegaan?

Emita

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-10-18 21:06

Super goed!!!! Ik kan het gewoon niet geloven.. Madame liep ZO de trailer op. Ik ben nog steeds flabbergasted.

Ik nam haar mee aan de hand naar de trailer. Haar ogen waren groot en ze stond flink te snuiven. Maar ik heb het net zoals tijdens mijn lessen gedaan: van Elena moet ik altijd zo dicht mogelijk bij het "enge object" staan. Dus ik ging gewoon op de laadklep staan en ik liet haar overal ruiken. Dus Nova ging alles een beetje opsnuiven en likken. En ineens zette ze d'r voetje erop. En daarna de ander. En toen liep ze er zo in. Het heeft in totaal nog geen 2 minuten geduurd. What The F***. Ik kan gewoon niet beschrijven hoe ontzettend TROTS ik mij voelde op dat moment _O- Ik heb zo'n knap paard! Serieus! En ik snap er echt he-le-maal niks van. Zo zie je maar hoeveel invloed de energie van een persoon kan hebben *\o/* *\o/* *\o/*

Bij aankomst kwam ze ook rustig de trailer af. Ze had wel een behoorlijk stijve nek, maar dat is logisch. Nadat ze van de trailer af was gekomen stond ze ook heel relaxed. Ze keek wel overal naar en ze zag alles, maar ze liep super braaf mee. Knap paard *\%/* *\%/* Ze deed me ook heel even denken aan mijn vorige paard: die liep ook altijd heel chill de trailer af alsof er niks aan de hand was. Heerlijk!

Introductie in de groep: ik liep het weiland in, maar dat weiland is zo inmens groot dat de andere paarden het de eerste tien minuten niet echt door hadden dat er een nieuw paard in de wei stond :Y) Maar toen ze het eenmaal wel door hadden kwamen ze even kijken. Ze wordt nog wel behoorlijk opgejaagd, maar dat is natuurlijk normaal in het begin. Gelukkig is er immens veel ruimte dus ze kan ontsnappen als het nodig is. Over een paar dagen zal ze vast wel vriendjes hebben gemaakt met de kudde!

Afbeelding

Dit is hoe het nu nog gaat:

Later op de dag ben ik nog even terug gegaan, Nova staat nog wel op veilige afstand van de kudde (ze durf nog niet dichtbij te komen), maar dat komt vanzelf goed uiteindelijk :j

Melissa0304

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-18 21:13

Wat fijn dat alles zo goed ging! Nu hopelijk snel opgenomen worden in de groep

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-18 21:39

Top!! +:)+

Staat ze links, bij die stenen voerbak en die schuilstal?

Emita

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-10-18 22:05

Nee, dat is de winterwei, daar gaan ze pas in als het echt slecht weer wordt. Nu staan ze nog op de zomerwei helemaal achterin (1 km lopen :’) )

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-18 22:17

Ohja dat is idd een stuk lopen. :=

Emita

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-10-18 20:03

Eventjes een update.
De dierenarts vandaag geweest omdat ze sinds 1,5 week behoorlijk aan het hoesten is. Daarnaast heeft ze veel snot (had ze al, we dachten dat het door de wormen kwam, maar toen het hoesten erbij kwam leek het toch wat anders te zijn). Nova heeft een longontsteking -O- -O- De komende dagen 2x per dag antibiotica. En zoutoplossing door het voer heen.

De dierenarts zei dat ze er verder wel echt heel goed uit ziet. Gelukkig voelt ze zich verder ook niet echt ziek ofzo, ze ziet er fit uit en ze eet normaal. Ze had ook geen koorts. Maar haar longen zaten wel vol en ze moet veel hoesten, en er komt heeeeeeeeeeel veel snot uit d'r neus.

Op haar nieuwe stal heeft ze het wel echt naar d'r zin, ik tref haar regelmatig liggend aan. Ze heeft ook al vriendjes gemaakt in de kudde. Het is zo'n heerlijke luilak <3

De eerste dag:
Afbeelding

De volgende dag trof ik haar zo aan:
Afbeelding

En de dag daarna zo:
Afbeelding

Afbeelding

Ik krijg ook regelmatig foto's van stalgenoten doorgestuurd dat ze ligt te luieren. Vaak doet ze het tegelijk met de palomino die achter haar ligt. En als deze twee weer staan, dan gaat het Belgische trekpaard liggen. Het is al een soort van routine geworden :P

Fotsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-18 20:31

Veel beterschap voor Nova.
Oh emita, de mijne hebben het ook allemaal gehad en zelfs na lange antibiotica kuur was het beter maar het hoesten kwam wel terug.
Heb dan een homeopathische kuur gegeven voor de weerstand en nu zijn ze er allemaal vanaf behalve de drachtige hoest nog af en toe. Gelukkig waren zij ook helemaal niet ziek.

Dus komt wel goed met de nodige zorgen. Alleen opletten, is heel besmettelijk en vooral het snot. Zo besmetten ze elkaar steeds opnieuw.

donnar

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-18 20:41

Super tof! Ik volg je topic vanaf het begin en nu sta je bij mij op stal! Wij hebben elkaar nog niet gezien, maar ik ben de eigenaresse van de Tinker (Dublin) :D

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-18 20:42

Arme Nova! :(:) Beterschap voor haar!!