[WN] [HK]Startende westernruiters?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

sabriina0001

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-13 21:02

Leuk hor!!! Hoop het ook eens in de buurt te kunnen doen. Omgeving Noord Holland:)

Al kan ik met de koeien wel in de duinen oefenen...(woon aan de kust) die lopen hier los over het ruiterpad :P
Mijn paint horse vind ze nu niet meer eng.. stapje voor stapje komen we wat dichter in de buurt;)

Ik heb van het weekend me eerste western (prive) les 8-) 'Heb er zin in!!!

*\o/*

1234

Re: Startende westernruiters?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-13 21:13

Jeej ik ga morgen weer lessen! :P
Heb er weer zin in! :)

Iolanthe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-11-13 21:17

Ik heb zondag een trail-lesje meegereden, het was best leuk, maar niet heel interessant omdat het paardje waar ik op reed alles al kende en dus bijna alle oefeningen al vanzelf deed -O-

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-13 21:17

Ik vind trail leuk. :j

Iolanthe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-11-13 21:20

Ik ook :) Maar reining vind ik toch nog een klein beetje leuker ;) Hoewel het wel voldoening heeft als je eindelijk dat hek kan openen en sluiten zonder je armen naar alle kanten te moeten uitrekken :+

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-13 21:26

Ik vind reining nog wat eng en de paar keer dat ik stops geprobeerd heb kon ik nog niet goed zitten en dat vond ik niet prettig voor het paard en mijzelf. :+ Ik wil er wel onderdelen van gaan oppakken maar pas tezijnertijd.

Yipee

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-13 21:31

Leuk Sabrina! Ik zie dat je ook in Heemskerk woont? Rij je bij een manege? :)

1234

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-13 21:31

Mij lijken alle onderdelen eigenlijk wel leuk :D
Zijn nu bij de westernlessen vooral bezig met de stop en rollback.

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-13 21:42

Ik les nog niet zoveel met Beeb, heb er nog even niet zoveel geld voor vrij. Ben met auto-rijlessen bezig, haha.

Dus ik doe eigenlijk gewoon dingen die bij de basis horen om je paard netjes aan t lopen te krijgen. Dingen die ik gewoon op de ranch heb geleerd.

sabriina0001

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-13 21:52

Yipee schreef:
Leuk Sabrina! Ik zie dat je ook in Heemskerk woont? Rij je bij een manege? :)

Nee;) Ik wil wel wat lesjes voor mezelf meepakken bij Veca. Daar les jij denk ik??

Heb vroeger met mijn haflinger daar gestaan...Maar vond de manier van les geven wat ruig om me over komen... misschien is dat nu heel anders:P

Ik sta nu op een pension stal bij castricum waar ik prive les krijg van een ervaren western ruiter.. die meerdere keren op het nk gereden heeft.

1234

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-13 23:08

Ik heb net weer gereden xD Weer halve les met neckrope gereden (zonder hoofdstel).
Was wel leuk, nu ook zo gegaloppeerd en spelletje gedaan (soort stoelendans maar dan met wie het snelste het touw in het midden (was een draad opgehangen zo over de hele breedte van de bak, en daaraan halstertouwen) te pakken krijgt en erbij stilstaat xD Dat was net nieuw opgehangen dus ze wilden het even testen met de paarden, dat ze weten wat de bedoeling is :') Dan kunnen ze het bij de kinderen gaan gebruiken. Mijn paard werd er steeds energieker en fanatieker door hahah. Stond later te trappelen om te mogen en ging in volle galop erop af als ik em liet gaan. Kon em gelukkig nog wel houden met de neckrope.
Hoop wel dat we volgende keer weer dingen doen zoals rollback enzo.
Maar het gaat bij mij wel boven verwachting goed, dat sturen met neckrope enzo xD Reed nu op een ander paardje dan vorige keer toen ik met neckrope reed en dat ging ook heel makkelijk.

SmartBH

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-13 23:17

Klinkt leuk 1234 ! :D en dat zonder hoofdstel, enkel met neckrope wat gaaf!

1234

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-13 23:34

Ja vind het echt leuk dat ze dat daar gewoon zo doen :P Is ook goed om te leren rijden met je benen enzo ipv trekken aan de teugels.
Ze deden het eigenlijk voor mensen die nog wat moeite hadden met het sturen bij western, om eerst vooral met je benen te leren werken. Omdat dat bij engels rijden en western natuurlijk wel wat anders is. Maar derest mocht ook met neckrope toen. :) Scheelt dat het altijd een kleine les is met 2 a 3 ruiters, anders wordt het misschien chaos. Maar vind het voor mezelf ook wel fijn om zo ook te zien hoeveel invloed je hebt met je benen en teugels.
En het is ook wel een uitdaging eigenlijk om zo te rijden en dan ook nog de oefeningen te kunnen doen en galopperen enzo. Eigenlijk zijn dus hoofdstellen niet echt noodzakelijk :D .

quibje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-13 23:46

wauw, dat klinkt als heel gaaf om te doen

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-13 10:40

Whoop, mijn topic staat in uitgelicht :3 Weet nou wel weer waarom ik niets op bokt plaatste, maar goed XD

Yipee

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-13 11:03

Jeetje, wat een nare reacties Denies! Heb het filmpje zelf ook gezien en vond het zelf wel meevallen. Uiteindelijk was ik er ook niet bij, dus oordelen kan ik ook niet. Ik vind het een leuk topic hoor.

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-13 11:05

Ja joh, bokt heh :3

Yipee

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-13 16:53

Heb je topic net weer bekeken, en ze gaan wel los wat betreft commentaar hoor. Echt zo jammer altijd. Beste stuurlui staan aan wal zeg ik altijd maar. :)

Morgen weer lekker les! Heb er nu alweer zin in. :P

SmartBH

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-13 23:06

1234 schreef:
Ja vind het echt leuk dat ze dat daar gewoon zo doen :P Is ook goed om te leren rijden met je benen enzo ipv trekken aan de teugels.
Ze deden het eigenlijk voor mensen die nog wat moeite hadden met het sturen bij western, om eerst vooral met je benen te leren werken. Omdat dat bij engels rijden en western natuurlijk wel wat anders is. Maar derest mocht ook met neckrope toen. :) Scheelt dat het altijd een kleine les is met 2 a 3 ruiters, anders wordt het misschien chaos. Maar vind het voor mezelf ook wel fijn om zo ook te zien hoeveel invloed je hebt met je benen en teugels.
En het is ook wel een uitdaging eigenlijk om zo te rijden en dan ook nog de oefeningen te kunnen doen en galopperen enzo. Eigenlijk zijn dus hoofdstellen niet echt noodzakelijk :D .

Mijn lesgever zag dat ik te veel mijn binnenteugel als hulp soms gebruikte. Mocht maar met één teugel rijden en moest de binnenteugel laten vallen en enkel op mijn benen rijden. En dat na de tweede les na een lange tijd gewoon rond te hobbelen :p was er direct invliegen!

Rianne_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-13 10:57

Leuk SmartBH, trail! Die brevetten is typisch iets in België, of niet?

Jammer van je trail les Iolanthe! -O- Is natuurlijk leuker als je samen leert..

Stom dat je zulke reacties krijgt xDenies.. :\

Wat leuk 1234, les met neckrope! Ik vind dat er altijd zo knap uitzien!

Ik heb inmiddels even op het paard van m'n stalgenoot 'gehobbeld', mijn eerste western ervaring :)) Vond het echt super leuk dus ben nu nog veel enthousiaster! Mijn zadel komt hopelijk dinsdag. Moet nog even geduld hebben helaas.. Hoofdstel is inmiddels ook besteld dus hoop dat ik vanaf volgende week aan de slag kan! :D

Iolanthe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-11-13 11:37

Vanmiddag terug reining les, mijn lesgeefster zei vrijdag: Ze was lastig gisteren, bokken en zo, dus ik ga jou zondag met haar laten rijden. Ik zie het helemaal zitten :+

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-13 11:39

_O-

Succes dan. :D

Iolanthe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-11-13 11:41

Dankje :D Ik laat wel weten of ik nog heel ben ;)

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-13 11:48

Ja graag. :D

Woody was vrijdag weer snel. :+ Dus steeds de cirkel op gedraaid maar hij had niet echt zin om langzamer te gaan.... :+

quibje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-13 12:22

ik heb morgen weer les, heb er zininin
denise, idd heel jammer van jouw topic, vond het wel leuk om te zien, eikels die zo l#llig reageerden

ben ook benieuwd hoe de les vandaag gaat iolanthe