[WN] Western paardenmishandeling????

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

belgje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-03 15:59

ik les ook bij een hele grote stal in belgie en als je ziet hoe die paarden in de watten worden gelegt Bloos
maar als mijn paard mij zou bijten dan krijgt hij ook een tik van mij hoor en is dit dan paarde mishandeling !!
mensen jullie kunnen beter dit onderwerp sluiten want je maakt van een mug een olifant .
als er iemand met zijn sporen prikt zeggen sommige mensen al ''dit is mishandeling ''
als je dat al vindt he dan kan je beter thuis op de bank blijven zitten en naar geen enkele show gaan !

Vera

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-03 16:00

belgje schreef:
ik les ook bij een hele grote stal in belgie en als je ziet hoe die paarden in de watten worden gelegt Bloos
maar als mijn paard mij zou bijten dan krijgt hij ook een tik van mij hoor en is dit dan paarde mishandeling !!
mensen jullie kunnen beter dit onderwerp sluiten want je maakt van een mug een olifant .
als er iemand met zijn sporen prikt zeggen sommige mensen al ''dit is mishandeling ''
als je dat al vindt he dan kan je beter thuis op de bank blijven zitten en naar geen enkele show gaan !

Misschien moet je de vorige pagina's nog even doorworstelen. Niemand heeft het er over dat en tik geven mishandeling is, zo ook niet over met je sporen prikken.

Ook voor jouw geldt; als je je zo ergert aan dit topic....niet meer lezen Schijnheilig

Anya

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-03 16:02

belgje schreef:

Belgje: WAT EEN GROTE ONZIN.

Het gaat hier niet over een opvoedende tik. Dat doe ik ook. Maar wel zo dat het ze begrijpt en niet 10 meppen achter elkaar....Het gaat ook niet over een keer een schop of een keer stevig opnemen en been erbij. Als je die nuance niet zelf kunt onderscheiden, dan begrijp ik dat je inderdaad geen enkele misstand hebt gezien op wedstrijden.

belgje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-03 16:10

ik denk da ik al meer shows heb gedaan in mijn leven dan dat jij er van kan dromen !
en stop met de western aftebreken !!
als je het allemaal zo erg vindt waarom ga je op de show dan niet naar die persoon ? nee want dan sta je voor l*l want er was op het nk geen enkel teken van mishandeling !! maar ja als je niet verder dan je neus kijkt dan kan je ook beter je mond houden en geen onzin ergens op zetten en al zeker niet naar een western blad een brief sturen !!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-03 16:17

Velvet, in elke tak zijn er misstanden, dat zal wel zo zijn. Maar dit is het westernforum nu eenmaal.
Het valt mij op dat deze "praktijken" ook op de wedstrijden (western he) voorkomen en niet alleen thuis achter de heg. Daarom gaat het hier in dit topic ook voornamelijk over wat er gebeurt op wedstrijden. De trainingen thuis laten zich raden,maar dat geldt voor elke deelnemer.

Anya

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-03 16:27

Velvet... Ik geloof niet dat je het recht hebt om mij de mond te snoeren. En sinds wanneer is het aantal verreden shows het criterium om iets te kunnen/mogen vinden over misstanden in de (in dit geval) westernsport. Ik dacht altijd dat kennis van paarden, gezond verstand en observatievermogen criteria waren.

Of voel jij je soms persoonlijk aangevallen? Ik kan mij herinneren dat hier een naam is langsgekomen van een Belgische trainer? Dat verklaart dan wellicht je enorme boosheid ???

belgje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-03 16:36

ik voel mij niet aangevallen omdat er een naam is gevallen van een belgiesche trainer want ik kan je gerust stellen dat ik niet bij hem les !!
ik les bij 1 van de beste pleasure trainster van europa !
sluit gewoon deze discussie want op het nk is niets gebeurd !
en als je toch iets heb gezien ga dan naar die persoon en blijf er niet over l*len !!! Boos! Boos!
want als je mensen wil laten stoppen dan helpt dit echt niet hoor !!

velvet

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-03 16:37

mocht het zo zijn dat bijv. door die hantekeningen actie of iets dergelijks er dadelijk minder shows gereden mag worden of hoe dan ook de western sport een slot erop krijgt bij bepaalde onderdelen doet mij dit wat....zelf heb ik sinds 6 maanden een mustang waar heel winig vertrouwen in zat en nu alles voor me doet....dus voel me niet aangesproken op dit onderwerp ik ben het alleen met BELGJE eens dat het afgelopen moet zijn met dit achterlijke gedoe......iedereen die heeft wel iets aan te merken op een ander zijn sport dus houdt het nooit op........toch

belgje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-03 16:40

velvet : ik ben het ook volkomen met jou eens

Anya

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-03 16:41

DAT vind ik nu struisvogelpolitiek. En dat past niet bij een geciviliseerde samenleving. Debat en zaken benoemen wel! Dus helaas.. er zijn voldoende mensen die bij het NK wel dingen hebben gezien die niet passen bij een volwassen sport. Nogmaals de goede niet te kort gedaan.. Maar uitwassen moeten nu juist de sport uit, zodat dit soort discussies niet meer nodig zijn. Dat is het doel. In ieder geval voor de briefondertekenaars...

velvet

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-03 16:45

klopt maar als je dan nu stop met deze discussie is het einde verhaal de mensen die fout zijn weten het wellicht nu na 19 pagina's en nu weet ikn iet of ze er van geleerd hebben maar ik en waarschijnlijk meerdere mensen zijn het zat

Margee

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-03 16:53

velvet schreef:
klopt maar als je dan nu stop met deze discussie is het einde verhaal de mensen die fout zijn weten het wellicht nu na 19 pagina's en nu weet ikn iet of ze er van geleerd hebben maar ik en waarschijnlijk meerdere mensen zijn het zat

Het is wel heel moeilijk te begrijpen. Als je het zat bent, stop je met meelezen. Je bent al druk genoeg met je hoofd in het zand stoppen om maar niet voor l*l te hoeven staan en dingen te zien waarvan jij beweert dat ze niet bestaan. Hoe hoog zweef jij eigenlijk?
Ik zie die dingen al jaren en vind het alleen maar goed dat er mensen zijn die er iets tegen doen. Dat lef heb jij niet.
En Belgje, als je al zo veel ervaring hebt, heb jij al die tijd met oogkleppen op gereden? Of durf je zelf nergens op te reageren en kijkt de bekende personen liever naar de ogen?
Ik kan echt niet snappen dat sommige mensen NOOIT iets gezien hebben.
Het is niet onze bedoeling de westernsport kapot te maken. We willen juist verhinderen dat anderen dat voor ons doen!

belgje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-03 17:06

ik heb ook al veel dingen gezien op shows hoor maar soms moet je ook even kijken naar wat er mis ging en waarom soms een ruiter zo reageert
en als ik het dan nog niet snap dan vraag ik het aan die persoon waarom doe je dat of is het wel nodig om zo te reageren en dat haalt veel meer uit hoor en dan zul je soms ook merken dat je dingen te snel ziet als mishandeling

Freckles

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-03 17:20

Anya schreef:
DAT vind ik nu struisvogelpolitiek. En dat past niet bij een geciviliseerde samenleving. Debat en zaken benoemen wel! Dus helaas.. er zijn voldoende mensen die bij het NK wel dingen hebben gezien die niet passen bij een volwassen sport. Nogmaals de goede niet te kort gedaan.. Maar uitwassen moeten nu juist de sport uit, zodat dit soort discussies niet meer nodig zijn. Dat is het doel. In ieder geval voor de briefondertekenaars...

Struisvogel politiek is wat al die tribuneridders hier allemaal neer zetten.
Wat jullie als uitwas zien is echt niet normaal je denkt toch niet dat mensen een paard van tig duizend€ binnen notime naar zijn grootje helpen.
Waar zit het verstand Stoom uit je oren
En Belgje ik ben het met jou eens

velvet

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-03 17:22

gelukkig het gaat beter zo nog meer mensen die vinden dat dit moet ophouden

velvet

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-03 17:24

schij toch uit mensen die het evt we doen schrik je hier niet mee af hoor

Malabarista

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-03 17:25

belgje schreef:
ik denk da ik al meer shows heb gedaan in mijn leven dan dat jij er van kan dromen !

Als ik zelf aan een wedstrijd meedoe zie ik ook niet alles wat zich daar afspeelt! Dan ben ik veel te veel bezig met mijn eigen paardje en kijk ik niet naar hoe een ander zijn paard behandeld... ik denk dat jij ook niet ziet wat iedereen doet... Lachen

Niet dat ik nou wil zeggen dat ik het vaak zie als ik op een wedstrijd ben (als toeschouwer). Ik ben ook niet op het NK geweest dit jaar... dus daar kan ik ook niet over mee praten. Maar ik heb het wel 1x meegemaakt, dat er iemand werd weggestuurd omdat hij zijn paard niet behandelde op een normale manier. (dit was dan ook toevallig op een NK)

Ik ben het wel een beetje eens met een paar mensen hier in dit topic, het wordt een beetje opgeblazen.

Maar aan de andere kant vind ik dat ook wel weer goed... het is een goedlopend topic, dus veel mensen worden zich er van bewust en zullen er iets aan willen doen.

Maar toch, als ik dit zou lezen als ik niks van de westernsport af zou weten, zou ik denken dat er een hoooooooooop westernlui zijn die hun paard niet op de juiste manier behandelen.

Moeilijk zeg, om op de juiste manier te zeggen wat je vindt in zo'n hot-topic Bloos!

Rob_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-03 17:26

belgje schreef:
!

Ach zo heel groot is de rawhide ranch niet Cool wel erg mooi

Maar waarom stel je kristel niet voor in het andere topic.
ook ik vind haar erg goed Cool

Anya

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-03 17:26

velvet schreef:
gelukkig het gaat beter zo nog meer mensen die vinden dat dit moet ophouden

Ja Gelukkig nog meer mensen die vinden dat onbehoorlijk gedrag naar paarden in de westernsport moeten ophouden OK dan! Clown

Anya

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-03 17:28

Blaze"]
[quote="belgje schreef:
!

Ach zo heel groot is de rawhide ranch niet Cool wel erg mooi

Maar waarom stel je kristel niet voor in het andere topic.
ook ik vind haar erg goed Cool
[/quote]
Blaze wat nu??? Ik betrap me erop dat ik dit een goede opmerking van je vind! Graag Belgje: stel je trainer voor

velvet

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-03 17:31

hoho anya je begrijp me verkeerd dit gezeik over de westernsport moet ophouden wij zijn goed voor onze paarden één van die gekke ideeen die jullie hier verzinnen en je kunt inpakken en wegwezen op een show als het NK

Rob_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-03 17:33

Anya schreef:
Blaze wat nu??? Ik betrap me erop dat ik dit een goede opmerking van je vind! Graag Belgje: stel je trainer voor

Ach misschien moet je wat beter mijn berichten lezen Cool
En als je ze echt zo negatief vind zijn ze speciaal voor mensen zoals jij Cool

belgje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-03 17:34

idd de rawhide ranch jah groot is het daar niet maar van qualiteit is het daar wel groot en idd christel is een zeer goede trainer en ik zal ze wel eens op die topic voorstellen

Malabarista

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-03 17:36

Blaze"]
[quote="Anya schreef:

Ach misschien moet je wat beter mijn berichten lezen Cool
En als je ze echt zo negatief vind zijn ze speciaal voor mensen zoals jij Cool
[/quote]
Ik denk dat Blaze in het echt een heel aardig mannetje is Clown

velvet

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-03 17:47

STOP STOP STOP deze onzin wij mishandelen onze dieren niet van ONG 15.000 Euro.......denk je dat we gek zijn!!!!!!