[WN] Help, waar vind ik toch een bijrijder, Western ervaren

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

doske

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-12 13:39

doske

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-12 13:41

vind het alsnog erg ingewikkeld... maar goed we dwalen af van het topic haha

Paintless

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-12 13:43

is het ook. bij mij is het heel simpel.
ik heb een QuarterHORSE.. wat staat voor paard hahaha. er bestaan ook Quarter pony's. die kunnen groter dan QH zijn, maar blijven pony's.
en de maten.. die gebruik ik niet. :n
E pony al helemaal niet, omdat dat, wat ik gehoord heb, alleen in NL bestaat.

ik zou jouw paard, als een paard bestempelen. omdat haffies paard zijn en am app ook.

troi

Re: Help, waar vind ik toch een bijrijder, liefst Western ervar

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-12 14:33

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-12 14:59

Love_boyke schreef:
Ik ben ook nog steeds 'stilletjes' op zoek naar een bijrijdpaard .. 1x met westernzadel gereden, dat is dan ook meteen alle ervaring daarin :P Het is zo lastig om een adres te vinden waar je gewoon je 'eigen ding' kunt doen. Gewoon lekker rijden, geen ; 'Als jij door de weeks nou goed 4 keer traint volgens dit schema, dan ga ik er in het weekend mee op wedstrijd' regeltjes (die je helaas ook vaak ziet)

serieus, zijn er dat soort mensen? :oo Nou ik niet hoor, en dan zou je voor mij overigens wel héél erg goed moeten kunnen rijden wil ik zoiets gaan roepen... := ik heb zelf ook nl al een heel aardig nivo en ik zou echt mijn wedstrijdpaard niet zomaar door iemand anders laten rijden en dan zelf op wedstrijd gaan.... :n Ja, wel als je Rieky, Peter, Mireille of JP zou heten... :P
misschien moet ik zelf maar bijrijder worden....kan ik zelf lekker trainen en hoef ik niet meer op wedstrijd daar vind ik nl geen klap aan :+ :D

doske

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-12 15:23

cissy schreef:
Love_boyke schreef:
Ik ben ook nog steeds 'stilletjes' op zoek naar een bijrijdpaard .. 1x met westernzadel gereden, dat is dan ook meteen alle ervaring daarin :P Het is zo lastig om een adres te vinden waar je gewoon je 'eigen ding' kunt doen. Gewoon lekker rijden, geen ; 'Als jij door de weeks nou goed 4 keer traint volgens dit schema, dan ga ik er in het weekend mee op wedstrijd' regeltjes (die je helaas ook vaak ziet)

serieus, zijn er dat soort mensen? :oo Nou ik niet hoor, en dan zou je voor mij overigens wel héél erg goed moeten kunnen rijden wil ik zoiets gaan roepen... := ik heb zelf ook nl al een heel aardig nivo en ik zou echt mijn wedstrijdpaard niet zomaar door iemand anders laten rijden en dan zelf op wedstrijd gaan.... :n Ja, wel als je Rieky, Peter, Mireille of JP zou heten... :P
misschien moet ik zelf maar bijrijder worden....kan ik zelf lekker trainen en hoef ik niet meer op wedstrijd daar vind ik nl geen klap aan :+ :D

waarom ga je dan op wedstrijd als je het niet leuk vind??

Ok paintless, dan heb ik een PAARD, haha laat ze op stal maar niet horen, betaal nu voor E pony,maar goed hij eet ook bijna niks dus waarom zou ik voor een paard betalen

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-12 15:25

ik ga ook niet... het ging meer om het regeltje wat dik gedrukt staat :) Ik rij geen wedstrijden meer maar train wel wedstrijdgericht.

doske

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-12 15:30

oh ok

Love_boyke

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-12 15:33

Jep, zo'n mensen bestaan er helaas echt :P
Heb 2 maanden gereden bij die meneer, die had zoiets van; ik ga wedstrijden rijden in het weekend,maar heb
geen zin om door de weeks ervoor te rijden (hij was elke avond vrij van zijn werk..maargoed) Hij deed
mee aan de jachtwedstrijden. Zo wou hij dus een bijrijder hebben die zijn paarden vooral op conditie en
aanleuning trainde.
Dus zo gezegd zo gedaan, het leek mij leuk om weer een bijrijdpaard te hebben; maar ik haakte al snel af,
als er elke keer iemand langs de bak staat om te kijken hoe je het doet, heb ik zoiets van; stap dan zelf op!

Helaas nog steeds op zoek naar een nieuiw bijrijdpaard.

hobbelheks

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-12 15:52

Persoonlijk zou ik ok erg 'streng'zijn voor een bijrijder
ik verwacht dat er volgens een bepaald schema ( qua tijd gekoppeld aan gang) en manier gerden wordt en zal daar ook heel duidelijk in zijn
iemand die zomaar mijn paard rijdt zou ik echt niet willen :n

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-12 16:12

Ik ook. Zeker de eerste maanden, als bijrijder, paard en ik elkaar nog moeten leren kennen, wil ik er bij zijn. Als blijkt dat er een goede klik en wederzijds vertrouwens is, zal dat makkelijker worden. Ik wil iemand die bij mijn merrie past, die met haar om kan gaan en haar in haar waarde laat. Wedstrijden rijden gebeurt niet, niet met mij en niet met een ander, want daar doe je haar absoluut geen plezier mee. Lessen mag (moet zelfs 1x per maand ;) ).

fanci_mike

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-12 16:25

Ik wil er ook gewoon graag bij zijn als mijn paard wordt gereden, ben ook redelijk streng in hoe ik wil dat hij gereden wordt. Temeer omdat ik het zelf weer moet oplossen als een ander er een potje van maakt, en dat is bij mijn tinker (of was het tanker) echt niet leuk. Over meneer paint begin ik maar niet eens, ook wedstrijdgericht getraind. Steengoeie knol, als je hem zover krijgt dat hij het voor je wil doen. No way dat daar iemand "zomaar" op gaat rijden.
Kortom, ik zou van mijn bijrijder eisen wat ik van mezelf eis. En dat is best een hoop. Helaas...
(jammer dat wij gelijkdenkenden allemaal een bijrijder zoeken, haha!!)

Love_boyke

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-12 17:33

Oh nee maar ik snap helemaal dat je dingen verwacht van een bijrijder, dat is logisch.
Een paard kost veel geld, en is toch een dierbaar bezit, natuurlijk verwacht je dan wat van je bijrijder.

Maar op dat adresje was het gewoon zo dat het allemaal geforceerd voelde. Even lekker poetsen, keertje longeren, heel af en toe een buitenrit (1x per maand?) het zat er gewoon niet in. Het was snel poetsen, opstappen; het rijden was het belangrijkst, en dan was je 'taak' na een uur weer voldaan. Zo voelde het gewoon heel erg. Voor mij viel er toen weinig plezier aan te beleven.

Een bijrijder hoeft niet zo heel veel vrijheid te hebben, ik snap het best als eigenaars er vaak bij zijn. Maar dan moet het wel op een gezellige manier voor allebei, en niet zo van: zo, kom jij je taak (rijden) maar even uitvoeren en dan kun je weer gaan.
Zelf heb ik juist zoveel behoefte aan het opbouwen van een band, en dat gaat bij mij echt niet alleen gebeuren door alleen in de bak rond te rijden, nooit lekker op je gemak te komen poetsen en beetje rond te rommelen op stal. (want ja; van uitmesten heb ik ook plezier!:P)

sliding

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-12 17:39

doske schreef:
haha ik zat ook net te googlen
[RPA] Pony of paard?

Heb je de laatste reactie gelezen in dat topic? :=
Echt humor, hoe komt ze erbij (ik weet niet uit welke paarden encyclopedie zij dat gehaald heeft).
Ze zal nu ondertussen hopelijk beter weten.

Heb even gekopieerd en geplakt.

Citaat:
Jasmijnntje
Een quater horse is volgens mij pony, het woord quater is kwart en horse is paard. dus een kwart paard.
Een quater horse is een erg gemengd ras er zit dus een kwart paard in. Als je je paard, paard of pony noemt moet je toch altijd kijken naar de stokmaat. Behalve bij een mini paard omdat de verhoudingen het zelfde zijn van een paard maar dan kleiner, die noem je dus wel een paard.

Deze info komt trouwens uit een paardenencyclopedie dus denk maar niet dat ik het zo heb verzonnen.

Paintless

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-12 17:50

whahaha... okeeey, de penny encyclopedie?

gelukkig weet ik nog wel dat een Quarter niet een kwart pony is, maar het snelste paard op de Quart-mile-race...

sliding

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-12 17:52

Ehh wel goed lezen,... een kwart paard. <<)

Paintless

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-12 17:55

oh ja.. solly.. welk gedeelte van Luus zou het paard zijn? de kont? die is hoger dan haar schoft namelijk :P

Emita

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-12 18:13

Hahahahahah, ik moet wel eerlijk toegeven: dat kwart-paard heeft ze leuk bedacht!

Ik vind paints trouwens de mooiste en fijnste paarden in de westernsport. Niet dat ze zo veel verschillen van de Quarters, maar okee. Vooral die Sorrel-Overo getekende paints, ik vraag me altijd af waar die in Nederland te vinden zijn. Als er ooit een dag komt dat ik een paard kan betalen, dan wordt het zeker weten een Sorrel Overo Paint Horse :)

doske

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-12 18:37

haha ja ik las het ja... ach ja als ze voortaan vragen heb je een paard of een pony? NEE ik heb een kwart paard :D

Paintless

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-12 19:09

kaniche schreef:
Hahahahahah, ik moet wel eerlijk toegeven: dat kwart-paard heeft ze leuk bedacht!

Ik vind paints trouwens de mooiste en fijnste paarden in de westernsport. Niet dat ze zo veel verschillen van de Quarters, maar okee. Vooral die Sorrel-Overo getekende paints, ik vraag me altijd af waar die in Nederland te vinden zijn. Als er ooit een dag komt dat ik een paard kan betalen, dan wordt het zeker weten een Sorrel Overo Paint Horse :)

euh.. marktplaats.. westernhorseforsale.com.. enzo...

gewoon goed zoeken. ze zijn er zat in nl. en er staan ook zat te koop.

je hebt gelijk hoor. zijn hele mooie paarden.

iemand heeft ooit eens tegen mij gezegd: eens een Quarter, dan wil je nooit meer anders.. ik vond dat toen onzin, maar ben er achter dat die persoon 100% gelijk had.

Emita

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-12 19:43

Er zijn inderdaad veel Paints te koop op marktplaats en westernhorsesforsale.com , maar er zijn weinig exemplaren van die Sorrel Overo variant :P In het afgelopen jaar dat ik bijna dagelijks op marktplaats keek heb ik er maar twee a drie voorbij zien komen.

EDIT: de western(reining) getrainde versie van de sorrel overo :P lekker ingewikkeld haha

Blanket

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-12 20:45

kaniche schreef:
Er zijn inderdaad veel Paints te koop op marktplaats en westernhorsesforsale.com , maar er zijn weinig exemplaren van die Sorrel Overo variant :P In het afgelopen jaar dat ik bijna dagelijks op marktplaats keek heb ik er maar twee a drie voorbij zien komen.

EDIT: de western(reining) getrainde versie van de sorrel overo :P lekker ingewikkeld haha

Uitwijken naar Duitsland, Belgie of als je het geld hebt overseas. In Nederland zijn er niet zoveel (raszuivere met APHA papier) Paints. :)

Diaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-12 20:53

beetje offtopic allemaal ;)

breakthelaw

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-12 23:48

doske schreef:
haha ja ik las het ja... ach ja als ze voortaan vragen heb je een paard of een pony? NEE ik heb een kwart paard :D

sorry, vreselijk off-topic maar:

_O- _O- _O- _O-

doske

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-12 00:37

breakthelaw schreef:
doske schreef:

sorry, vreselijk off-topic maar:

_O- _O- _O- _O-

_/-\o_ _O-