FindingJack schreef:De mensen die heel serieus met de sport bezig zijn en de mensen die "lol met je knol"hebben en dus een andere ambitie.
Als je echt serieus de westernsport wil beoefenen zul je idd een amerikaans ras moeten kiezen. Die hebben nu eenmaal de aanleg in huis en het juiste karakter. En natuurlijk kun je met een reining gefokt paard ook een pleasure-proef rijden. Tot een bepaald niveau maar dan zul je toch verder moeten met een pleasure gefokt paard. Niet onbelangrijk is dan ook de kunde van de ruiter.....je kunt nog zo'n goed paard hebben maar als je zelf niet kunt rijden.......
Zou jij voor mij eens kunnen uitleggen wat voor jou de definitie van "serieus met je paard/westernsport bezig zijn" is.
Wat moet je dan allemaal daar voor doen, om daar onder te vallen?
Dan weten we in elk geval ,wat je moet doen om ook zo genoemd te worden.
Als ik het goed begrijp van jou, kan dat alleen als je een quarter/paint hebt
FindingJack schreef:Met andere rassen kun je op recreatief niveau prima western rijden. Maar besef dan ook gewoon dat je geen hoog niveau rijd. Je kunt evengoed heel veel plezier en voldoening halen op deze manier. Er zijn maar weinig mensen gegeven om een goed paard naar een hoog niveau te brengen. Als je genoeg over jezelf weet en dat erkent hoef je je daar ook niet voor te schamen.
Ga alleen dan niet tussen een groep ambitieuze westernruiters beginnen over westernrijden met een Fries, Tinker of Haflinger. Dat gaat gewoon echt niet werken. De meesten van deze ruiters hebben teveel ervaring om jou te gaan vertellen dat je dat zeker moet doen. Het werkt zo nu eenmaal niet.
Zou jij mij hier uit kunnen leggen wat voor jou "een hoog niveau" is.
Ik geloof trouwens dat dit forum meer gebruikers heeft, dan die zichzelf benoemende echte ambitieuze westernruiters, die denken dat zij de enige zijn die serieus "westernrijden".
En ja, ik noem mijzelf zeker ambitieus, maar dat betekent niet dat je dan kunt zeggen, dat iemand met een ander ras geen serieuze westernruiter is.
Citaat:
Er zijn maar weinig mensen gegeven om een goed paard naar een hoog niveau te brengen.
Hier ben ik het geheel mee eens, alleen jammer dat daar maar heel weinig van zijn.
FindingJack schreef:Ik hou van de Am. Appaloosa. Is wel een amerikaans ras maar red het op hoog niveau niet tegen een QH. (Op een enkeling na dan). Ik ben 1 x Ned. Kampioen geweest met een Appie die geimporteerd was en in Amerika al ROM's bij elkaar had gelopen. Nu, na jaren denken dat alle Appies dat kunnen, besef ik dat dat toch een utopie was. Geld om zo'n dergelijk dier zelf te importeren heb ik niet dus......moet ik de handdoek in de ring gooien en gewoon genieten van wat ik nog wel kan.Omdat ik toch voor de Appaloosa blijf kiezen EN omdat ik weet dat ik niet zo'n ruiter ben dat ik het op een QH wel zou redden. Dat beseffende blijf ik dus toch voor de Appie kiezen.
Dan zou jij ook geen ambitieuze westernruiter zijn, want dan had je allang een quarter gekocht.