Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

) lid van ben.
Lara_Silver schreef:Even een vraag dan aan de 100% dressuurruiters die hier nog zitten. Hoe gaat dat dan tijdens het buitenrijden, is daar de teugel ook constant op contact of zelfs het paard nageeflijk? Ik kan me namelijk levendig inbeelden dat voor sommigen voor de eerste keer op een westernpaard echt doodeng is omdat je altijd vast contact gewend bent.
DL_ schreef:Lara_Silver schreef:Even een vraag dan aan de 100% dressuurruiters die hier nog zitten. Hoe gaat dat dan tijdens het buitenrijden, is daar de teugel ook constant op contact of zelfs het paard nageeflijk? Ik kan me namelijk levendig inbeelden dat voor sommigen voor de eerste keer op een westernpaard echt doodeng is omdat je altijd vast contact gewend bent.
Hier wil ik graag even op reageren. 100% dressuurmiep, en heb een jaar of 2 terug denk ik inmiddels een paar Reining en cutting lessen gehad van Wendy van osch, ten eerste: Super gaaf! ten tweede: ik had meer moeite met de teugelvoering en het feit dat je je hand omhoog brengt ipv laag als met het loslaten. Dat was een van de dingen waar ik eigenlijk weinig/geen moeite mee had. Oke, je moet even tegen jezelf zeggen dat die teugels in een boog moeten blijven, het is automatisme. Maar ik vond het niet 'doodeng' zoals veel hier zeggen.
Tijdens buitenrijden laat ik die van mij zolang het gaat het liefst aan de lange teugel. Soms pak ik hem wel even op om te zorgen dat de aandacht erbij blijft, maar ik probeer wel los te blijven laten. En mijn merrie is toch een behoooooooorlijke hittepettit!
" Zodra ze voorbij zijn, laat ik mn 2e hand weer los en draaft ze weer rustig door.
" maar heeft ze niet de neiging om mee te gaan, als ik aan 't draven ben, wél.
oprecht belangstelling tonen voor dit topic!
Lara_Silver schreef:Even een vraag dan aan de 100% dressuurruiters die hier nog zitten. Hoe gaat dat dan tijdens het buitenrijden, is daar de teugel ook constant op contact of zelfs het paard nageeflijk? Ik kan me namelijk levendig inbeelden dat voor sommigen voor de eerste keer op een westernpaard echt doodeng is omdat je altijd vast contact gewend bent.
geerke schreef:Dat lijkt mij juist het heerlijke van een goed getrained westernpaard,dat je gewoon los kunt laten!
En dat je (waarschijnlijk?)meer met je zit doet en benen...
Citaat:Maaaarrr....dat draaien ga ik niet doen hoor(1 rondje op mijn bureaustoel en ik ben de weg al kwijt)
En die noodstop ook niet...ik heb geen idee hoe dat allemaal heet
Je zit nu in een pleasuretopic 
Citaat:Ik denk dat als ik 1x op z'on zadel heb gezeten ook niet anders meer wil....zucht...
Mistral_Bink schreef:Voor BEIDE Jannepauli, dus wat vera inderdaad al zegt eerst even lezen, dan weet je voldoende, er waren meer mensen die zo reageerde, en die zijn daar naar mijn idee al aardig op terug gekomen
geerke schreef:Mistral_Bink schreef:Voor BEIDE Jannepauli, dus wat vera inderdaad al zegt eerst even lezen, dan weet je voldoende, er waren meer mensen die zo reageerde, en die zijn daar naar mijn idee al aardig op terug gekomen
inderdaad...maar wel omdat ik paarden iets anders heb zien lopen als in het beginpost filmpje....als ik zelf niet was gaan zoeken naar andere beelden had ik mijn mening niet gewijzigd
erg leuk.....nou hup naar NL Geerke en joggen op een van de aangeboden pleasure paarden

Vera schreef:Nee het leeftijdverhaal staat los van de pleasure.
Het is inderdaad triest dat deze jonge paarden al zo moeten presteren, helemaal mee eens.
Maar vergeet niet dat er al jarenlang 2 jarige op de renbaan en voor de sulky rondrennen waar niemand over schijnt te vallen
Overigens niet om het goed te praten hoor!