[WN] appaloosa's

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Ronne

Re: appaloosa's

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-10 20:28

Wat ik wel merk wb het sensibele is dat ze mijn stemming wel heeeel goed aanvoelt. Nu hebben paarden dat sowieso wel natuurlijk, maar Jazz (en appies in het algemeen?) echt tot in het extreme. Ze reageert daar ook heel duidelijk op. Als ik mijn geduld verlies, zal ze me zeker op mijn plek zetten en ook echt niet meer meewerken. Maar als ik verdrietig ben en haar de ruimte geef, dan is ze ook duidelijk ontzettend lief.

Tis gewoon echt een clowntje :+

FindingJack

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-10 20:30

Dat is heeeeeeel herkenbaar!!! ;)

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-10 21:02

mijn appie is een echte dromer, loopt het liefst met zijn koppie in de lucht op hoog tempo
let daardoor totaal niet op waar hij zijn benen zet(helaas |( )
maar de andere kant is dat hij overal doorheen, overheen en langs af gaat, laat zich nergens door tegen houden met buitenrijden
is slim genoeg om zijn weg te vinden(staldeuren openmaken is ook een koudkunstje)

lomp is hij nooit en hij moet inderdaad het nut ergens van inzien anders werkt hij niet echt mee

spatter is ook 3 kwart amerikaan, zijn vader is een foundation hengst en de vader van de moeder ook een amerikaan
toch heeft hij totaal geen quarter achtige bouw

ik vind appies vooral wat heftiger reageren op dingen maar vertrouwen ze je, dan zijn ze ook snel weer rustig

Duke

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-10 16:44

FindingJack schreef:
Daar ben ik het ook mee eens, met sensibel denk ik aan nerveus en schrikkerig. Dat vind ik bij de Am.Appie niet aan de orde. Bij een NAS Appie wel door het vaak voeren van KWPN bloed, wat ze toch een ander karakter geeft. De Amerikaan denkt idd zelf mee, tot vervelens toe!! :D Maar als je daar mee om weet te gaan is het alleen maar leuk.
Ik merk dat nu ook aan m'n blinde Appie hengst......reteslim dus!!!!!! Maar gebruikt het niet tegen me maar met me en daar moet ik toch weer om lachen dan. Bij ons op stal zijn de paarden alweer fris en moeten op minder voer anders zijn ze vervelend met rijden..... maar m'n Appie blijft onverstoorbaar! ;)

Oooh, verstond jij dat onder sensibel! Neeee, ik bedoelde niet nerveus en schrikkerig.

Ik verstond onder sensibel dat ze je heel goed aanvoelen en meedenken. Bleek ook tijdens mijn les weer. Zodra ik mijn koppie erbij heb, heel bewust ben van m'n eigen houding en ontspanning, dan doet hij het zo geweldig. Als ik maar een milimeter van een bilspier aanspan, dan reageert hij daar gelijk op. Als ik even wegkijk, is hij ook 'weg'. Als m'n app je niet kan 'lezen' dan kan hij niks met je. Je ziet dan dat hij een soort de weg kwijt is. Je moet blijven 'communiceren' met hem: zowel met je hoofd als met je lijf.
spatter schreef:
ik vind appies vooral wat heftiger reageren op dingen maar vertrouwen ze je, dan zijn ze ook snel weer rustig

Dat herken ik ook. :j

fanci_mike

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-10 16:49

Naar aanleiding van jullie verhalen wordt ik steeds benieuwder hoe mijn kleine mannetje straks uitgroeid!Hij is nu anderhalf, staat in de opfok en is een ontzettende knuffelkont. Hij is 100 % amerikaan. Z'n moeder was inderdaad ook wel het type sensibel en zelfdenkend. Ik kon echt super met haar overweg, m'n vriendin kon er beduidend minder mee.

FindingJack

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-10 20:48

Ik geloof het graag dat je nu al heel benieuwd ben!! ;) Als hij zover is om beleerd te worden eerst met grondwerk beginnen en een goede band opbouwen. Dan is inrijden een makkie!! Als ze je vertrouwen gaan Appies heel ver.....verder dan een ander paard. Maar je moet die tijd er even in willen investeren om er een superknol voor terug te krijgen!! *D

LiVetime

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-10 21:00

FindingJack schreef:
Ik geloof het graag dat je nu al heel benieuwd ben!! ;) Als hij zover is om beleerd te worden eerst met grondwerk beginnen en een goede band opbouwen. Dan is inrijden een makkie!! Als ze je vertrouwen gaan Appies heel ver.....verder dan een ander paard. Maar je moet die tijd er even in willen investeren om er een superknol voor terug te krijgen!! *D

Heel herkenbaar. Heb mijn appie vanaf 1,5. Eerst steeds even bij dr komen kijken op t land en dr voeren en daarna kreeg ze dr eigen stal en ging ik grondwerk met dr doen (vanaf dr 3e). Afgelopen voorjaar voor t eerst op geklommen en was gelijk harstikke braaf. Ze zag t gelijk als "yes wéér een nieuw spelletje!". Natuurlijk was ze wel onzeker in het begin, maar vroeg constant om bevestiging van mij onder het zadel of ze het echt wel goed deed. Dat vind ik ook weer zo bijzonder van haar.
Ze luistert onwijs goed naar mij, maar met anderen gaat ze gewoon aan de haal op de grond. Dan is ze totaal niet meer oplettend en vreet vanalles uit.

Hollowpoint

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-10 20:12

Geweldige Appaloosa in aktie :

Royal92

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-11 13:56

zondersokken

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-11 17:30

Mooi filmpje wat is dit paardje wendbaar