Vandaag en gisteren weer met frizzle gereden. Vandaag was echt een ramp, ze was enorm heet en ik kon eigenlijk net niks doen met haar vandaag dus uiteindelijk maar gewoon gedaan wat wel kon en de rest achter wegen gelaten. Gisteren was ze wel supper fijn te rijden en te sturen. lekker kunnen trainen dus. In februari gaan we weer een wedstrijdje mee pakken en eens kijken hoe dat gaat.
verder hele leuke dingen hier voorbij zien komen!! en ook Frizzle heeft last van te veel energie. zal het weer wel wezen.
Bedankt allemaal, ik ben er ook echt heel erg blij mee! Hij reageert ontzettend goed op het bit. Heb hem jaren op een water trens gereageerd dus het was nog even afwachten hoe hij ging reageren maar de knopjes zitten er op, echt super blij!
_Dressage
Geplaatst: 14-10-14 17:56
Waaauw wat een mooi hoofdstel zeg!
Oh en Ariat broeken bevallen onwijs goed! Ze vallen wel 2 maten groter dus de kleinste maat is voor mij net iets te groot maar t rijd heerlijk!
M'n nieuwe pad zo blij mee western spullen beginnen zich aardig te vullen hihi
Anneke vet leuk spannend naar wel strand ik was zondag naar Castricum echt vet daar:):)
Jannekje7
Geplaatst: 14-10-14 21:56
Ik heb vandaag mn derde lesje western gehad en het ging zoooooooo lekker!! Ik merk dat ik voor elke les wat nerveus ben, en dt was vandaag ook. Maar eens ik er op zat, voelde het heerlijk Ik mocht weer op Smart, leuke quartermerrie, heel braaf. Ik voelde me eigenlijk heel zelfverzekerd en heb (in tegenstelling tot de eerste twee lessen) niet continu zitten wachten op instructies, maar meteen gereageerd en dat ging echt goed! Ik kreeg veel complimenten van Sylvia! Natuurlijk was alles nog verre van perfect, maar Smartie heeft netjes ontspannen gelopen. En we hebben veel in draf gedaan, ik voelde mn buikspieren al toen ik er op zat, dus dat wordt vast leuk morgen
Oh, en jullie wilden een foto? Hier een foto! (hou in gedachten, 15 jaar engels, 3 lessen western. Working on it!)
Jannekje7
Geplaatst: 14-10-14 22:01
Oh, wat betreft hoeden: inderdaad, marktplaats is een goeie! Ik had voor Elfia een cowboy-outfit en wilde een leren hoed. Op marktplaats een zo goed als nieuwe Jackaroo voor 15 euro!
Doet dat trouwens nou nog íéts qua veiligheid, zo'n hoed? Neem aan van niet?
Ik heb wel een te gekke hoed van Stetson, in Frankrijk in een jachtwinkel gekocht. Het is alleen meer een "ik ga lekker in de Volvo met de labradors naar het bos hoed" :p ik stap ook niet mijn paard op zonder cap haha
Mag ik me hier ook melden? Na 18 jaar Engels te hebben gereden, ga ik me binnenkort met mijn nieuwe bijrijdpaard om laten scholen naar Western. Althans, als het bevalt, maar dat denk ik wel
Het is nu even wachten op een datum voor de eerste les en dan gaat mijn cowgirl make-over beginnen
even vraagje wie weet waar je beetje regio noord holland mag iets verder zijn een clinic trail en plessure geven wordt om ermee kennis te maken met eigen paard samen met mn tante zegmaar:)
Sheeltje: Wat een mooie lange manen! (Ik vind de combi pad, zadel en hoofdstel goed staan bij het kleurtje.) Geen idee naar welk strand - pa en 5 andere vrienden van 'm hebben beslist - ik hoor het morgen.
Jannekje: Nah, een hoed doet helemaal niets qua veiligheid. Als ik buiten rijd, zet ik altijd mijn cap op. (Zo'n westernversie van Troxel - die past wat beter in het geheel... ook al ziet een cap er niet zo mooi uit met een westernzadel gecombineerd. Veiligheid gaat dan toch even voor.)
Straks komt de mama van mijn vriend, die sinds enkele maanden terug aan het paardrijden gegaan is. Ze gaat voor 't eerst op Lya rijden (en misschien eens Dixie proberen). Mijn vriend zal 'jaloers' zijn, dat ik -terwijl hij aan 't werk is en ik mijn vrije dag heb- z'n mams op 'zijn' paardje laat rijden. (Lya is van pa en mij, maar hij vindt het al 'zijn' paard.) Spannend wel. Ze heeft in haar jeugdjaren heel lang paardgereden, maar door de kinderen en het werk de hobby een beetje uit het oog verloren... maar nu helemaal weer verkocht.
Woehoew, de zon schijnt! (Daar kan ik ZO vrolijk van worden, heerlijk buiten rijden.)
Het is een Haflinger x Quarter, dus in principe niet een geen verkeerde combi als je aan Western denkt! Ze jogt al van "nature" en voor mij als krakkemikkig IKEA bouwpakket met rugklachten is dat echt heerlijk
Ze staat in Soest, toevallig op een privéstal waar ik vroeger les heb gegeven. Dus het is erg leuk om daar weer terug te zijn, het is een heerlijk plekje!
WIE O WIE komt er zondag 26 oktober gezellig naar Starreiners!? Er worden nog mensen gezocht die spullen teveel hebben om een kraampje willen huren voor hun spulletjes, en natuurlijk mensen die graag spulletjes willen kopen Er is ook paardenvoetbal (niet zeker of fat doorgaat ivm te weinig inschrijvingen). Misschien kun je jezelf daar ook voor opgeven Durf ik niet 100% zeker te zeggen. Aan het eind van de dag is er (waarschijnlijk tegen een kleine vergoeding) een bbq!