Ik vind het een mooie merrie hoor, maar als ik als ruiter een beetje ambitie had zou ik dat gewoon niet kopen.
Bij oudere reiners heb je nu eenmaal vaak het risico dat ze of niet ok zijn op het lijf, of dat ze ontzettend showsmart zijn... en dat is niet fijn als je zelf net start.
Oké weer wat geleert, wat verkoop betreft weet ik echt helemaal niks vanaf Maar stel je wilt een reiner als leer paard.... Vaak zijn leer paarden toch ''ouder''?
Ja, maar je moet heel goed kijken dan wat je wel en niet moet kopen... Daar moet je wel echt iemand voor bij de hand hebben die goed weet waar die naar moet kijken.
Als jij er ééntje koopt die op show zijn middelvinger opsteekt, dan ga je daar alleen van leren dat showen niet zo tof is
Essie: herkenbaar! Ik les op een reiningpaard van 16, die doet het liefst het pattern gewoon zelf. Maar bedankt voor de tips! Altijd goed om doe mee te nemen
Dan gingen we misschien wat sneller vooruit. Als ik me zwaar maak en mijn benen naar voren steek wil ik stilstaan en achterwaarts...dat moet ie even snappen.
xLianneZorro
Geplaatst: 08-10-14 19:24
Hahahaha Komt vast nog wel!
Ik heb trouwens een probleem, misschien weten jullie er raad mee?
Laatst had ik Silas aan huis ZO fijn en ontspannen gereden, het was echt een wereld van verschil als ik dat met die vorige keren vergeleek. 3 dagen erna gingen we naar de les en toen was en geen houden aan, alles ging erg snel, iets te snel misschien. Halt houden ging (wel lastig), maar draven... Ze rende echt onder me uit. En vandaag heb ik haar weer gereden en weer het zelfde verhaal...
Het lijkt net alsof na die ene keer dat het ZO goed ging iets is gebeurd... Maar zou eerlijk gezegd niet weten wat. Ook voelde ik onder het zadel vandaag enige stress... (weet niet 100% of het waar is) op een geven moment liet ze wat los en begon de lekker te blazen. Maar niet in het tempo dat ik wou en toen ging ze weer... Uit eindelijk wou ik afsluiten door lekker te stappen, maar ze kon niet eens meer stappen, het liefst wou ze zo hard mogelijk draven.... (galoperen doen we nog niet).
Nou Woody is de laatste tijd ook veel te vlug...Rustig joggen is er niet bij...ja een paar tellen en dan gaat ie ook onder mij weg. Op de cirkel zetten en dan vergroten en verkleinen helpt niet. Een paar rondjes lichtrijden en goed voorwaarts draven helpt ook niet. Misschien ligt het aan het voer in Woody zijn geval. Eigenaresse merkte het ook al en gaat het aanpassen. Hopelijk is ie dan weer rustiger.
Zou dat in jou geval ook kunnen? Dat ie teveel voer krijgt in verhouding tot zijn werk?
xLianneZorro
Geplaatst: 08-10-14 19:32
Ik rijd haar alleen, tot nu toe ong 2x in de week. Maar later als ik daar zelfstandig bezich mag kan ik 3 á 4x in de week. Vandaag had ik dus geprobeerd om haar juist nog meer naar voren te doen ipv in te houden... Maar ze werd er alleen maar drukker van Dus toen wou ik maar weer lekker stappen, maja ze wou dus niet meer stappen alleen maar draven... En ik kon zelfs nog meer uitstappen omdat ze zo druk was, dus ben ik maar aan de hand gaan wandelen (toen was ze weer rustig).
Ik weet nou niet of het stress is, mij uitproberen of dat ze echt gewoon meer wil bewegen...
Veder staat ze 24/7 in het land en krijgt ze geen brok. Alleen een handje als ze goed gewerkt heeft...
Oja, voltes rijd ik alleen maar... Want recht door wil niet
Vroeger had ik altijd paarden liever lui dan moe en nu is het omgekeerd
De eigenaresse zei dat het vandaag ook wel hard waaide, maja als nog vind het het overdreven als Silas ZO hard gaat dan En instructrice kent haar ook wel als snel paard. En ik weet ook best dat het gewoon een snelle merrie is... Maar dit van vandaag was gewoon niet normaal...!
Zo lastig... Ik vind het vooral zo gek dat het 1x echt perfect ging en daarna ging het nog slechter als ooit te voren!
Ja heb één keer in de 2 weken les van Johanna! Uit haarle.
Zat me zo te denken... Misschien had ze ook wel te veel prikkels... Er was een bladblazer bezich, een auto reed het erf op, dochter van haar kwam thuis en ging over het erf fietsen... Trailer werd verplaatst... Misschien was het iets te veel voor d'r maar kreeg haar ook gewoon niet rustig tot dat ik afstapte...
Ik ben met ander voer begonnen (stilaan overstap). En ooooh ja, ik merkte dat meteen tijdens de les. Er zat een pak meer energie achter. Ze is bovendien ook nog af en toe in de 'ik heb zin om je nog wat uit te testen'-fase... Misschien een combi bij jou, net zoals hier? Onze beide merries zijn ook altijd veel meer 'vooruit' als het waait.
Pa helpt me normaal bij het trailerladen. (Gewoon als ik haar erop zet, de baar aan haar achterwerk sluiten.) Ouders zijn met vakantie... en woensdag extra stress voor mij. Maar Dix ging heel flink de trailer op. Stress voor niets. De les ging wel goed... er kwam veel 'zweet' aan te pas (bij ons 2 haha). En het oortje en microfoontje wat mijn trainer nu gebruikt voor mij, zijn super. (Ik hoor soms - in mijn concentratie - niet altijd alles... en nu echt AAAALLES, waardoor ik meteen kan corrigeren. Het leek wel alsof ik 10 keer meer info kreeg.)
Morgen nog eens een buitenritje, ontspannen.
Oeh oeh, en ik heb een 'nieuwe' (kobaltblauwe) blanket (2de handsje hier via bokt) en Myler snaffle bitje (level 2)... die wil ik morgen uiteraard ook uittesten.
-komt binnendrijven op d'r roze wolk- Ik heb een superfijne les gehad vandaag. Ik hou van mijn pony! (Die volgens mijn trainer toch echt wel 1.60m gaat worden. En neej dat mag niet!) En ik hou van mijn nieuwe zadel,ondanks dat de zitting knoerhard is,en ik hou van mijn trainer, en van bloempjes, en van jullie!! Ik hou van jullie!! -drijft weer verder-