Ik heb mezelf hiernet overhaald om een avond-buitenrit te maken met een vriendin en andere dame te paard.Vorige keer hing Dixie op deze rit echt de 'vosse, bitchy, hengstige merrie' uit. En zoooo blij dat ik vandaag toch van meegegaan (van 17 - 19u45): ze deed 't super! Ze probeerde aan het begin wel 2x gek te doen voor niets... maar na een klein tikje op d'r achterwerk, was ze meteen weer bij de les en kon ik haar voor de rest met de losse teugel rijden. En we hebben er van genoten! (Uit een aanhangwagen vallende metalen ladder, een voorbijrazende trein tot 2x toe, immens luidruchtige cabrio's met bijhorende muziek, ... het was ook een ideale schriktraining. Ze gaf amper een kick. Dixie
Ik zag mijn droompaardje zojuist te koop staan! Maar ze is maar 142. Nu kan ik toch geen paard betalen, maar ik vraag me af welke maat ik minimaal zou moeten hebben, alle quarters zijn klein haha! Ik ben zelf 1,67 m en weeg 72 kilo. Ik neem aan dat ik te zwaar word voor een paardje onder de 1,50. Wat vinden jullie?
Ik ben 1.72 en weeg 61. Woody is rond de 1.50. Vind wel dat jij iets moet hebben van minimaal 1.50 vanwege je gewicht. 1.42 vind ik dan te klein....ligt natuurlijk wel aan de bouw...
Bedankt voor je eerlijke reactie! Ik dacht zelf ook zoiets ja Voor de rest die er iets over kwijt zou willen: Ik ben niet zo gauw beledigd ivm gewicht en dergelijke
1.42 vind ik ook wat aan de kleine kant eerlijk gezegd. Aan de andere kant rijd ik bij ons op stal ook wel eens ijslanders die zo groot zijn of zelfs kleiner. Het geeft sowieso een ander beeld als het breed type paard is (quarters ed..) denk ik...
Qua gezicht zal ik er misschien niet heel raar uitzien op een klein paard, ik ben zelf ook niet zo groot Ik weet ook niet of ik er wel uitzie als 72 kilo, ik heb maat 38/40 (ligt aan het merkje). Maar de kilootjes zijn toch wel het belangrijkst voor het paardje
De maat maakt niet uit hoor. Je koopt een quarter om het paard.
Ik ben 1.68m en weeg 60kg. Mijn man is .176m en weegt zo een 70kg. Onze ruin is 1.42 en de merrie en hengst zijn zo een 1.50m. We rijden ze allebei alle 3. Er staat bij onze hengst een andere kleinere hengst van een grotere en zwaardere man. Die is gekocht voor een doel en om zn kwaliteiten.