Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight
ElCid schreef:Graanvrije muesli, hmm.. Volgens mij bestaat muesli vrijwel geheel uit granen, soms met wat lucerne e.d. Als je nu de granen eruit haalt, wat hou je dan over...... ruikt als gebakken lucht.
Ik begin het idee te krigen dat de PR machine bij Marstall overuren draait, blijkbaar met succes.\
Sinds wanneer worden paarden, gevoelig of niet, hoefbevangen van granen?
Francis schreef:Jackie, uiteraard zijn granen zetmeel en zijn dat ook 'suikers', dat wil echter niet zeggen dat je geen granen zou moeten voeren.. Alle paardenvoeders bestaan uit graan en dus zetmeel. Het gaat alleen om de hoeveelheid én het soort suikers. Toevoegen van melasse verhoogt het suikergehalte en daarom wil je dat er niet in, maar de basisgranen op zich is niks mis mee (tenzij je daar natuurlijk weer veel te veel van gaat voeren, maar dat geldt voor alles... )
Citaat:ligt natuurlijk ook aan de verstrekte hoeveelheid en het paard in kwestie.
jackie schreef:granen bevatten zetmeel. zetmeel=suiker. suiker=hoefbevangen. ligt natuurlijk ook aan de verstrekte hoeveelheid en het paard in kwestie.
claire_star schreef:niemand die me kan helpen met mijn eerder geschreven stukje?