Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

superpony schreef:Jessix, het ligt echt aan je eisen en waar je gaat kijken. Er zijn zat veulens van 6000+ te vinden. Maar ook kan je een veulen kopen van 2000 euro.
Als je echt het rekensommetje gaat maken, wordt een paardje al snel duurder, ook een recreatiepaardje kost geld om te fokken.
Helaas kom je in de lagere prijsklasse wat meer ''dingetjes'' tegen bij paarden. Stel je koopt normaal gesproken een aardig gezond paardje voor 1500 tot 4000 ben je aan die prijs gewend. Nu ga je bij quarters kijken en schrik je als een paard van 3000 niet geheel correct is of iets mankeert.
Voor recreatief kun je ook prima kijken naar een goede pony. Wij hebben een New Forest en die kon prima de basis aan. Is super braaf en cool. Hij is nu 15 en vorig jaar rondom op de foto geweest. Hij had oa spronggewrichten van een jonge pony, dus prima.
Wij hebben pas onze oude quarter merrie van nu 20 terug gekocht en die loopt nog als een trein.Is wel weinig gereden en meer fokmerrie geweest.

) Cer schreef:Voor 6000 koop je geen goede tweejarige?
Wat is dan een goeie en waarom zou je in NL een duurdere willen? (zomaar een vraag)
Cer schreef:Nee ik kijk daar niet naar, ik vind t niet zo leuk![]()
Maar ik vroeg me het dus gewoon af, wat iemand de kick geeft om daar bij de topklasse te willen horen, een gewone vraagIk bedoel, verder win je er weinig mee toch? Of zit er enorm prijzengeld in?

essiedepessie schreef:Topklasse? Dan zit je niet eens in de topklasse hoor, ik heb het hier nog gewoon over de Rookie levels...

Citaat:Ik heb als doel leuk mee te komen in de wedstrijden, dan ga ik toch geen paard kopen die dat niet kan?
Citaat:Waarom zou ik een minder goed paard kopen als ik al weet dat mijn ambitie hem dan overstijgt? Moet ik dat goedkopere paard dan gaan over vragen? en over zijn of haar kunnen heen duwen?