[WN] [HK]Startende westernruiters?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

annetjee19

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-13 23:52

Ik heb gesloten touwteugels gekocht. Fanatic zn verzorgster rijdt er graag mee op mn paard als ze naar buiten gaat en rijdt liever niet met de leren split reins die ik weer heel fijn vindt..

Ik vind de gesloten touwteugels irritant omdat ze bij mij aan mn zadel blijven hangen. Ze zijn wel heerlijk fijn om vast te houden maar persoonlijk zou ik dan voor de split reins gaan ipv de gesloten.

SmartBH

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-13 00:07

annetjee19 schreef:
Ik heb gesloten touwteugels gekocht. Fanatic zn verzorgster rijdt er graag mee op mn paard als ze naar buiten gaat en rijdt liever niet met de leren split reins die ik weer heel fijn vindt..

Ik vind de gesloten touwteugels irritant omdat ze bij mij aan mn zadel blijven hangen. Ze zijn wel heerlijk fijn om vast te houden maar persoonlijk zou ik dan voor de split reins gaan ipv de gesloten.

Hmm...misschien kan ik op stalling iemand vinden die ze heeft zodat ik ze kan uitproberen. Ik denk dat ze bij mijn zadel ook zullen blijven hangen. Maar de gedachte dat het gesloten is, is voor op wandeling met mijn paard nu wel handig. Hij is nogal té enthousiast en moet hem vaak inhouden. Als ik dan even niet te veel op mijn teugels moet letten is dit ook meer ontspanning voor mij. Het duurd wat lang voordat zijn enthousiasme wat gedaald is :o

Daihyo

Re: Startende westernruiters?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-13 10:18

Ik heb ze ook gekocht voor buitenrijden. Maar ik ben te lui om elke keer de reins los te schroeven en touwteugels eraan te klikken :+
Dus rij er zelden mee buiten. Maar de keren dat ik er mee reed was dat op zich wel prettig :j

sabriina0001

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-13 15:27

ik rij met touw teugels rond, gesloten. Maar vind die niet zo fijn in de hand. Ik rij weer liever met western teugels. Ik heb express een korte maat gekocht dat ik niet zo aan het stoeien ben met de lengte;) touwteugels zijn wel handig dat je ze zo los en vast kan klikken aan elk hoofdstel:)

Iolanthe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-11-13 17:02

Volgens mij bestaan er ook "gewone" teugels die je vast kan klikken, ik heb gisteren gereden met een paardje dat een hoofdstel had met gewone (wel lange) teugels die vastgeklikt waren aan het bit.

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-13 17:12

Hee lieve mensen,
Mijn laatste reactie is op pagina 9 geweest, maar zou ik weer gezellig mee
mogen kletsen?

Beeb en ik hebben afgelopen zaterdag onze eerste cowhorse clinic gehad! Wat
was dat gaaf zeg! <3

Afbeelding

quibje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-13 17:55

hee, je was bij wendy zie ik
hoe was het?
en welkom terug zeg ik dan maar vast :D

Iolanthe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-11-13 18:08

Ziet er leuk uit! Is het niet eng het eerste moment, met van die kolossen in de bak?

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-13 20:16

Iolanthe schreef:
Ziet er leuk uit! Is het niet eng het eerste moment, met van die kolossen in de bak?

Het was inderdaad bij Wendy van Osch! Het was geweldig :)
Echt een geweldige ervaring. Ik wilde dit al jaren! Toen ik nog op starreiners werkte zouden we
dit met kerstmis gaan doen, en kreeg ik het cadeau van de eigenaresse toentertijd. Maar daar is
nooit meer wat van gekomen, en goed - toen ik weg ging sowieso niet. Wilde t altijd met mijn vorige
merrie doen, maar nu was het aan Beeb. En ze genoot er van! Daar zit volgens mij wel cow sense in :)

Ook erachter gekomen dat Wendy twee jaar lang de papa van Beeb heeft gereden (Star G Hot Peppy)
En het is zo leuk om haar reactie terug te horen op de filmpjes. Op zo'n moment is het leuk om te horen,
maar als je dat terug hoort, is het alleen maar leuker!

En nee, ik vond het niet eng. Beeb wel eventjes, maar uiteindelijk werd ze al snel dapper, en ging
ze achter de koeien aan! :D
Zo leuk!

Filmpjes is bezig, maar werkt nog niet mee ...

SmartBH

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-13 21:28

Wat gaaf ! Ik wil dit zeker eens doen met mijn paard, alhoewel hij koeien van dicht toch wel eng vind, maar tegelijkertijd ook heel nieuwsgierig is. Ziet er echt super leuk uit ! Was het moeilijk om te doen?

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-13 21:38

Jaa, makkelijk was het niet. Maar dan vooral om Beeb er bij in de buurt te krijgen. Zodra ze het zelf te pakken had, was het puur blijven zitten :P

annetjee19

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-13 00:01

Iolanthe schreef:
Volgens mij bestaan er ook "gewone" teugels die je vast kan klikken, ik heb gisteren gereden met een paardje dat een hoofdstel had met gewone (wel lange) teugels die vastgeklikt waren aan het bit.

Ik doe dit ook altijd, ik koop gewoon zelf de losse clips en bevestig ze aan mn teugels. Ik heb een hekel eraan om touwtjes of schroefjes iedere keer los te maken, daar ben ik echt allergisch en te lui voor :')

annetjee19

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-13 00:03

Echt gaaf zo'n cowclinic!!!

SmartBH

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-13 00:23

annetjee19 schreef:
Iolanthe schreef:

Ik doe dit ook altijd, ik koop gewoon zelf de losse clips en bevestig ze aan mn teugels. Ik heb een hekel eraan om touwtjes of schroefjes iedere keer los te maken, daar ben ik echt allergisch en te lui voor :')

Probleem is, ik heb clips maar zijn beiden te klein voor de teugels die ik nu heb. Ze zijn versiert met rawhide, de andere teugels heb ik verkocht vond deze niet zo aangenaam, maar daar konden de clips wel op...

SmartBH

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-13 00:23

xDenies schreef:
Jaa, makkelijk was het niet. Maar dan vooral om Beeb er bij in de buurt te krijgen. Zodra ze het zelf te pakken had, was het puur blijven zitten :P

Oh leuk <3 klinkt echt zo leuk om te doen! Hoe lang duurde deze clinic?

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-13 09:10

Drie uur :)

Jaaa, damn! Het heeft uren geduurd, maar uiteindelijk toch maar Sony Vegas er bij gepakt. Daar kan ik dus niet mee werken, dus sorry - maar geweldig is het niet. Maar éindelijk bewegende beelden online! Beeb working with cows!(inderdaad, een hoop been gebruik. Maar er zitten geen sporen om heen, en zo hard kan ik niet 'schoppen', dus no worries.Ze is nog heel  
Was mijn enige middel om haar vooruit te drijven naar de koeien)Voor vragen kan je me persoonlijk benaderen

quibje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-13 09:41

cooool
ben blij dat ik op de clinic paard van wendy heb, want de mijne gaat gegarandeerd niet in de buurt komen
dus vind het tof dat de jouwe dat wel doet

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-13 09:48

Het duurde even! :D

Rianne_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-13 10:12

Mag ik me hier ook melden? :D
Was het topic al eens eerder tegengekomen maar las het meer als startende.. In de zin van startende in een wedstrijd. Het is voor beginnende westernruiters toch? :)

Heb een western barefoot zadel gereserveerd, nu op zoek naar een bijpassend hoofdstel.
En dan op naar de eerste privéles met mijn Haflinger!

quibje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-13 10:19

rianne welk model heb je gereserveerd? ( heb er ook nog een te koop :D )
enne ook hier welkom, zag je al in andere topics voorbij komen

Rianne_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-13 10:21

Hihi thanks quibje!
Ja je hebt je Arizona maat 2 al aangeboden, haha :P heb de maat 0 gereserveerd staan.

SmartBH

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-13 12:36

Die clinic ziet er echt leuk uit. Filmpje is trouwens erg leuk gemaakt! Ik vind dat je het best nog goed doet voor een eerste keer (ik ken er niks van maar vind het er wel goed uitzien voor paard en ruiter die het niet gewoon zijn)

SmartBH

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-13 12:37

@Rianne_ : in welk onderdeel zouden jullie een wedstrijd willen doen? Ik zou ook zo graag eens met mijn paard een wedstrijd doen, maar eerst moet ik mijn brevetten halen.

Rianne_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-13 12:54

Ik wil geen wedstrijden doen smartBH :) maar ik had de titel van dit topic verkeerd opgevat omdat ik dacht dat dit alleen voor startende (dus als in: starten op wedstrijd) bedoelt was!
In welk onderdeel wil je wedstrijden doen dan?

SmartBH

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-13 13:10

Rianne_ schreef:
Ik wil geen wedstrijden doen smartBH :) maar ik had de titel van dit topic verkeerd opgevat omdat ik dacht dat dit alleen voor startende (dus als in: starten op wedstrijd) bedoelt was!
In welk onderdeel wil je wedstrijden doen dan?

Oeps ! Sorry zombiemodus staat blijkbaar aan vandaag, hihi. Ik zou graag trail doen hoewel mijn paard reining getraint is. De eerste eigenaares wilde met hem op wedstrijd gaan maar hij blokkeerde bij het meer doorvragen. Dus denk ik dat trail leuk zou zijn voor ons om later te doen :)

Mijn lesgever weet dat en geeft nu oefeningen zodat ik deze later kan gebruiken. Het is op recreatief niveau dus echt voor de fun voor mij. Maar moet eerst nog mijn brevetten halen enzo. Het is gewoon iets dat ik graag zou doen met hem :)