[WN] christmas sale bij Arthur's

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Miss_Fancy

Re: christmas sale bij Arthur's

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-12 17:06

Voor het omleggen van de riempjes aan de sporen gebruik ik altijd een mes, kan je ze er beter omheen krijgen. Maar blijft altijd een gevecht!

Hier gebruik ik in plaats van sla olie vaseline. Helpt ook super!

Iejoorr

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-12 18:20

Gimme_Spurs schreef:
Die van mij moeten dan ook zijn voor dames die op grote voet leven. := Anyway: wat lees iknou over veels te jonge paardjes onder het zadel?!

Nou over rijden daar gesproken :x
Terwijl ik heerlijk zat te genieten van een tosti in de kantine was er toch een man aan het rijden _-:( Als ik het lef had gehad, had ik m van zn paard gesleurd, wat een geruk zeg, zag die mond alleen maar open vliegen! 8)7

quartel

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-12 19:01

eindelijk mijn spullen kunnen gebruiken vandaag *\o/* *\o/*

hoofdstel

Afbeelding

blanket met viltpad er onder

Afbeelding

Nu nog even ergens roze peesjes zien te scoren :P

bicci

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-12 19:14

cooalllll

Jetta

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-12 19:18

Mooi! Ik ben geen roze fan maar het staat echt leuk bij jouw paard.

quartel

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-12 19:19

ik ben normaal ook helemaal niet van het roze........maar ik werd geïnspireerd zeg maar :')

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-12-12 20:00

Iejoorr schreef:
Gimme_Spurs schreef:
Die van mij moeten dan ook zijn voor dames die op grote voet leven. := Anyway: wat lees iknou over veels te jonge paardjes onder het zadel?!

Nou over rijden daar gesproken :x
Terwijl ik heerlijk zat te genieten van een tosti in de kantine was er toch een man aan het rijden _-:( Als ik het lef had gehad, had ik m van zn paard gesleurd, wat een geruk zeg, zag die mond alleen maar open vliegen! 8)7

die met het koe werk kon er ook wat van ...

MelissaV schreef:
Weet iemand of er nog goede trainingsreins te krijgen zijn? En pads 30''? En wat dat ongeveer kost?

jep, in de zaal met de koopjes, als je net binnenkomt naar links, daar op het einde tegen de muur (naast het deurgat (als je door de deur kijkt kijk je uit op rekken met blousjes) ) links, in een kartondoos op de grond. Dark oil, maar vrij lang (2.50 geloof ik of zelfs 3) en lekker van gewicht, kosten 39.95

Gimme_Spurs schreef:

ze hebben een paar doorgereden paarden getoond, een paar driejarigen (die allemaal al behoorlijk stopten en spinden) en een aantal 2 jarigen onder het zadel.
geloof dat ze een getoond werd in draf en galop, incl stops en (trage) spin.
De andere werden gewoon eventjes rondgestapt en gedraafd (maar werd wel bijverteld dat ze allemaal héél leuk reden, stapten, draafden, galoppeerden, draaiden en stopten)

Sirius_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-12 20:33

Wij zijn net terug, mijn vriend speelde mijn geweten en heeft daardoor heel wat geld bespaard :+ Ik had een donker showhoofdstel op het oog maar ik heb al een hoofdstel en géén eigen paard. Was op zoek naar een zweetdeken maar had van te voren voor 25,- een mooie gezien en daar kon Arthur niet aan tippen. Uiteindelijk naar huis gegaan met een dubbele jas voor op stal van Pullman, en simple splints beenbescherming. Mijn vriend heeft nog simpele western boots gekocht, en op de terugweg heb ik via internet een zweetdeken besteld. Uiteindelijk baal ik nog wel dat ik het hoofdstel heb laten liggen maar ach..

spicegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-12 20:46

"..ze hebben een paar doorgereden paarden getoond, een paar driejarigen (die allemaal al behoorlijk stopten en spinden) en een aantal 2 jarigen onder het zadel." ..
allemaal relatief, we zitten nu aan het letterlijke einde van het jaar. de 3 jarigen zijn volgende week officieel 4, en moeten dan showklaar (kunnen) zijn, en al pakweg 1,5 jaar ohz. dan moeten ze toch ook wel wat laten zien.ervan uitgaande dat het showpaarden zijn, voor mensen met sport-ambities.niet een paard voor jij en ikke , zeg maar. ;) de 2 jarigen zijn bijna 3.
maar daar is dit topic niet voor, er lopen er vele over dit onderwerp :j

amj

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-12 20:53

Wat een mooi hoofdstel quartel, het staat je paard ook goed.

Stippie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-12 21:13

Hierbij een fototje van ons trekpaard met zijn nieuwe hoofdstel.
Het bit zat alleen nogal scheef daardoor lijkt die wat strak te zitten zie ik nu op de foto.
Afbeelding

Zijn er meer mensen die zo een zelfde hoofdstel gekocht hebben? Ik heb bijna het idee dat een gemiddelde quarter er in kan zwemmen namelijk. Zeker aangezien ons trekpaard zelfs nog een aantal gaatjes over heeft bij dit hoofdstel.

_Melanietje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-12 22:35

SmidjeJollie schreef:
Hierbij een fototje van ons trekpaard met zijn nieuwe hoofdstel.
Het bit zat alleen nogal scheef daardoor lijkt die wat strak te zitten zie ik nu op de foto.
[ Afbeelding ]

Zijn er meer mensen die zo een zelfde hoofdstel gekocht hebben? Ik heb bijna het idee dat een gemiddelde quarter er in kan zwemmen namelijk. Zeker aangezien ons trekpaard zelfs nog een aantal gaatjes over heeft bij dit hoofdstel.

ik heb hem ook gekocht voor mijn paintje, daar moeten nog gaatjes bijgemaakt worden jah. Toen ik hem vast had gedacht ik niet dat die zo groot was. Maar hij is zo mooi dat, dat de pret niet kan drukken.
Laatst bijgewerkt door _Melanietje_ op 30-12-12 22:37, in het totaal 1 keer bewerkt

hutch84

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-12 22:37

ik heb hem ook gezien en vond hem al erg groot ogen , zoals wel meer dingen waarvan ik dacht gaat dat passen op een quarter

Stippie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-12 22:38

Toen ik hem zag liggen dacht ik al dat het maatje trekpaard was. En dat was dus ook.
Hopelijk gaat die passen bij je paintje met wat gaatjes er bij. Want veel gaatjes er bij gaat niet had ik al zitten te bekijken.

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-12-12 22:45

die heb ik ook zien liggen, en bij staan twijfelen. maar vond het niet leuk dat de one-ear ervan zogezegd constant tégen het oor aan lag.

spicegirl schreef:
"..ze hebben een paar doorgereden paarden getoond, een paar driejarigen (die allemaal al behoorlijk stopten en spinden) en een aantal 2 jarigen onder het zadel." ..
allemaal relatief, we zitten nu aan het letterlijke einde van het jaar. de 3 jarigen zijn volgende week officieel 4, en moeten dan showklaar (kunnen) zijn, en al pakweg 1,5 jaar ohz. dan moeten ze toch ook wel wat laten zien.ervan uitgaande dat het showpaarden zijn, voor mensen met sport-ambities.niet een paard voor jij en ikke , zeg maar. ;) de 2 jarigen zijn bijna 3.
maar daar is dit topic niet voor, er lopen er vele over dit onderwerp :j

officieel is niet de werkelijke leeftijd, vaak zijn ze nu pas 3.5 of 2.5.
nu, dit is inderdaad niet de bedoeling om hier een discussie op te starten hierover, mijn reactie was naar iemand die vroeg hoe de reiningshow geweest was.

spicegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-12 22:55

veel paarden worden maart/april geboren. ben je nu 8 a 9 maanden verder.
en nee, maar het geboortejaar blijft hetzelfde .het komt niet op een maand of wat aan.het gaat om de leeftijdsgrens van een show. na 1 januari mag je met een paard starten wat b.v. 4 word, in de loop van het jaar.

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-12-12 23:01

tuurlijk, dat snap ik wel, maar feit blijft dat de paarden nog geen drie zijn en er, in mijn ogen, op deze reiningdemo/verkoopsdemo, al redelijke pittige oefeningen gevraagd werden.
Maargoed :D

Vriendinnetje gaat morgen naar arthur, ik was gisteren erg aan het twijfelen over die dark oiled reins, en een haf pad, maar heb die niet mee.
Nu besloten dat ik ze toch wil (:D), en ze brengt ze voor me mee morgen :D
iemand er toevallig op gelet of er vandaag nog Hafpads lagen? (niet de eerste kamer, maar de tweede kamer waar alle "duurdere" pads liggen, aan de linkerkant, het eerste hokje vanonder)
zaterdag lagen er enkel rare zalmroze, groene (met blaadjes op getekend) of witte. ik hoop stiekem dat er morgen enkele rode of blauwe oid tussenliggen :D)

Lau_John

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-12 23:11

Ik heb er niet specifiek op gelet maar geloof wel dat ik er nog wat heb zien liggen daar! die groene kan ik me nog herinneren

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-12-12 23:16

ik wil net die groene niet, en die zalmroze ook niet :P
een witte kan ermee door (is wel wat teer, maar beter dan lelijk groen of zalm/vaalroze :P )

Grit

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-12 23:20

Dankzij dit topic heeft het paard van mijn vriend een nieuw hoofdstel :D
Was al een tijd hard nodig en door dit topic op het idee gekomen om even te gaan kijken.
En hij is geslaagd met een mooi donkerbruin hoofdstel *D

PreHungaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-12 01:05

Vandaag ook geweest, niet goed voor mij!
paard is verwend en teruggekomen met:
- Zilveren beugels met gravering.
- Mooie zware pad zwart gestreept
- Zadelhoes
- Seatsaver bruin, matcht super bij mij zadel
- Fenderrimepje

morgen komt er een foto

quartel

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-12 10:09

leuk......nog meer foto`s *\o/*

fijne jaarswisseling allemaal en dat jullie maar veel plezier mogen hebben van de nieuwe aankopen <3 <3

MelissaV

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-12 10:55

Ik ga vandaag nog even kijken of ik teugels en een pad kan scoren voor mijn welshje van 1.30 :)

tweety_be

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-12 13:05

Ik heb me (bijna letterlijk) arm gekocht bij Arthur's :o

Donderdag kocht ik:
- Ariat westernboots (eindelijk!)
- sporen
- spoorriempjes (lichte kleur, vloeken beetje met mijn donkere boots whaha)
- zadel caddy
- Caballero showblanket zwart met turqoise en lila
- Mayatex lichtblauwe showblanket met shiny draad er doorheen geweven
- trainings hoofdstel (die blijkt helaas te klein, heb ik pas gisterenavond gepast en was overdag nog eens naar Arthurs geweest, balen!)

Gisteren (zondag) kocht ik:
- bling bling zwarte Mayatex showblanket (die bleek een fortuin te kosten, maar heb 'em dan toch aan een andere prijs mee gekregen)
- donkerblauw-groene Mayatex showblanket met tassel
- zwarte neopreen pad voor onder de blankets
- grijze wolvilt pad met leer versierd
- zwarte showblousse met bling bling
- hobble straps voor rond de beugelriemen
- wollen singel van Prof's Choice
- zak eten

Ik = arm nu :+ Was echt niet de bedoeling om zoveel te kopen (en al zeker geen showblankets daar ik geen wedstrijden ofzo rijd), maar ja, eens ik begon, kon ik gelijk niet meer stoppen :o whaha.

Ben helaas donkere spoorriempjes en kinketting vergeten. Alsook bling bling riem en showhoofdstel (en trainingshoofdstel ook wel), nu moet ik daar nog naar op zoek whaha. Al zou ik niet echt weten waarom, want ik rijd dus geen wedstrijden en heb dat dus eigenlijk niet echt nodig ^^ Maar ik hou wel van bling bling haha, beetje mijn zwak punt *lol*.

Ik ben benieuwd of de showblankets bij mijn paard gaan passen qua kleur... Dat moet ik dus nog testen haha. Zal 1 van de komende dagen wel eens foto's maken dan :) Heb nu even wat minder tijd.

quartel

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-12 13:10

heb je er ook een extra kast bij gekregen op stal :')