[WN] Help, waar vind ik toch een bijrijder, Western ervaren

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Nessa

Re: Help, waar vind ik toch een bijrijder, liefst Western ervar

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-12 18:10

hoe lang ben je al aan het zoeken? voelt dit goed?

aikon

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-12 18:26

Sinds dat meneer onder het zadel is, dus sinds augustus. Toen kwam duidelijk naar voren dat hij meer gereden moet worden dan de andere hengst. Op zich voelt het goed hij komt duidelijk en positief over, hij is nog niet op "sollicitatie" gesprek geweest bij paard lief en die bepaalt. Maar het een maand weg zijn, daar twijfel ik erg aan.

breakthelaw

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-12 13:40

Marianna, ik zoek niet echt een bijrijder, maar als ik er iemand een plezier mee doe dan mag er best wel iemand een paar dagen op Lau rijden. Kan altijd Tequila pakken om te rijden, aangezien mijn moeder haar toch niet echt door kan pakken ivm de spierreuma. Dus zou eigenlijk niet slecht zijn als er iemand op Lau rijdt voor moeders en haar paardje. Dus geef maar een gil. Had het ook al aan Eponi aangeboden, maar die reageert niet.

doske

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-12 13:45

naja ik moet eerst afwachten wanneer ik weer MAG rijden maar dan spreken we dan toch een keer af....
leuk! en dan kijken we gewoon hoe of wat, het is wel in huijbergen toch? dus wel stukkie rijden voor mij, maar dat zien we tegen die tijd wel dan

en wie is eponi dan, ook bij ons uit de buurt?

breakthelaw

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-12 13:57

Ja die komt uit de buurt van Etten geloof ik. Huijbergen inderdaad. Is van mij uit maar 10 minuten rijden. Kun je ook heel mooi buiten rijden hoor :D
Eerst maar eens beter worden Marianna en dan gaan we eens rijden.

doske

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-12 15:43

breakthelaw schreef:
Ja die komt uit de buurt van Etten geloof ik. Huijbergen inderdaad. Is van mij uit maar 10 minuten rijden. Kun je ook heel mooi buiten rijden hoor :D
Eerst maar eens beter worden Marianna en dan gaan we eens rijden.

Is goed!! Ja eerst beter worden!!! :D

fanci_mike

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-12 08:36

Aikon, ja lastig. Hoe vaak zou deze meneer er echt en volle maand niet zijn? (omdat je schrijft een week tot een maand, als hij natuurlijk echt de helft van het jaar afwezig is heeft het mi weinig zin, maar als hij echt af en toe weg is zou ik het wel durven proberen). Bij mij staan ze ook nog steeds niet in de rij. Paardlief heeft gister nog eens gedemonstreerd aan manlief wat er gebeurd als je opstapt terwijl hij geen zin heeft.....Arme man. Hij vond het ineens niet zo leuk meer.

Diaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-12 14:08

Ik had een leuk verzorgstertje... ze reed western (beter dan ik) maar helaas stopte ze met komen een aantal weken terug, en heeft nu officieel stopgezet.

ik heb wel een nieuwe oproep geplaatst, maar ik heb er geen haast mee ;)

aikon

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-12 15:37

Ik kan het hem nu helaas niet vragen, hij zit nu voor 3 weken op booreiland vertelde zijn vrouw. Maar als hij de helft van het jaar echt niet kan omdat ie op zee zit schiet ik er niet veel mee op.

doske

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-12 15:51

nee dat denk ik ook.. hopen dat er een standvastiger iemand zich meld dan...

aikon

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-12 19:30

Hebben net 2 meisjes van 13 gereageerd, heb ze vriendelijk verteld dat ze toch echt te jong en te weinig ervaren zijn voor paardebeest. En 2 wil ik zo en zo niet. Ik blijf zelf ook 1\2 x per week op hem rijden.

eponine

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-12 19:46

@ break the law, ik heb geen berichtje gehad/ gezien? Maar buiten dat is Huibergen voor mij net te ver om een aantal keer per week te doen, ik werk ook fulltime namelijk. Momenteel staan mijn plannen ook even op een laag pitje ivm onzekerheid op het werk. Maar ik lees hier geregeld mee en wie weet wat ik nog vlak in de buurt tegenkom! Moet overigens wel zeggen dat ik een beginner ben, die vooral veel wil leren en een absoluut bomproof paardje zou zoeken. Veel succes allemaal!

HoezoJuliaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-12 21:57

ik was jullie topic eens aan het lezen en bij ons is het eigenlijk andersom!

er is hier veel vraag naar paarden, maar weinig aanbod... er zijn veel mensen met paarden, maar wedstrijd paarden vooral en deze mensen voorzien zichzelf dus helemaal...

nu is er een stal, waar ze eigenlijk iedereen aan nemen, als je maar klusjes kan doen, maar ik denk dat geen enkele ouder zijn/haar kind daar echt wilt hebben.. want het is daar zo'n troep!

ik heb een pony toevallig van een fokker die een aantal paarden daar heeft gestald, maar gelukkig staat ze op een andere lokatie, ergens particulier met een leuke shetlander ruin, met een binnenbak op 10 minuten stappen en prachtige uitrijmogenlijkheden (lees bos, duits strand, maas)

maar helaas gaat ze weer terug naar die stal en met pijn in m'n hart stop ik dan waarschijnlijk met haar te rijde... nu dus weer op zoek, maar weinig aanbod van paarden, terwijl ik wel aanbied...

iemand ideeen, tips, aanbod?
:D pfoe lag verhaal haha

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-12 22:56

Welke regio? :)

Nessa

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-12 23:01

haha Diaz had graag je tink verzorgt, maar gouda ligt nogal uit de buurt

Emita

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-12 21:15

Ik ben ook een tijdje op zoek geweest naar een western bijrijdPAARD. Er zijn er wel een paar, maar vaak was dat dan net te ver weg. Door zelf op advertenties te reageren kreeg ik vaak reactie dat ze al iemand anders hadden, of dat het te ver weg zou zijn voor me (ben afhankelijk van het OV). Toen besloot ik maar om zelf een oproepje op marktplaats te zetten en ik had binnen één dag een bijrijdpaard, op het moment dat de eigenaresse mij belde ben ik direct naar stal toe gegaan en heeft ze mij 'goedgekeurd'. Nu nog een maandje aankijken hoe het gaat, maar ik ga er vanuit dat ik ermee door kan gaan! :) Toch wel fijn dat iemand ooit Marktplaats bedacht heeft!

En oh ja, ik ben nieuw op dit forum, voor als jullie mij niet kennen ;)

Paintless

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-12 23:34

ik vraag me alleen af waarom je PAARD zo groot neer zet.. kleine paarden zijn ook paarden en even leuk om te rijden hoor. mijn vorige merrie was 143, maar echt niet minder paard.

breakthelaw

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-12 11:24

eponine schreef:
@ break the law, ik heb geen berichtje gehad/ gezien? Maar buiten dat is Huibergen voor mij net te ver om een aantal keer per week te doen, ik werk ook fulltime namelijk. Momenteel staan mijn plannen ook even op een laag pitje ivm onzekerheid op het werk. Maar ik lees hier geregeld mee en wie weet wat ik nog vlak in de buurt tegenkom! Moet overigens wel zeggen dat ik een beginner ben, die vooral veel wil leren en een absoluut bomproof paardje zou zoeken. Veel succes allemaal!

Had in het topic gereageerd in de veronderstelling dat je dat misschien wel zou lezen.
Jammer dat je je zoektocht stop moet zetten.
Lau is absoluut bomproef. Ideaal voor een beginner, maar ook de gevorderde ruiter kan er nog heel veel op/van leren.
Kleine kinderen die niet kunnen rijden houdt ze super op d'r rug en als ze hun evenwicht verliezen gaat ze stilstaan en bij de gevorderde ruiter laat ze echt wel merken dat ze het met bepaalde dingen niet eens is en heb je je handen vol aan haar.

Love_boyke

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-12 11:51

Ik ben ook nog steeds 'stilletjes' op zoek naar een bijrijdpaard .. 1x met westernzadel gereden, dat is dan ook meteen alle ervaring daarin :P Het is zo lastig om een adres te vinden waar je gewoon je 'eigen ding' kunt doen. Gewoon lekker rijden, geen ; 'Als jij door de weeks nou goed 4 keer traint volgens dit schema, dan ga ik er in het weekend mee op wedstrijd' regeltjes (die je helaas ook vaak ziet)

Heb een héél fijn adres gehad voor 2 jaar, daar kon je zo vaak rijden als je wilt, schreef je in een schriftje op
wat je gedaan had en hoe vaak je dus was geweest, kon je lekker buitenrijden, lekker zelf 'oefenen', eigenlijk gewoon wat je zou doen met je eigen paardje. Ik betaalde ervoor, maar wat een droom was dat!

Nu zou ik helemaal happy zijn met 2x in de week, als het maar een beetje op je eigen manier mag. Natuurlijk is het logisch dat de eigenaar de eerste keren komt kijken, en ondertussen ook af en toe, maar ik heb ook echt mensen gehad die elke keer langs de bak stonden. Dan rijdt je echt niet voor je plezier en heb je het gevoel je telkens te moeten bewijzen ipv een keertje genieten.

Dusss als iemand nog een bijrijdster zoekt die hééél graag wil, in de omgeving van Noord-Brabant (Boxtel,Vught,Den-Dungen, Sint michielsgestel,Schijndel) dan hoor ik het supergraag en ik ben western geïnterreseerd.

Emita

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-12 12:04

Paintless schreef:
ik vraag me alleen af waarom je PAARD zo groot neer zet.. kleine paarden zijn ook paarden en even leuk om te rijden hoor. mijn vorige merrie was 143, maar echt niet minder paard.

ik ging uit van de beginpost, waar iemand op zoek was naar een bijrijder. vandaar. ik ben een ander forum gewend waar we op deze manier dingen aanduiden dus misschien dat het daarom gek overkomt hier. Het was dus niet zo bedoeld :P ik vind kleine paarden/grote pony's ook het leukst namelijk. en mijn bijrijdpaard is een KWPN-er van 1.58

Paintless

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-12 13:25

kaniche schreef:
Paintless schreef:

ik ging uit van de beginpost, waar iemand op zoek was naar een bijrijder. vandaar. ik ben een ander forum gewend waar we op deze manier dingen aanduiden dus misschien dat het daarom gek overkomt hier. Het was dus niet zo bedoeld :P ik vind kleine paarden/grote pony's ook het leukst namelijk. en mijn bijrijdpaard is een KWPN-er van 1.58

dan heb ik het gewoon verkeerd begrepen. er zijn namelijk ook mensen die van de maat uit gaan en een Quarter van 143 een pony noemen... terwijl ze dat niet zijn, en nooit zullen worden

doske

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-12 13:34

Paintless schreef:
dan heb ik het gewoon verkeerd begrepen. er zijn namelijk ook mensen die van de maat uit gaan en een Quarter van 143 een pony noemen... terwijl ze dat niet zijn, en nooit zullen worden

maar hoe zit dat dan eigenlijk precies? want officieel begint een "paard" toch bij 1.57 ofzoiets?

Paintless

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-12 13:36

volgens mij is een paard een diersoort, en een pony ook. zijn ze anatomisch verschillend van elkaar. dus kan je van een paard geen pony maken al wil je zo graag. zoals je van een ezel ook geen paard kan maken, ook al lijkt het er wel op.

maar knoop me er niet op vast, zeker weten doe ik het niet

doske

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-12 13:37

Paintless schreef:
volgens mij is een paard een diersoort, en een pony ook. zijn ze anatomisch verschillend van elkaar. dus kan je van een paard geen pony maken al wil je zo graag. zoals je van een ezel ook geen paard kan maken, ook al lijkt het er wel op.

maar knoop me er niet op vast, zeker weten doe ik het niet

ja ik heb ook geen idee hoor, tegen mij werd altijd gezegd dat ie onder een E pony valt....

Paintless

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-12 13:39

het gegeven E pony bestaat alleen in nederland... dus dat is een hollands trekje.

ik heb iets gevonden op google.. k weet niet of het iets is...

http://www.ponynet.nl/kk_200000.html