[WN] Western met een fries?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

spicegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-10 17:00

nee, niet als iemand zegt dat je er met trainen wel komt.dat is dus niet zo. wel is het zo, dat met NIET trainen , je nergens komt.
maar je eigen kunde speelt mee, het talent van je paard, en ook je portemonnee.trainen is een onderdeel van het geheel.

Wesco

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-10 17:02

spicegirl schreef:
kijk je hebt mensen die het niet redden en die hun paard maar te koop zetten ;) en je hebt mensen die doorgaan en weg b nemen

Dit is net zo kort door de bocht |o
Soms kom je bij het moment dat je paard het of niet leuk vind , of niet kan en dan is het knap om je paard te koop te zetten.

TiaraBungy

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-10 17:02

Nou wie heeft zin om het uit te proberen? :D
Koop een fries, zet 'm bij de meest geweldige trainer neer en kijken wat er gebeurd (en hoeveel het kost hihihihihihi)

spicegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-10 17:03

ja berend, dat bevalt me beter, als al 8 jaar in de L5 te moeten rondhangen.waarom ik dat doe, weet jij verdomd weinig af.en nog beter : daar heb je geen foek mee te schaften- maar als we persoonlijk willen doen : ben jij al L1 met je haflinger ? of train je niet genoeg ? je doet er iig lang genoeg over.
en dan zijn er ook nog mensen, die een doodlopende weg nemen!
Laatst bijgewerkt door spicegirl op 31-12-10 17:33, in het totaal 2 keer bewerkt

Wesco

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-10 17:03

TiaraBungy schreef:
Nou wie heeft zin om het uit te proberen? :D
Koop een fries, zet 'm bij de meest geweldige trainer neer en kijken wat er gebeurd (en hoeveel het kost hihihihihihi)

Voor dat geld kan je vast een leuke knol kopen.

Wesco

Re: Western met een fries?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-10 17:04

Beide niet op de man , dan word het topic niet gezelliger.

spicegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-10 17:07

ik reageer, ik begin niet.
valt een beetje tegen van berend, temeer ik hem op een ander forum altijd verdedigde. :(

TiaraBungy

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-10 17:10

Dat je geen wedstrijden rijdt, hoeft niet te betekenen dat je paarden niks kunnen of dat je het zelf niet kan! SG: Wij weten wel beter! ;)

meissielief: Wát voor leuke knol? Een leuke Quarter of een leuke Fries?? ;)

sallandval

het hangt ook van de persoon af... er zijn al gekke dingen gebeurd in sporten wereldwijd. Sommige mensen willen misschien gewoon zo ver mogelijk komen met een ander soort paard... cool toch? En bespiering kan worden veranderd, ik kan me wel voorstellen dat iemand wil zien hoe ver hij komt met een fries bv. Daarna kan het alleen maar makkelijker en sneller gaan met een eventuele opvolger die wel de gewenste bouw heeft.

wgirl

spicegirl schreef:
@wgirl- zie je toch fout. ik heb nergens "mijn mening "gegeven over iets persoonlijks, of iemand.
ik kan niet quoten (al internet ik veel), dus doe ik het ff zo:
Quote wgirl :
-"maar als je zoveel ervaring en kennis hebt.."
- "maar ook dit zou je moeten weten als je zo lang meeloopt "...
dat is toch meer op de man spelen als ik doe.

Jij doet uitspraken en daar reageer ik op. Dit is niet persoonlijk bedoelt.
Ik vind dat als je een bepaalde uitspraak doet, je dit ook moet kunnen onderbouwen, maar dit is ook weer mijn mening.

Wesco

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-10 17:13

TiaraBungy schreef:
meissielief: Wát voor leuke knol? Een leuke Quarter of een leuke Fries?? ;)

In mijn geval zal er dan waarschijnlijk een leuke haflinger komen <3 Of een paint ;)

spicegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-10 17:37

@wgirl- als ik je verkeerd begreep, mijn excuses.maar het kwam iig wel sarcastisch over, en dat was wel persoonlijk naar mij, terwijl ik alleen had aangegeven al langer mee te lopen...
maar ik hoef nix te onderbouwen, een mening, of een ervaring kan je nu eenmaal niet onderbouwen. net als het gegeven dat je een haf naar de L1 kan rijden.
nogmaals :geen woorden, maar daden. ik volg het komend showseizoen met belangstelling, en dan hebben we volgend jaar deze tijd weer een discussie, en dan hoop ik -echt-resultaten te zien.en dan ben ik de eerste, die mijn ongelijk toegeef!

wgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-10 17:41

Geeft niet hoor!

Als ik tijd heb om die haflinger te rijden ga ik het zeker proberen! Ik heb zelf nog 3 quarters staan en het is een hobby..dus kom altijd tijd te kort.

Jij ook veel succes met showen volgend jaar!

yv_on

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-10 17:43

Ik heb een haffie en moet zeggen heb nu 2x een wedstrijd meegereden en ben allebei de keren 2e geworden. 1e wedstrijd was ik 2e in de pleasure en de 2e keer was ik 2e in de shomanship en 5e in de pleasure door mijn eigen schuld. Dus ik zeg maar zo probeer het gewoon lekker met je Fries ik rijd voor de fun en heb met mijn haffie er veel plezier in.

spicegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-10 17:49

dan moet ik toch eerst weg b nemen, en een ander paard. ;)
en veel oefenen ntl. :P

spicegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-10 17:53

@wgirl- dat laatste ws niet voor jou bedoeld, over die haf naar L1 rijden.
maar voor iedereen die zegt dat het kan.of tink, of fries.de tijd zal het leren..

Yviertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-10 17:54

Nou dan kies ik gewoon voor weg f(ries) dan is iedereen weer tevreden(?)

yv_on

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-10 17:56

ach als je er maar plezier in hebt toch? als het in het ene onderdeel niet lukt ga je toch een ander onderdeel proberen maakt mij niet uit of ik nou 1e word of laatste ik heb weer een dag plezier gehad.

Wesco

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-10 18:08

spicegirl schreef:
@wgirl- dat laatste ws niet voor jou bedoeld, over die haf naar L1 rijden.
maar voor iedereen die zegt dat het kan.of tink, of fries.de tijd zal het leren..

Mij ga je niet tegen komen, aangezien ik geen wedstrijd ambities heb. -:)

sallandval

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-10 18:10

ik denk in elk geval dat je meer geld kunt verdienen met een slidende fries dan met een slidende quarter... op shows dan weliswaar :-p

Wesco

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-10 18:11

Als de quarters de fries der uit rijden verdien je helemaal niks :+

cowboyberend

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-10 18:14

meissielief schreef:
Als de quarters de fries der uit rijden verdien je helemaal niks :+

hahaha nee kijk je kan beter de quarters verkopen en een fries kopen , kan je ook nog iets verdienen , nieuwe jaar wordt alles zo duur....

sallandval

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-10 18:16

correctie op mijn post; niet op wedstrijden dus maar op een demo of zo! Denk dat mensen dat echt wel willen zien op een equitana of zo!

marjoleins01

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-10 18:21

Ik heb altijd geleerd om blij te zijn met dingen die je kunt en hebt.. Als jij blij bent met je fries en je denkt ik wil het proberen, doe het gewoon...
Wij hebben een oude fjord.. Nooit meer mee gedaan dan lekker recreatief rijden totdat mijn zus het westernrijden ontdekte.. Nou ze heeft bewezen dat onze fjord wel degelijk goed was! Ze heeft een aantal prijzen gewonnen met wedstrijden.. Als je zelf maar veel plezier hebt!!
Dat geldt ook voor een haflinger.. :) Je ziet toch ook wel dat ze met haflingers, fjorden of friezen springen terwijl ze daar niet voor gebouwd zijn? :)

spicegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-10 18:25

springen kan ieder paard wel (m.u.v. de mijne :D ) maar een parcoursje lopen, en winnen is wat anders, zeker als het niveau omhoog gaat.

nu iedereen weer een nieuwjaars-voornemen : het tegendeel bewijzen }>