Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
lovestimba schreef:ooh mijn god weetje hoe erg die galop is niet helemaal goed:O
dat beestje kan toch nooit meer normaal lopen..
hij/zij is toch veelste jong voor onder het zadel
thillie schreef:loriene schreef:Ik de ...dressuurmuts.. ga `proberen om op het paard van Backup te rijden.![]()
Wanneer ik dat heb beleefd kom ik hier verslag uitbrengen.
Hartstikke leuk man. Dan ga ik er wel bij zijn hahaha.
Vooraf pepper is een schat van een paard hihi
)
Toekie schreef:Voor de mensen in het zuiden bied ik mijn pleasure Quarter aan voor een proefritje.
Pb maar bij interesse.

Destinietje schreef:Toekie schreef:Voor de mensen in het zuiden bied ik mijn pleasure Quarter aan voor een proefritje.
Pb maar bij interesse.
En dat is een aanrader...![]()
Ik moest toch wel erg lachen om de eerste reacties op pagina 1! Ik wist ook totaal niet wat het allemaal inhield, en ben dus ook eens verder gaan kijken. En hoe meer ik erover leer, hoe leuker ik het vind. Enne, misschien schrikken voor sommigen, maar het lijkt meer op dressuur dan je misschien in de eerste instantie verwacht!![]()
Leg een leek uit wat een paard in een dressuurproef moet doen, en het zal als minstens zo raar en onnatuurlijk worden gezien als dit voor een westernleek. Ik ben zelf ook een dressuurmuts en westernleek, maar ik sta wel open voor andere takken van de sport en vind het erg jammer en kortzichtig dat veel anderen dat duidelijk niet staan. Mensen... Kijk naar elkaars hobby en toon interesse. Wie weet leer je er nog wat van...!![]()
newmom schreef:ach en als Anky t kan... kunnen wij dressuur miepen t toch ook??!!!
Backup schreef:ik heb een jonge merrie en die rij ik echt niet met een losse teugel
We doen heel veel dressuurmatige oefeningen zoals slangevoltes en kleine voltes gebroken lijnen en diagoniaal....
Veel overgangen en als ze dan lekker los is en ontspant dan gaat beetje voor beetje de druk van de teugels af
Dat is haar beloning maar wel met verzameling en een aktief binnen achterbeen
Anders komt gewoon er weer wat druk bij en been!
Die losse teugel is het eind plaatje maar daarin moet de verzameling en de takt wel in blijven en dat train je dus niet om met een losse teugel wat rond te sturen!

Gelukkig word ik steeds na een paar minuten bij de les geroepen en moet ik aan de bak. Maar genieten blijft het!